Gå til innhold

Grønn te


Gjest Nybeginner

Anbefalte innlegg

Gjest Nybeginner

Er ny på tefronten, men har lest at grønn te inneholder så få kalorier at det hjelper deg å gå ned i vekt siden det øker forbrenningen din. Spørsmålet mitt er hvor får jeg tak i en slik te? På Rimi, i helsekostbutikken eller overalt? Hvordan vet jeg at det er grønn te det jeg kjøper? Kan dere gi meg noen merker? Er det noen forskjell på grønn te, visse merker som inneholder mye kalorier eller ikke øker forbrenningen?

Takk for alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest apekattenico
Er ny på tefronten, men har lest at grønn te inneholder så få kalorier at det hjelper deg å gå ned i vekt siden det øker forbrenningen din. Spørsmålet mitt er hvor får jeg tak i en slik te? På Rimi, i helsekostbutikken eller overalt? Hvordan vet jeg at det er grønn te det jeg kjøper? Kan dere gi meg noen merker? Er det noen forskjell på grønn te, visse merker som inneholder mye kalorier eller ikke øker forbrenningen?

Takk for alle svar

Grønn te som er tilsatt smak har et noe høyere kaloriinnhold, men det ødelegger på ingen måte effekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må opp i ganske så mange kopper med sterk te for at det skal ha noen betydning for forbrenningen din. Vi snakker da fort 20 kopper sterk te om dagen.

Du får kapsler med grønn te hvor man tar 2-3 kapsler om dagen for samme effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Du må opp i ganske så mange kopper med sterk te for at det skal ha noen betydning for forbrenningen din. Vi snakker da fort 20 kopper sterk te om dagen.

Du får kapsler med grønn te hvor man tar 2-3 kapsler om dagen for samme effekt.

Det er ikke farlig å ta disse kapslene? Lurer fordi det ikke er så lenge siden det var advarsler i media om å drikke for mange kopper grønn te.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke farlig å ta disse kapslene? Lurer fordi det ikke er så lenge siden det var advarsler i media om å drikke for mange kopper grønn te.

Hei!

Grunnen til at grønn te antageligvis er anbefalt er fordi den inneholder lite kalorier og mye koffein.

Koffein er et stoff som er med på å øke forbrenningen din.

Du vil oppnå samme forbrenningseffekt med f.eks. kaffe, men mange mener at grønn te er mye bedre å drikke. Du må derimot drikke et par kopper før det har noen som helst effekt.

Koffeinpiller har samme/bedre nytten, men er desverre ikke lov å selge i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke farlig å ta disse kapslene? Lurer fordi det ikke er så lenge siden det var advarsler i media om å drikke for mange kopper grønn te.

Det var noen som solgte produkter som inneholdt mer enn kun grønn te, hvilket endte med leverproblemer hos enkelte.

Vanlig grønn te du kjøper i dagligvarebutikken er såpass svak at du kan drikke det du orker

Endret av X-life
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Dette var det jeg tenkte på i forhold til om for mye grønn te er farlig.

Jeg drikker selv mest hvit te, og ikke for å øke forbrenningen, men for å rense kroppen. Vet ikke om det har noen effekt...

Grapefruktjuice skal jo også visstnok øke forbrenningen i følge nye studier. Det skulle være nok å drikke 2 dl hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den studien har jeg sett flere ganger ja, og her er det mye løst i forhold til mengder.

10 kopper står det, men hva betyr det?

I norge kan du kjøpe grønn te i poser på dagligvarebutikken, eller du kan kjøpe te i løsvekt.

Innholdet i en vanlig kopp grønn te kjøpt i løsvekt tilsvarer 5 kopper grønn te laget fra pose.

I andre land kan teen de bruker være enda sterkere. Så hvor sterk er denne koppen med te som de snakker om i denne studien?

10 kopper te fra løsvekt tilsvarer jo tross alt 50 kopper te fra vår dagligvarebutikk.

Uansett så finnes det haugevis av studier gjort på fettforbrenning, hvor de har brukt 300mg EGCG, og det har ikke blitt registrert noe forhøyede leververdier.

En god del studier viser faktisk at grønn te virker forebyggende på leveren, blant annet så motvirker grønn te skadene på leveren forårsaket av alkohol.

Standarddoseringer på grønn te ekstrakt i norge vil faktisk ikke gi deg mer enn 150-200 mg EGCG

Endret av X-life
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...