Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Mener du at faren har problemer med alle de tingene du nevner at du selv er god på? Har han ingen gode sider, ingenting som du ikke har?

Helt ærlig:Ja,han har problemer med alle de tingene.Dessverre.Selv 17 mai feiring gadd han ikke være med på.

Og far til 2,kan det faktisk tenkes at det fins en mann med store personlige problemer som gjør han til et dårlig fungerende menneske?Ja,det gjør det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

jeg ser at dette har sporet litt av, for og ta dette med midlertidig forføyning først så er det et krav at det er sansynlig at du vil vinne fram nar saken kommer opp ellers vil ikke retten endre noe pa situasjonen pa forhand

Når det gjelder det med flytting syns jeg det er forvirende, sist vi diskuterte sa du at du ville flytte dit du hade bodd med de andre barna na er det altsa far som har flytet

nar det gjelder det med og na fram, jeg vil dele opp saken din

utdanning har normalt ike noe og si et eneste untak kan vere dersom et barn har problemer eler en funksjonsheming der kan kanskje forelderen med spesialkompetanse vere best

om far har spesped kan det vere 1 - 0 til han der

du har vert hjemmeverende med barna, det kan vere 1 - 0 til deg der

du har andre barn som er sosken av dise barna det kan vere 1 - 0 til deg der jeg vile normalt mene at du har gode sjanser men jeg vil ike si noe sikert

nar det gjelder byte av advokat så vil jeg si at jeg ike sa noe rad om det her men generelt sa er det greit vis den man har er darlig men man bor ike gjore det ofte, en annen ting er at det kan vere lurt og velge en god lokal advokat om du bor på bygda kan det vere dumt og velge en i byen siden du da kan risikere og mate betale reisekostnader for han, du kan ike regne med og fa retshjelp til det om det fins lokale advokater, eneste untak der er at du har brukt advokaten før og vil bruke han igjen eler at du startet saken pa et anet sted og vil ha same advokat elers ma du betale sel om han ma kjore til saken

det er ikke noe som tilsier at advokater pa bygda er darligere en advokater i byen men du bor se eter en som har erfaring og som har jobet med saksfeltet for, jeg har vert gjenom noen saker med andre og jeg har set forskjel pa advokater, noen jeg kjener har brent seg pa og bruke for uerfaren advokat, en anen ting er at jeg vil advare lit i mot og bruke store advokatfirma men heler bruke en som har egen praksis eler praksis samen med andre¨

elers lyke til :)

hilsen

Skrevet

hei

en ting til siden du har lagt en trad her, jeg vil og anbefale deg og lese om temaet du finer bøker om det pa biblioteket, det er lurt og lese lit sa du vet va du vil spore advokaten om dete temaet er og noe du burde spore advokaten om men en ting, det er altsa slik at det ma vere sansynlig at du viner fram for at du skal fa en midlertidig forfoyning, og her er det og slik at barna bor femti femti et hos deg og et hos far det kan nok hende at det skal lit til for at reten vil endre pa situasjonen for saken komer op, det kan hende at det er lurest og la situasjonen vere som den er til saken komer op da er du minst kranglete, det kan vere at det er lurt

hilsen

Skrevet
hei

en ting til siden du har lagt en trad her, jeg vil og anbefale deg og lese om temaet du finer bøker om det pa biblioteket, det er lurt og lese lit sa du vet va du vil spore advokaten om dete temaet er og noe du burde spore advokaten om men en ting, det er altsa slik at det ma vere sansynlig at du viner fram for at du skal fa en midlertidig forfoyning, og her er det og slik at barna bor femti femti et hos deg og et hos far det kan nok hende at det skal lit til for at reten vil endre pa situasjonen for saken komer op, det kan hende at det er lurest og la situasjonen vere som den er til saken komer op da er du minst kranglete, det kan vere at det er lurt

hilsen

Hei

Nå har det seg slik at barnehagen har sagt til oss at barna ikke har det bra,datteren vår trekker seg unna lek og vil helst sitte på fanget til en voksen.De kobler dette opp mot det høye konfliktnivået vårt og at de er for små til den ordningen vi har.

Selv med dette på det rene,vil altså far beholde denne ordning selv om barna ikke har det bra.Det forteller meg at han ikke tenker på de først.

Dette med flytting og sånn i andre tråder har vært hypotetiske...hvis om atte dersom atte,ikke sant??Jeg skal ikke flytte fra byen far bor i.

Skrevet
Hei

Nå har det seg slik at barnehagen har sagt til oss at barna ikke har det bra,datteren vår trekker seg unna lek og vil helst sitte på fanget til en voksen.De kobler dette opp mot det høye konfliktnivået vårt og at de er for små til den ordningen vi har.

Selv med dette på det rene,vil altså far beholde denne ordning selv om barna ikke har det bra.Det forteller meg at han ikke tenker på de først.

Dette med flytting og sånn i andre tråder har vært hypotetiske...hvis om atte dersom atte,ikke sant??Jeg skal ikke flytte fra byen far bor i.

hei

jeg snaket bare om vilkårene for og få midlertidig forføyning jeg skjoner at situasjonen ike er bra, jeg snaket bare om at det er viktig vordan du framstar i reten siden et barn bor hos ver, da bor du ike framsta som spesielt kranglete, desuten kan dete vanskeligjore muligheten for midlertidig forfoyning det kan vere at du ma ha ordningen fram til saken komer op

det med flyting skjonte jeg men du sa tidligere at du vile flyte til en anen kant av komunen, na virker det som far har gjort det, og det var ike veldig tydelig at det du sa var hypotetisk i traden om forslaget til loven det var derfor jeg spurte

en anen ting har far ny samboer, dersom han har det ver pa vakt om den plutselig venter barn det kan sveke argumentet om at di har sosken hos deg

hilsen

Skrevet
hei

jeg snaket bare om vilkårene for og få midlertidig forføyning jeg skjoner at situasjonen ike er bra, jeg snaket bare om at det er viktig vordan du framstar i reten siden et barn bor hos ver, da bor du ike framsta som spesielt kranglete, desuten kan dete vanskeligjore muligheten for midlertidig forfoyning det kan vere at du ma ha ordningen fram til saken komer op

det med flyting skjonte jeg men du sa tidligere at du vile flyte til en anen kant av komunen, na virker det som far har gjort det, og det var ike veldig tydelig at det du sa var hypotetisk i traden om forslaget til loven det var derfor jeg spurte

en anen ting har far ny samboer, dersom han har det ver pa vakt om den plutselig venter barn det kan sveke argumentet om at di har sosken hos deg

hilsen

De bor begge annenhver uke hos oss,det er kun på papiret at vi har hver vår.Vi jukser med andre ord.Det er også noe jeg ikke ønsker å gjøre.I følge advokaten min kommer jeg høyst sannsynlig til å få en midlertidig forføyning.Fars manglende evne til samarbeid og ønske om å fortsette som det er nå er hovedgrunnen

Skrevet
De bor begge annenhver uke hos oss,det er kun på papiret at vi har hver vår.Vi jukser med andre ord.Det er også noe jeg ikke ønsker å gjøre.I følge advokaten min kommer jeg høyst sannsynlig til å få en midlertidig forføyning.Fars manglende evne til samarbeid og ønske om å fortsette som det er nå er hovedgrunnen

hei og se pa det som og jukse er jeg ike helt enig i reglene er tulete pa dete omradet og bor endres, men ja nar dere har delt omsorg i praksis burde dere ha det pa papiret ogsa, men nesten ale som har delt omsorg har enten en unge ver eller flyter pa papiret anenvert ar, uanset det er bare rimelig at bege foreldre dersom di er enslige har lit stoteordninger, jeg mener ale foreldre som er enslige burde ha skateklase to uanset om di er bosted eler bidragsforeldre di er beger forsørgerforeldre det er jo det barnebidraget er for reglene na er tulete jeg syns ike du skal ha darlig samvitighete for og lure, jeg tror dete blir endret

nar det gjelder midlertidig forfoyning sa syns jeg han virker veldig optimistisk, som jeg sier barna bor like mye hos ver og pa papiret har dere vert deres barn, da kan det hende at reten mener det ike er grunlag for og endre dete for retsaken, jeg syns og barnehagen gar lit langt i sine utalelser her, det er greit og si at konfliktnivået kan vere arsaken til at barna har problemer men og si at de er for sma til dete blir for dumt, du sier at guten er to og et halt, regner jeg med at jenta er eldre, da er di ike for unge generelt det er mange som praktiserer dete fra tidlig og det gar bra bare hjemene er stabile og barna er tryge konfliktnivået kan gjore at dete gar darlig jeg kjener og personer som har jobet med barn og som gar langt i og si at omsorgsdeling kan vere bra og for sma barn om foreldrene kan skape stabile og gode hjem, det har mye og si vordan hjemene er, uanset jeg tror det er store sjans for at du viner fram i sele saken en at du far forfoyning men det er min menig ut fra erfraring med saker jeg har sett og det jeg sat meg in i i saker jeg har vert med pa eler hjulpet til med

hilsen

Skrevet

Med hånden på hjertet så skulle jeg gjerne ønske at delt omsorg fungerte.Det passer for noen barn men absolutt ikke våre.Og da må jeg gjøre det som er best for barna.Jeg er ikke en sånn kvinne som vil hindre far å være en del av livet til barna,men de trenger stabilitet og fastere rammer enn de har nå.At far overser det sier jo ganske tydelig hvem som er mer opptatt av sine egne rettigheter da...synd,trodde virkelig at han hadde lært etter alt som gikk galt med barnet han har fra før.

Gjest Gjest
Skrevet
Med hånden på hjertet så skulle jeg gjerne ønske at delt omsorg fungerte.Det passer for noen barn men absolutt ikke våre.Og da må jeg gjøre det som er best for barna.Jeg er ikke en sånn kvinne som vil hindre far å være en del av livet til barna,men de trenger stabilitet og fastere rammer enn de har nå.At far overser det sier jo ganske tydelig hvem som er mer opptatt av sine egne rettigheter da...synd,trodde virkelig at han hadde lært etter alt som gikk galt med barnet han har fra før.

Du viser med all ønskelig tydelighet at faren ikke klarer å ta hånd om barna på en god måte, og at kontakten mellom far og barn er skadelig for barna. I tillegg til å sørge for at faren ikke får omsorg for barna, bør du vel prøve å hindre at han får samværsrett. Fedre som er mer opptatt av egne rettigheter enn av barnas beste, bør avskjæres fra muligheten til kontakt med barna.

Det er utrolig mange barn som påtvinges skadelig samvær med fedre bare fordi styresmaktene som er dominert av mannlig kjønnsmakt, prioriterer fedrenes rettigheter fremfor barnas beste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...