Gjest puppylover Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 (endret) jeg har lenge vært på utkikk etter en chihuahua valp (i 8 år) men vært så dyrt. nå har jeg funnet en som skal gi sine valper vekk i tyrkia, må bare betale for flybiletten til valpen, som er på 1700,- jeg er veldig skeptisk, men han har oppgitt fult navn, adresse og tlf nummer.... jeg ringte han i sted... men er litt usikker, nedenfor vil dere se kopi av emailer som har blitt sendt oss i mellom.. vennligst les å si hva du tror, om jeg skal sattse på det eller lavær... samtalen starter fra bunnen.... RE: Cute og eventyr Chihuahua Valper For Innføring Fra: Tiffany Sendt: 15. mai 2008 14:16:47 Svar til: Til: miss *********) Hello ****** Thanks foe the mail once more again and may the lord almighty in heaven be with you and your family as you welcome Nina as a new member is your home ok so below is the question you ask me ok 1. i would like to have Nina, is her coat long fur og short ?.............Nina is short cost puppy ok 2. you wanted 1700,- nok for the puppy and delivery ?................yes you will have to pay the 1700kr for the shipping and door step deliver at your home ok 3. will i go to the airport to get her or will she be deliverd on my dor? .......Nina Will Be deliver at your door step ok i think thats chep, 1700,- for the plane and home delivery...you will only have to pay 1700kr for the flight ticket and home deliver as conform by the airline here ok 4. how old is Nina now? .....Nina is 11-12 week old has she had her shots?...Nina have all paper and well be coming with them alongside to your home does she com with a bread sertificit ? yes Nina have all shot and well come alongside with them and also a one year health guarantee certificate to your home ok has she been dewormd ? yes and so on ......?AKC and CKC registrars 5. how long will she be on the plane, i m thinking about her nerves.....Nina well take a flight of about 6 to 7 hour to get to your home ok so please i will need you to send the information i ask you so that i can work this out ok and all please can you give me a call at xxxxxxxxx so that we can talk ok so i wait you mail as soon as possible ok Thanks Gerald --- On Thu, 5/15/08, miss *****> wrote: From: miss ********'> Subject: RE: Cute og eventyr Chihuahua Valper For Innføring To: "Tiffany Date: Thursday, May 15, 2008, 10:55 AM ok. i can pay you on monday. i have som qestions. 1. i would like to have Nina, is her coat long fur og short ? 2. you wanted 1700,- nok for the puppy and delivery ? 3. will i go to the airport to get her or will she be deliverd on my dor? i think thats chep, 1700,- for the plane and home delivery. 4. how old is Nina now? has she had her shots? does she com with a bread sertificit ? has she been dewormd ? and so on .....? 5. how long wil she be on the plane, im thinking about her nerves..... -------------------------------------------------------------------------------- Date: Thu, 15 May 2008 01:57:12 -0700 From: Subject: RE: Cute og eventyr Chihuahua Valper For Innføring To: ********' Hallo ***** Takk for mail gang igjen pk og jeg har tro på at du er den type person som kan gi denne valp en kjærlig og omsorg hjemme og jeg love deg at med den tillit jeg har for deg vil jeg gjøre noe for å se deg komme Det valp så snart du sender penger for flybilletter til ditt hjem ok, og jeg vil ha deg til å komme tilbake til meg med informasjon jeg spørre deg, slik at jeg kan gå til departementet for husdyr her og gjøre endringen av eieren skip dokumentet i din fulle navn ok så her er noen bilder av mine valper ok så kan du bare sørge for at du ser wan som er bra for deg og sende meg navnet på valp, slik at jeg kan ta valp for forsendelsen til deg home ok og her er mine opplysninger du spør meg ok Fullt navn ................ Fomenku Adresse ................... xxxxxxxx Telefonnummer .............. xxxxxxxxxxxxxx så kan du kan du gi meg en ring som helst OK, og prøv og komme tilbake til meg med informasjon jeg spørre deg, slik at jeg kan fortsette med inndelingen av valp til hjemmesiden din hvis du kan betale de pengene i dag, dem vil jeg bare gå foran og sende deg valp så snart du sende penger ok Takk og Venter Gerald --- On Thu, 5/15/08, miss ********> wrote: From: miss ********> Subject: RE: Cute og eventyr Chihuahua Valper For Innføring To: Date: Thursday, May 15, 2008, 6:33 AM ok, du skal ha 1700,- for valpen? (ett tusen og syv hundre) ? jeg har enda ikke fått sett bilde av henne, er hun liten eller medium? kort håret eller lang håret ? kan jeg få hele navnet ditt,adresse og tlf.? Jeg vil gjerne få ringe deg om det er greit -------------------------------------------------------------------------------- Date: Wed, 14 May 2008 17:16:20 -0700 From: Subject: RE: Cute og eventyr Chihuahua Valper For Innføring To: ********* HI ****** Jeg kan se at du prøver å skeptiske om denne ALLE Selv om du ikke ønsker å komme VÅR PLAIN for meg at du er redd for at du kan sende penger over og returnerer ingen valp. Jeg har bare én ting å fortelle deg. Per nå er jeg ikke Gud og jeg kan ikke ta en beslutning for deg, slik at det er bare deg og din samvittighet som kan ta MIN valp ELLER NOT.AS for meg, tror jeg og jeg vet at Gud ser på alle OM OSS på jorden her og HE BARE SEG SOFTLY kjenner slags straff at han kan gi en som gjør dette slags ting å Fellow BROTHER SISTER ELLER SOM DU OG I. Du ser verden vi lever i er for stort OG vi ikke vet som vil være vår Gud på jorden MORGEN hvis vi har et problem. Så dette er bare en fred anbefaler for deg. "Aldri DU GJØRE BAD TIL NOEN BODY FORDI Hva skal skje med DU SKAL være mer enn hva det du har gjort til denne personens" selv i Den Hellige Bibelen sies det at din bror'S problemet er DIN problemer. Så hvis jeg skal ta pengene dine og sende deg NO Puppy OG betyr det at jeg skal bare DECEIVING meg selv at jeg er en kristen og jeg er sikker på at jeg ikke kan gjøre at fordi Gud jeg tilber er et levende Gud og lar meg ikke gjøre det . Så vennligst SISTER IKKE si at du går AVFALL DINE PENGER FOR THE TRUE Thing og den eneste SANNHETEN Jeg vet at Gud KNOWS bedre er at når jeg motta pengene jeg skal sende deg de valp .. Jeg har ett spørsmål for deg... "Tror du på Gud?, Og har du gitt liv til ham?" Så du må komme tilbake til meg med informasjon som jeg ber deg, slik at jeg kan bestille fly FOR Puppy OG komme tilbake til med mine Western Union-adresse, slik at du kan sende penger over til meg og la meg sende valp FOR DEG Så snart POSSIBLE.YOU SKAL være veldig glade og sjokk å se at egentlig den valp kommer til DITT HJEM OG VÆR jeg vil like deg til å oppgi all ros til Gud NÅR DET valp kommer og ikke til ME Okay. Husk at UT AV en million Det er alltid en svært lyssterk STAR.THAT er hva jeg AM og jeg ber at du gjør selv LIKE dette også slik at Gud vil alltid være med deg i hva du gjør Okay. Ventende lese fra deg så snart som mulig. --- On Wed, 5/14/08, miss *********> wrote: From: ********* Subject: RE: Cute og eventyr Chihuahua Valper For Innføring To: Date: Wednesday, May 14, 2008, 8:37 PM nei beklager, jeg og mine barn er ærlige mennesker, men nå har vi blitt nesten lurt 3 ganger på internett når vi ønsker chihuahua, så vi vil heller betale ved levering. ikke forskudd..... når jeg har valpen så får du pengene. om dette ikke går for deg så har vi desverre ingen handel. Har to barn her som har spart penger til å kunne kjøpe en chihuahua, kan ikke ta sjangsen på å bli lurt. sorry... du får pengene når jeg får valpen, ok ??? -------------------------------------------------------------------------------- Date: Wed, 14 May 2008 13:21:41 -0700 From: Subject: RE: Cute og eventyr Chihuahua Valper For Innføring To: ********* Hei Miss **** Takk for en mer ok og jeg kan ikke gå ut på nett til slutt mennesker hånd i pengene ok alle i behovet for dette til min hund er en kjærlig og omsorg hjemme og ikke pengene ok så kan jeg liker du å gi meg tillit at jeg har med dere til meg slik at vi kan arbeide ut dette sammen ok, men du må også forstå at jeg kan få deg hunden over til Norge uten flybilletter hvis de er måten jeg kan gjøre som jeg vil bare gå fremover og sende deg hunden dem når du får pengene yo å sende den tilbake til ok og som du finner ser jeg ikke kan gjøre ok så kan du bare nødt til å stole på meg som jeg gjør i deg ok og hva gjør du ønsker meg til gi deg som er påvist, slik at du vil stole på meg når jeg gjør det her er noen bilde av valp du spør meg ok håper du vil elske dem og kan du komme tilbake til meg med informasjon jeg spørre deg, slik at jeg kan gå til Ministry of husdyr her og gjøre veksler av eier skipet dokumentet du navnene ok Takk og Wairn du e-post med informasjon ok --- On Wed, 5/14/08, From: ********* Subject: RE: Cute og eventyr Chihuahua Valper For Innføring To: Date: Wednesday, May 14, 2008, 4:56 PM det er så mye lureri på internett regarding disse chihuahua valpene, jeg kan sverge på mine barn at du kan stole på meg, så jeg ville følt meg mye mer sikker om jeg kunne få betalt deg når jeg har fått valpen! Har du bilde av henne ????? hilsen ******* -------------------------------------------------------------------------------- Date: Wed, 14 May 2008 09:43:29 -0700 From: Subject: RE: Cute og eventyr Chihuahua Valper For Innføring To:*********** Hallo Hilsen Thank you very much for post i be at den allmektige Gud i himmelen velsigne deg så du forberede velkommen Nina til gode og omsorg home..I bare tror du er den type person jeg har vært på jakt etter som kan gi Nina med en kjærlig og kjærlig hjem, men du må love oss at du vil sende bilder månedlig, slik at vi ville vite hvordan hun gjør i sitt nye hjem i ønsker du å vite at hennes frakt over til deg vil koste 1700kr inkludert hjemme levering, og de valp er 11-12 uke gamle, slik at du ville trenge å sende oss din full levering av informasjon slik at vi kan gjøre henne papirer for flyreisen, og når du sender penger til henne flybilletter vi ville ta henne til flyplassen og bestille neste tilgjengelig flytur til sted og komme tilbake med henne fullføre flyturen detaljer, slik at du ville vite når hun arrives.when hun kommer på flyplassen ville ringe deg for å informere deg om hennes ankomst for å være sikker på at du ville være hjemme for levering informasjon som omfatter ditt fulle navn ................................. home / street / adresse ....................... telefonnummer .............................. nærmeste flyplass til sted .......... Så snart du gir oss den ovennevnte informasjonen vi ville ta henne til flyplassen og boken hennes fly, og når du sender penger til henne air ticket vi ville ta henne til flyplassen og kjøpe henne en billett til neste flytur over til du ok.remain velsignet i herre og venter. hilsen Tiffany og Gerald --- On Wed, 5/14/08, miss ****** From: miss Vikki Subject: RE: Cute og eventyr Chihuahua Valper For Innføring To: Date: Wednesday, May 14, 2008, 3:35 PM hei.... vi har mye tid å kjærlighet å tilby den lille. har hatt hund før ja, en pappilon..... Hvor blir valpen sendt ifra? hvor gammel er de? har du bilder av de ? og hvor mye skal du ha for en valp?????? hilsen dyrekjær mor til 2. -------------------------------------------------------------------------------- Date: Wed, 14 May 2008 05:18:31 -0700 From: Subject: Re: Cute og eventyr Chihuahua Valper For Innføring To: ************* Hei Hilsen Takk for mail, Mine valper er godt trent, Registrert, House broken, potty trent og elsker sammen med voksne, barn og hus holde pets.Well, jeg vil gjerne spørre deg følgende questions.Then få tilbake til meg så fort du kan med svar og spørsmål om du har noen:-Har du noen gang levd med en Chihuahua valp før eller noen andre valp? - Har du en acre of land, eller igjen, der de kan alltid spille rundt?-Er du klar over kjærlighet og oppmerksomhet som Chihuahua Puppy trenger? er alle en i huset fullt forpliktet til adopsjon av et nytt kjæledyr? - hva med hvis du kjenner noen god veterinær i området?