Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lukas har fått konstatert kidd av manuell terapeut etter mas fra min side til hs. han var da nesten 4 år før det skjedde noe. Vi merker stor bedring på mye av det motoriske, men sliter med endel andre ting, blant annet ved måltidene, påkledning og det å sykle..

Hs vil ikke godta at det er kidd så vi står litt fast... han blir nå observert av ppt og fysio og jeg er veldig spent på hva det finner ut...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lukas har fått konstatert kidd av manuell terapeut etter mas fra min side til hs. han var da nesten 4 år før det skjedde noe. Vi merker stor bedring på mye av det motoriske, men sliter med endel andre ting, blant annet ved måltidene, påkledning og det å sykle..

Hs vil ikke godta at det er kidd så vi står litt fast... han blir nå observert av ppt og fysio og jeg er veldig spent på hva det finner ut...

Bytt helsestasjon/helsesøster! Hadde aldri godtatt at helsesøster skulle overstyre hva menuellterapeuten har konstatert, manuellterapeuten har tross alt mye mer peiling på sånt.

Skrevet
Bytt helsestasjon/helsesøster! Hadde aldri godtatt at helsesøster skulle overstyre hva menuellterapeuten har konstatert, manuellterapeuten har tross alt mye mer peiling på sånt.

Og klag på helsestasjonen! (Til deres sjefer, altså bydel/komune.)

• 2 uker senere...
Skrevet

Da er vi igang med behandling, og vi merker allerede bedring i balanse og språk. Helt utrolig!!!

Andre behandling i morgen :)

Skrevet

Lillemann ble behandlet for dette fra han var 6-17 mnd. Han er idag helt frisk, og tidlig ute med det motoriske. Hodet hans derimot, det forblir nok skeivt... (han er nå 4).

Skrevet

Så herlig at dere ser bedring! :) :)

Vi hadde også problemer med å bli tatt alvorlig forresten, og var selvfølgelig i tvil om vi var helt på jordet selv. Men da vi kom inn til spesialisten på fysiosenteret fikk vi bekreftet mistanken med én gang. Gutten vår holdt visstnok den ene armen opp mot skulderen og den andre litt ut til siden (for å balansere) som bittesmå babyer gjør, men ikke de på 6 mndr. Ante ikke at sånt kunne være et tegn heller, men glad for at vi fant ut hva som var galt selvfølgelig. Takket være internett!

Skrevet (endret)

To behandlinger og jeg har fått en ny gutt i hus :hoppe:

Han er mye mer aktiv, løper fortere, ønsker å prøve mer og ikke minst han får til, noe som gir selvtillitt. Han har til og med forbedret uttalen sin veldig, og bruker stemmen høyere :ler: Vi var på besøk hos besteforeldrene i går, og de bemerket forskjellen.

Jeg er såååå glad for at dette ble tatt tak i og at han og vi fikk hjelp.

Til dere som har mistanker om at det kan være det samme - stå på og få time hos fysio eller en manuellterapaut som jobber med barn!!

Endret av Camilla
Skrevet
To behandlinger og jeg har fått en ny gutt i hus :hoppe:

Han er mye mer aktiv, løper fortere, ønsker å prøve mer og ikke minst han får til, noe som gir selvtillitt. Han har til og med forbedret uttalen sin veldig, og bruker stemmen høyere :ler: Vi var på besøk hos besteforeldrene i går, og de bemerket forskjellen.

Jeg er såååå glad for at dette ble tatt tak i og at han og vi fikk hjelp.

Til dere som har mistanker om at det kan være det samme - stå på og få time hos fysio eller en manuellterapaut som jobber med barn!!

Det er jo helt utrolig! Klapp på skulderen til alle foreldre som oppdaget sånt, og ikke gir seg før noe blir gjort. :jepp:

• 5 måneder senere...
Skrevet

Nå har det gått 6 mnd. Fra en gutt som ble redd da manuellterapauten heiste opp behandlingsbenken, til en aktiv femåring som gjerne klartrer i lyktestolper - ja, trenger jeg si noe mer??!!!

:)

Skrevet

Härligt att läsa Camilla

Skrevet
Härligt att läsa Camilla

Det er virkelig en fantastisk opplevelse også.

Jeg må si at jeg har gått mange runder med meg selv som mamma. Hva kunne jeg oppdaget tidligere? Har jeg presset han for mye?? osv osv.

Men jeg vil bare si til alle dere som har barn som har hatt en vanskelig fødsel (vakuum etc) - ser dere tegn til motoriske problemer - SØK HJELP!!

Heldigvis blir KISS/KIDD mer og mer annerkjent blant helsevesenet også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...