Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har brukt dagen til å hakke opp løvetann. Så får jeg høre at det bare er bortkastet slit, for dersom en bitte liten del av roten sitter igjen, så kommer den opp igjen. Stemmer dette? Hva skal jeg gjøre for å bli kvitt løvetann,- det er snart ikke plass til gresset på plenen min...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg velger å tro at det hjelper. I allefall vil det bli mye mindre hvis du er tålmodig nok. Pass på å plukke bort alle som blomstrer sånn at de ikke får spre frøene sine.

Skrevet

Jeg velger også å tro tro at det hjelper. Hos oss drar vi opp løvetannen så fort den dukker opp. Det har gjort at vi nesten ikke har noen løvetann i hagen. Problemet er at ingen av naboene gjør det samme. Dermed spres frøene derfra. I tillegg stemmer det nok at løvetannen kommer opp igjen hvis du ikke får med rota. Bare fortsett med å dra opp løvetann etter hvert som de dukker opp. Da vil du ha en fin plen, og tar du opp løvetannen etter hvert så blir det heller ikke så mye på en gang.

Gjest Gjest_Bygdedyret_*
Skrevet

Jeg velger også å tro at det hjelper. Jeg har fjernet løvetann i flere år nå og for hvert år syns jeg det blir mindre å fjerne, så jeg er optimist. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, en nabo ( en gammel mann) plukket løvetann hele tiden, og han hadde en perfekt plen=) Så det ER håp!

Skrevet

Det er håp ja! Ikke bare når det gjelder løvetann, men også skvalderkål! Her har krigen pågått i ganske mange år, og endelig begynner jeg å se resultater! Det kommer fortsatt opp, men nå i håndterbare mengder. Det gjeldre bare å være flittig med lukingen gjennom hele sesongen, slik at ugresset ikke får ta overhånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...