-Hvor nøyaktig befinner du deg? grunnen i ønsker å gi dem ut for adopsjon er fordi, jeg er en frivillig og siden min datter borte, jeg gjør ikke finne det enkelt å holde valper og fortsette jobben min Siden jobben min garanterer meg til å reise oftere enn ikke, så jeg ønsker å streve mot å stenge dyr gård at min datter igjen før hun går away.Right nå vi er i dag på en frivillig oppgave for WHO for kampen mot Malaria Parasite på gravide Kvinner i et lite land Called Kamerun. Vi besluttet for frivillig og arbeidet med WHO er vår prioritet for nå ettersom vi elsket å hjelpe syke mennesker. Jeg er fra Bellflower Olso.My plikt her er tett opp, som er grunnen til at jeg selv bare beklage få babyer over med meg siden vi fikk denne jobben og flyttet med dem til Kamerun jeg nesten ikke brukt tilstrekkelig tid kjærlig og omsorg for dem. Jeg er virkelig forstyrret etter kjærlighet og bekymring hva de der spoiled rotten med min datter når hun var i live. Derfor jeg har besluttet å gi dem ut til alle gode og kjærlig hjem (s) der ute som vil vise dem masse kjærlighet og bekymring og omsorg på riktig måte for dem.. Alt du trenger å gjøre for å få dem er ganske enkelt betaler sine transport avgifter til sted, og vil du ha til e-post til utleie meg vite hvor de er gjør og like sende meg bilder av valper på hjemme en gang hver måned. Hvis du godtar å oppnå alle disse, så vil jeg være veldig klar til å gi dem ut til deg, og de kommer med noen spiller leker, helse garantere, kasse, papir og selv med mat menyen. Jeg vil vente til lese fra deg. Jeg vil svært mye gi ut disse valper gratis vedtaket som snart som mulig for å redusere arbeidet mitt belastning. Venter på ydmyke svaret. ____________ heisan.. vi er en dyrekjær familie på 3 som lurte på hvor mye du skal ha for hjerte knuseren? og om du har noen flere bilder av nurket ?? hilsen ****** Deler av innlegget slettet iht. KG sine regler Glow -mod- Endret 15. mai 2008 av Glow
Gjest puppylover Skrevet 15. mai 2008 #3 Skrevet 15. mai 2008 (endret) her er det siste jeg fikk fra han nå... Hello Thanks for the call and it was nice talking to you ok so you will have to send the money to me through western union transfer so that i can pick up the money as soon as possible and get Nina over to your home ok so here is my western union information below ok WESTERN UNION MONEY TRANSFER........CAMEROON COUNTRY..............................CAMEROON RECEIVERS NAMES.....................FOMENKU PROVINCE.............................NORTH WEST CITY................................BAMENDA ZIP POSTAL CODE......................237 TEST QUESTION.......................To WHO? ANSWER...............................Nina? AMOUNT.............................1700KR ? SO as soon as you send the money just email me the full sender names and the (MTCN#)So that i can used it and pick up the money and pay for the flight ok Nina to your location and when i am done with that i will get back to you with full flight information ok so i will need you to send me me this information below so that i can used it to book a flight for Nina in your names ok so here are the information Full names..............? Full home address......? Full street address.....? Zip Postal code.......? Nearest airport around your location which you will like me to ship Nina there for you to get Nina ok so as soon as you send me the information and the money for her flight i will just go and book the next available flight to your location as soon as possible and get back to you with the flight information for you to know when Nina will get to you ok Thanks and Waiting God bless you as you welcome Nina in your lovely home Gerald Deler av innlegget slette iht. KG sine regler. Glow -mod- Endret 15. mai 2008 av Glow
onyx Skrevet 15. mai 2008 #4 Skrevet 15. mai 2008 Du kan vel for alvor ikke tro at dette er noe annet enn svindel vel? :kaffe:
captiva Skrevet 15. mai 2008 #5 Skrevet 15. mai 2008 Jeg hadde aldri turdt å sende 1700 å stole på at jeg fikk denne valpen iallefall.... Høres ut som svindel for meg og. 2
onyx Skrevet 15. mai 2008 #6 Skrevet 15. mai 2008 Ikke nok med at det er svindel, det er "nigeriasvindel" Jeg tviler sterkt på at trådstarter vil se snurten av noen hund om hun sender penger til Camerun.... 2
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2008 #7 Skrevet 15. mai 2008 Dette er svindel. Men for å gjøre det litt artig: Si til han at du har en venn som skal til Tyrkia, og er villig til å ta hunden med seg og betale han for vaksinene osv kontant.
Gjest _Hufsa_ Skrevet 15. mai 2008 #8 Skrevet 15. mai 2008 Sitert fra http://dyrenett.no/no/s/an/?art= "Advarse! Svindelannonser Dessverre er det en del uærlige mennesker som prøver å svindle til seg penger ved hjelp av annonsering av dyr de ikke har. Vi har opplevd svindelforsøk med ulike små hunderaser, katter, papegøyer og aper(!). Vi sletter disse svindelannonsene så fort vi leser dem, men det kan dessverre gå noen timer før de blir slettet. Vi vil på generelt grunnlag advare mot alle annonser som er skrevet på veldig dårlig engelsk eller norsk, annonsører som krever forskudd på flyfrakt eller forsikring fra utlandet, annonser med en veldig lav pris på f.eks. miniatyrhunder eller arapapegøyer. En generelt god regel er at hvis tilbudet er for godt til å være sant, og det er fra utlandet, så er det ikke sant, men svindel. Vi setter pris på all hjelp vi kan få med tips om annonser som kan være svindel. Bruk tips-funksjonen nederst i annonsene!" -Kjenner du deg igjen?
onyx Skrevet 15. mai 2008 #9 Skrevet 15. mai 2008 Dette er svindel. Men for å gjøre det litt artig: Si til han at du har en venn som skal til Tyrkia, og er villig til å ta hunden med seg og betale han for vaksinene osv kontant. Og spør også hvordan det er med rabiesvaksiner og ormekur.
Gjest puppylover Skrevet 15. mai 2008 #10 Skrevet 15. mai 2008 hehehe DET skal jeg pokker meg ta å gjøre, så se reaksjonen hans.. takk for godt tips )))
Gjest _Hufsa_ Skrevet 15. mai 2008 #11 Skrevet 15. mai 2008 Hold oss oppdatert! Jeg vil gjerne se hva han svarer på spm om en venn av deg kan hente hunden der selv
Gjest puppylover Skrevet 15. mai 2008 #12 Skrevet 15. mai 2008 tusen takk for mangen svar...... jeg er nok en av de "dumme" som vil stole på folk men jeg ble veeeldig skeptisk denne gangen.. så takker for alle svar derer har sikkert reddet meg fra å tape 1700 kr ) har sendt han en ny mail om at jeg har et vennepar som skal til tyrkia på lørdag og sagt seg villig til å treffe han å få valpen, hehehe så får vi se hva han svarer til det.. skal holde dere oppdatert
Gjest Gjest_Therese_* Skrevet 15. mai 2008 #15 Skrevet 15. mai 2008 OMG ER DET MULIG!!!!!!:O DETTE LUKTER SVINDEL LAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANG VEI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg skrv en stund med ei Elena eller noe fra Sverige/Spania. Da jeg sa helt ærlig til henne at jeg var litt skeptisk, selv om det virket lovlig. Klikka det helt for henne, den merra!! Hun legger ut annonser på Finn.no nesten hver dag, så dere ser henne sikkert BAH!!!!!!
Gjest puppylover Skrevet 16. mai 2008 #17 Skrevet 16. mai 2008 ja da har han gitt lyd ifra seg... først sa han at det var greit men da måtte han lage et annet eierskaps sjema, og det kostet penger.....? hehehe så sa jeg at han skulle få de pengene når mine "venner" henter valpen. da prottesterte han og sa han måtte ha de på forskudd..... svindler..... jeg sa at jeg mente han prøvde å svindle meg og var ikke interessert. da svarte han med at jeg ikke fikk valpen for han trodde ikke jeg kunne gi et godt hjem for den... ehhh.. hallo, ? jeg sa jo nettopp at jeg ikke ville ha valpen hehheheh takk for hjelpen folkens, han her VAR virkelig en svindler... 1
Ecolia Skrevet 16. mai 2008 #18 Skrevet 16. mai 2008 Fatter ikke at folk tør å kjøpe hund på den måten der uansett, og er glad for at du (trådstarter) lukta lunta.
Gjest Piper Skrevet 16. mai 2008 #19 Skrevet 16. mai 2008 Godt det ble oppdaget før du sendte penger, men til en annen gang så kan du tenke at det er lite sannsynlig at noen vil selge en så populær rase så billig. Og spesielt siden det ikke ville blitt en krone til overs, for hvorfor skal han sende en valp gratis til deg egentlig. En annen ting du må tenke på, er at hunder må som regel i karantene, og da spesielt fra land som Tyrkia. Tror det bare er i skandinavia de ikke må være i karantene, og en slik karantene koster fort mange tusen.
Gjest Sjokkskadet ! Skrevet 17. mai 2008 #20 Skrevet 17. mai 2008 du må ikke finne på å ta inn en hund fra Tyrkia!!! er du gal det er rett og slett ikke lov å importere hunder fra disse landene. hunden kan bli avlivet ved ankomst, eller må tilbringe 6 mndr i karantene ( ca 10000 pr mnd) så rent bortsett fra det er jeg egentlig mest sjokkert over at du i det hele tatt vurderer dette. og litt på siden: men et menneske som sender en valp med fly alene i 6-7 timer er IKKE en dyrevenn!!!! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå