Gå til innhold

Frokost


Grønt blad

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvor mange kcalorier en frokost bør ha, ev. hvor stor prosent av det totale kcaloribehovet frokost bør utgjøre?

I en annen tråd her var det noen som mente ca 500 kcal var det minste man burde få i seg til frokost, mens andre mente at det utgjorde alt for mye av det totale kcaloribehovet for en dag. Noen som vet eller har tanker rundt dette?

Jeg vet at det er det totale kcaloriinntaket i løpet av en dag som er avgjørende for om man går opp eller ned i vekt, men jeg er interessert i å vite hva som er optimalt.

Endret av Grønt blad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen som vet hvor mange kcalorier en frokost bør ha, ev. hvor stor prosent av det totale kcaloribehovet frokost bør utgjøre?

I en annen tråd her var det noen som mente ca 500 kcal var det minste man burde få i seg til frokost, mens andre mente at det utgjorde alt for mye av det totale kcaloribehovet for en dag. Noen som vet eller har tanker rundt dette?

Jeg vet at det er det totale kcaloriinntaket i løpet av en dag som er avgjørende for om man går opp eller ned i vekt, men jeg er interessert i å vite hva som er optimalt.

På Grethe Roede-kurs opererer de med 220 kcal på frokost. Men dette er jo for personer som vil ned i vekt.

330 kcal for personer som ikke trenger vektnedgang mener jeg å huske kurslederen min sa,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Jeg ville sagt at frokosten bør være ca 25% av dagens totale kaloriinntak. Hjernen og musklene trenger en del energi etter en hel natt uten næring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Grethe Roede-kurs opererer de med 220 kcal på frokost. Men dette er jo for personer som vil ned i vekt.

330 kcal for personer som ikke trenger vektnedgang mener jeg å huske kurslederen min sa,

Ooops, glemte å si at dette var kun maten. Drikke og evt frukt kom i tillegg, ca 70 kcal per rasjon, dvs ca 480 kcal totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ca sånn fordeling.

Frokost: 300

Lunsj: 300

Middag: 500

Kvelds: 300

Mellom: 100

Men det er bare ca, følger det ikke slavisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...