Gå til innhold

iphone

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_tinka_*
Skrevet

Noen som vet hvordan en legger en sang frå itunes til ringetone på telefonen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lurer egentlig jeg også på.. Hvis du har iTunes til Mac kan du høyreklikke på en sang der og gjøre den om til ringetone, men har ikke funnet ut hvordan en gjør det i Windows.

• 2 uker senere...
Skrevet

Fant ut en ålreit måte å gjøre det på i iTunes (tatt fra forumet fra ifon.no):

En annen måte å gjøre om mp3 til ringetone

er å konvertere mp3 til AAC-m4a.

Før du gjør dette må du inn på "vis info" og så-"valg" i iTunes. Der setter du start og stop tid slik at det blir 30sek.

Så høyreklikker du på sangen og trykker konverter til AAC.

Etter du har konvertert filen, finner du den i iTunes katalogen, kopierer den og forandrer filtypen fra m4a til m4r.

Så importerer du den på nytt inn i iTunes og den vil legge seg i "Ringetoner".

Hvis du har problemer må du fjerne indikasjonen på den gamle m4a fila i iTunes etter du har konvertert og gjort om på filen,fjern den og så legg til m4r filen igjen. Så er det bare å synce i vei.

Dette er litt tungvindt første gang, men når rutinen er der så går det greit. Det som kan ta tid er å velge tidspunkt i sangen

PS:Det er også gratis, og krever ingen extra programmer

Gjest Gjest_tinka_*
Skrevet

Hvor finner en katalogen på iTunes? Jeg finner den ikke. Klarer å konventere sangen til AAC, men det er alt.

Skrevet (endret)
Hvor finner en katalogen på iTunes? Jeg finner den ikke. Klarer å konventere sangen til AAC, men det er alt.

Den ligger kanskje på: min musikk -> iTunes -> iTunes music

Tror det er standardsted hvor mappen legger seg.

Hvis den ikke ligger der kan du gå inn i iTunes, trykke på rediger øverst og velg innstillinger. På innstillinger går du til avansert og øverst der da står det hvor den mappen ligger.

Lykke til!

Endret av anavrin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...