Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 Heisann:) Jeg går på p piller av merket microgynon (21 tabletter), og jeg glemte å ta en p pille på dag 11 i brettet. (Midten av uke 2). Før jeg kom på at jeg hadde glemt den, hadde jeg sex i tolv tiden ca. Men det var innen de 12 timene hvor det fortsatt er sikkert etter at man har glemt en pille, så jeg regna med at det var greit. I bruksanvisningen stod det at jeg bare skulle ta tabletten så fort jeg husket det, og at jeg ikke trengte å bruke noe ekstra prevansjon siden jeg var i uke 2. Jeg fikk tatt den så fort jeg husket på det, og det var da 14 timer siden jeg skulle tatt den, jeg tok også neste pille til vanlig tid (Jeg pleier å ta pillen i elleve-tolv tiden på kvelden.) Altså, jeg tok en pille rundt tre tiden på dagen, og en klokka tolv på kvelden. Hadde sex jevnlig resten av uka (Gikk ut i fra at det var greit siden det ikke stod i pakningsvedlegget at jeg trengte ekstra prevansjon når jeg glemte tabletten i uke 2) Nå er jeg ferdig med brettet og er i det pillefrie intervallet. Men jeg har ikke fått mensen enda. Jeg tok siste tablett søndag kveld. Åltså er jeg så langt bare en dag inn i den pillefrie uka. Jeg har ikke gått på p piller mer enn to måneder,og jeg lurer derfor på om det er vanlig med litt uregelmessigheter med mensen/bortfallsblødningen i de pillefrie intervallene, eller om alt skal gå helt regelmessig helt fra starten av? Skal man få mensen dag 1 av den pillefrie uka, eller er det vanlig at den kan komme på for eksempel dag 2, 3 osv? Er det at jeg ikke har fått mensen enda en grunn til bekymring? Jeg er så redd jeg har blitt gravid, og går på do hver halvtime nesten for å sjekke om jeg har fått mensen. Veldig takknemlig for svar:) PS: Legger til litt mer info jeg, har sikkert ikke noe å si, men jeg tar det med tilfelle det kan ha noen betydning: Forrige brett hadde jeg noe mellomblødninger (Står at dette er vanlig før kroppen har vendt seg til hormonforandringene) og jeg blødde mer dagene rett før det pillefrie intervallet, og vanlig "dose" i den pillefrie uka. den slutta vel etter 3-4 dager så vidt jeg kan huske. Neste brett hadde jeg ingen mellomblødninger. Igjen, takk for eventuelle svar!
liv Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 Det kan være uregelmessigheter pga nye piller ja, det kan være at du er nærvøs for å være gravid, og det kan være at du er gravid. Det er vanskelig for oss å vite. Vent et par dager og ta en test om mensen ikke har kommet.
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2008 #3 Skrevet 13. mai 2008 Det kan være uregelmessigheter pga nye piller ja, det kan være at du er nærvøs for å være gravid, og det kan være at du er gravid. Det er vanskelig for oss å vite. Vent et par dager og ta en test om mensen ikke har kommet. Ja, er vel ikke så lett for dere å vite:) Ville bare vite om dere som har gått på piller lenge får mensen på dag 1 av den pillefrie uka, eller om det av og til varierer. Tar jo selvfølgelig en graviditetstest hvis jeg ikke får den i løpet av de neste dagene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå