Gjest hege Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 I pakningsvedlegget står det at 12 timer er max-grensen for hvor lenge du er trygg når du glemmer å ta en pille. Jeg pleier å ta pilla kl. 22, men hadde de to siste dagene tatt den kl. 23 og nærmere kl 24. Den tredje dagen etter det, glemte jeg å ta den, og tok den nøyaktig kl 24. Er det da like stor risiko som ellers? Jeg lurer også på hva jeg gjør nå - forstod ikke helt det som stod i pakningsvedlegget. Jeg er nå inne i den siste aktive uka. Må jeg da gå rett på neste brett, uten de hvite pillene? Takk for evnt. svar.
Sanasol. Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 Ta den pillen du glemte så fort som mulig (slik du har gjort). Ellers tar du de neste som du ellers ville ha gjort. Virkningen av pillene blir mindre de syv påfølgende dagene, dvs. at der er større sjanse for å bli gravid, så det er anbefalt å bruke kondom el. i denne uka. Det hender at jeg også tar den noen timer for sent, så da blir det karantene på meg å samboeren den neste uken (eventuelt så er vi veldig forsiktige). Det skal også sies at det er bedre å ta pillen to timer for sent, enn å ikke gå på pillen i det hele tatt. Virkningen blir bare svakere. Detta går bra
Sanasol. Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 Vet jeg har skrevet "2 timer" i teksten over, men det har ikke noe å si fra eller til. Samme prosedyren.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå