Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Hei! Ringte nettopp til fastlegen min for å bestille time. Jeg ønsker GU, fornying av to resepter og en ny resept for migrene, som jeg har fått nylig. Hun påsto at jeg må velge to ting vi kunne se på. Jeg har aldri opplevd dette hos tidligere fastleger og ble veldig overrasket og egentlig ergelig. Alle disse tingene er like viktige. Er det ok at hun begrenser legetimen slik? Takk for svar!
Rosalie Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 En legetime er jo begrenset i tid, da, så sikkert derfor. Hvis hun ikke kjenner deg fra før, så vil hun sikkert ikke skrive ut resepter uten å ha snakket litt skikkelig med deg, og en GU tar jo kjapt ganske mye tid av timen.
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 Jeg har aldri opplevd det. Hender flere ganger at jeg tar opp flere ting (som ikke krever mye tid) samt får en legeerkæring og fornyet noen resepter. Dersom legen mener at det ikke er nok tid så gir han meg bare en ny time.
Cæsar Skrevet 13. mai 2008 #4 Skrevet 13. mai 2008 her er en legetime 15 min, du kan bestille dobbeltime hvis du tror det trengs mer tid. Trenger man enda mer tid, blir det å få en ny time senere... Hvor mange ting man rekker å ta opp avhenger altså av tiden her...
ringblomst Skrevet 13. mai 2008 #5 Skrevet 13. mai 2008 Min fastlege hadde helt fint klart å skrive ut 3 resepter sammen med GU på en time. Men skulle jeg ha mange ting som måtte taes opp, feks flere fysiske undersøkelser, så ville jeg booket en dobbelttime.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå