Gå til innhold

Terapi.. psykiater....

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg går i samtalebehandling hos en psykiater, pga barndomsopplevelser. Jeg har så lenge jeg kan huske følt meg tom innvendig. Jeg fungerer likevel kjempebra i det daglige, med jobb og familie. Men det er kun sett utenfra. Det er nesten ingen som vet at jeg inni meg er en annen person enn den jeg presenterer utad. Den jeg egentlig er, har på en måte ikke utviklet seg siden småbarnsstadiet. Det høres sikkert rart ut...., det er rart for meg også. Jeg synes det er vanskelig å forklare med ord til psykiateren hvordan det kjennes å være så tom eller fattig innvendig. Jeg vil gjerne beskrive for han gjennom tegning eller maling, men vet ikke om det "passer seg."

Jeg lurer på om det er noen her inne som har erfaring med terapi, og med samtaleterapi kontra annen terapi? Som også synes det er vanskelig å beskrive problemene med ord?

Videoannonse
Annonse
Gjest Frk Åberg
Skrevet (endret)

Kan du ikke spørre ham da? Eller bare ta med noe du har tegnet eller malt? Jeg vil tro han er åpen for det om du sier at du er interessert i å prøve å uttrykke deg på den måten. Kanskje ordene også kommer etter hvert om du klarer å tegne eller male hvordan du føler det først?

Endret av Frk Åberg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...