Gå til innhold

Timars tanker


Timar

Anbefalte innlegg

Prøvedagbok? Ja, kanskje det? Om ikke annet et sted å samle datoer og annet det er greit å huske på.. Skal prøve å ikke bli helt hekta på prøving (og resultatet) selv om det opptar tankene en del akkurat nå. Ikke at det er så om å gjøre å bli gravid AKKURAT nå, ingen hast i det hele tatt, egentlig, men så er det vel sånn når en først begynner å prøve så smått, så påvirker det hverdagen såpass at det likevel blir liggende i bakhodet mye av tiden. "Skal jeg ta sjansen på å ta en kopp kaffe, tenk om..." Hvis jeg allerede er gravid, så kan jeg utnytte finværet neste vår til trilleturer i stedet for å sitte inne på jobb"..

Om oss: 29 og 30 år, vært sammen noen år, og også bodd sammen en god stund. Mange års utdannelse på oss begge to. Bor i Oslo for tida. Trives med det, enn så lenge ihvertfall!

Planen var å begynne å prøve i april (for å få barn tidlig på året -- er det bare vi som tenker sånn?). Tidspunktet et satt langt tilbake i tid, den gangen da vi kom til den erkjennelsen at det nok aldri kom til å passe å få barn, så da fikk vi heller bare bestemme oss for et tidspunkt.

Tok siste p-pille i slutten av februar, og fikk bortfallsblødningen 1. mars som normalt. Deretter tok det faktisk 6 uker å få mensen. Ikke så lenge sett i ettertid, men rakk å bli litt bekymret, hadde tross alt brukt p-piller sammenhengende i 8-9 år. Det jeg trodde var mensen på gang rundt 28. mars viste seg å ha vært eggløsning, mens mensen dukka opp 12. april. Tror deretter jeg hadde eggløsning igjen 6. mai så nå venter jeg på mensen/ikke mensen.. ? :)

Jaja, dette var da en start, også slipper jeg å gå rundt å huske på datoene, i tilfelle de skulle komme til nytte noen gang senere (uvisst til hva, da men :) )

Nå er det snart noen fruer på tv'n! Ukens lille høydepunkt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk!

Tror nok ikke det er noe på gang denne måneden, men det får bli mer action neste måned! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg fikk oppsummere "symptomene" mine nå, så jeg husker dem... Tenkte å ta en tidlig test i morgen, selv om tirsdag er IKM, eller kanskje onsdag?

Altså:

Har masse murringer/stikkinger i magen, kjennes egentlig ikke helt ut som mensmurringer, men har omtrent samme intensitet. Har hatt disse 2-3 dager alt.

Har vært sånn småkvalt i flere dager. Ikke voldsomt, langt fra kaste opp kvalm, men mer ikke-særlig-matlyst-kvalm.

Humørsvingninger (stakkars samboeren :sjenert: )

Har ikke:

Ømme pupper

Metallsmak i munnen, ømt tannkjøtt og hva nå alle symptomene skal være.

Er vel egentlig bare stikkingen som jeg syns er noe overraskende, men så er dette første prøveperiode, og har bare hatt 2 eggløsninger etter 8 år på p-pille, så kan vel bare være vanlige hormoner som er i sving, kanskje?

Hmm, dagens oppdatering, blir spennende i morgen! Og evnt til neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, midt på 17. mai kom mensen, 4 dager for tidlig. Snodig.

Bare å prøve igjen, om ikke annet så blir ihvertfall syklusen min stadig kortere, et par runder til, så er jeg vel nede i normalen fra før p-pille historien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Eggløsningstester fra fredag 30.mai, fortsatt ingen stigning.

Menssyklus: 42 dager - 36 dager

Eggløsning: 39 dager - ? (Tror det nærmer seg, at noe skjer på høyre side, 29 dager i dag)

Lurer på om eggløsningen kan komme 10 dager før mensen? Gjorde det sist, i såfall kan jeg bli ventende en stund til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Eggløsningstester fra fredag 30.mai, fortsatt ingen stigning.

Menssyklus: 42 dager - 36 dager

Eggløsning: 39 dager - ? (Tror det nærmer seg, at noe skjer på høyre side, 29 dager i dag)

Lurer på om eggløsningen kan komme 10 dager før mensen? Gjorde det sist, i såfall kan jeg bli ventende en stund til :)

Menssyklus: 42 dager (1. mars - 12.april) - 36 dager (17. mai) - 35 dager hvis mens 21.juni

Eggløsning: 35 dager (ca 28. mars - ca 2. mai) - 36 dager (7.juni, positiv test 6. juni).

Ømme pupper 11.juni denne syklusen, 6. mai forrige. Snodige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Tenkte eg måtte titta innom g seia hei! :jepp: Gratulerer så masse med prøvedagbok! :hoppe:

Blir spennande å følgja deg i tida framover! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Tenkte eg måtte titta innom g seia hei! :jepp: Gratulerer så masse med prøvedagbok! :hoppe:

Blir spennande å følgja deg i tida framover! :)

Så hyggelig med hilsen :)

Her nærmer det seg IKM, brukte EL-tester forrige måned, veldig greit for å få oversikt over syklusen. Måtte riktignok over på pakke to for å få positivt testresultat. Ingen økning torsdag 5. juni (morgen) med CB-test. Økning fredag 6. juni på ettermiddagen med sånne billig tester. Ingen økning lørdag morgen. Så regner med at EL var i løpet av lørdag 7. juni. Altså har jeg 35 dagers syklus, har ihvertfall hatt det de siste to syklusene, hadde 30 dagers i "gamle dager" før alle årene med p-piller. Håper det speeder opp, lenge å vente mellom hver EL!

Ellers har jeg avslørt mysteriet med mensen bare 10 dager etter EL, viste seg at jeg fikk veldig ømme brystvorter ca 4 dager etter EL den måneden her, så var nok det som skjedde forrige måned og, østrogenøkning?, og dermed var det ingen reell sjanse for graviditet. Også jeg som følte meg så gravid ;)

Har vondt på høyre side ved eggstokken nå, hatt det mer eller mindre siden noen dager før EL. Noen ganger stikker det på venstre siden og. Lurer på om det er foliklene som lager press? SYns det er noe merkelig at det skal vare såå lenge da.

Neg. test (billig test) i går ettermiddag, men det var vel uansett for tidlig. Føler meg ikke gravid uansett, i grunn, ikke det minste øm i puppene.. Det betyr i såfall at jeg kan kose meg med vin med god samvittighet i sommer :) Ser ut til at det blir crash med fysisk tilstedeværelse samtidig de neste to EL, så da blir prøvinga lagt på vent til over sommern i såfall.

Dagens oppdatering, tilbake til hjemmekontorjobbinga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hyggelig med besøk i boka mi!

Er vel høyst på tide å skrive i denne boka mi igjen, nå har jeg tross alt vært gravid i hele to dager! (eller var det lenger...?) :hoppe:

Testet negativt på IKT-dagen (Med CB, 99% sikkert, as if..) Testet også negativt med billig.tester to dager senere. Mensen kom ikke, og jeg hadde fortsatt en del vondt på eggstokken på høyre side. Etter finstudier av tidligere KG-innlegg, konkluderte jeg med at jeg hadde corpus lutus (eller noe sånt, at det gule legement ikke går tilbake som det skal sånn at mensen blir forsinket) siden sannsynligheten for det er mye høyere enn sen hCG-stigning.

Men så, onsdag morgen, 18 dager etter EL grabba jeg en ny test sånn i ørska på morgenen.. Måtte rope på samboeren for å få han til å se om det faktisk var en strek der, men det var det jo. Ble tydeligere etterhvert, men mye svakere enn kontrollstreken. Testet igjen på kvelden og morgenen etter, fortsatt svake streker, syns nesten den på torsdagen var svakere enn på onsdag... Nå er jeg tom for tester, så skal stikke bort på apoteket snart. Vil være sikker :) Tok en EL-test i dag da, det hadde jeg fortsatt igjen. Mener å ha lest her et sted at de også kan påvise graviditet. Hvis ikke har jeg ihvertfall helt klart EL :fnise:

Tror jeg er glad, men er fortsatt litt sjokkskada, jeg ble jo ikke gravid denne måneden.. :sjenert: Også at det skulle gå så fort da! Regner det som PP1 selv om vi gjorde et lite forsøk på tampen forrige måned. Gleder meg til godfølelsen kommer, gjør den nok snart!

Fått time hos doktorn på tirsdag allerede, siden vi skal på ferie på onsdag, og doktorn skal ha ferie når vi kommer tilbake. Burde være gode muligheter for å få plass hos førstepri.sykehuset når vi får søkt så tidlig, jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så herlig! :) Gratulerer så utrulig mykje med ein liten spire i magen! :juhu: :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...