Gå til innhold

Kutte ut brus og chips


Gjest Slasken

Anbefalte innlegg

Gjest Slasken

Jeg er avhengig av Pepsi max, og drikker 5-6 glass om dagen, Også har jeg lagt til meg den stygge vanen med en pose chips i helgen, noen ganger mer.

Jeg har utrolig nok vanlig BMI, men er allikevel slaskete og sløv.

Om jeg nå bestemmer meg for å ha totalforbud for disse to tingene en måned, vil jeg merke forskjell da?, om jeg heller bytter ut brusen med melk og vann, og chipsen med tørket frukt og kanskje en liten mørk sjokolade istedet?

På forhnd takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest apekattenico
Jeg er avhengig av Pepsi max, og drikker 5-6 glass om dagen, Også har jeg lagt til meg den stygge vanen med en pose chips i helgen, noen ganger mer.

Jeg har utrolig nok vanlig BMI, men er allikevel slaskete og sløv.

Om jeg nå bestemmer meg for å ha totalforbud for disse to tingene en måned, vil jeg merke forskjell da?, om jeg heller bytter ut brusen med melk og vann, og chipsen med tørket frukt og kanskje en liten mørk sjokolade istedet?

På forhnd takk for svar :)

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er avhengig av Pepsi max, og drikker 5-6 glass om dagen, Også har jeg lagt til meg den stygge vanen med en pose chips i helgen, noen ganger mer.

Jeg har utrolig nok vanlig BMI, men er allikevel slaskete og sløv.

Om jeg nå bestemmer meg for å ha totalforbud for disse to tingene en måned, vil jeg merke forskjell da?, om jeg heller bytter ut brusen med melk og vann, og chipsen med tørket frukt og kanskje en liten mørk sjokolade istedet?

På forhnd takk for svar :)

Tipper du vil merke forkjell ja. Du blir mye mer slappere og trøttere når du får i deg usunnhet enn sunnhet!

Var en peiode jeg ikke spiste noe særlig junk. Og kan love deg, jeg ELSKER snop! Jeg og typen drakk masse smoothie. Banan, pære og eple og appelsinjus, kjørte jeg i en smoothie maskin, og drakk. Vi drakk mye smoothie, og jeg merke svært stor forskjell. Var mye kvikkere. Mer oppegående osv :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepsi Max har ingen kalorier. Om du begynner å drikke like store mengder melk som du drikker Pepsi Max, vil du få i deg ekstra kalorier, og sannsynligvis legge på deg (hvis du ikke forbrenner de ekstra kaloriene du får i deg).

Tørket frukt og nøtter er langt i fra kalorifrie, de ligger på rundt samme nivå som potetgull (se på pakken!) Og mht vekt er det kaloriene som til syvende og sist spiller størst rolle (men kalorier er ikke alltid en indikator på hvor sunn en matvare er!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_smiley_*
Pepsi Max har ingen kalorier. Om du begynner å drikke like store mengder melk som du drikker Pepsi Max, vil du få i deg ekstra kalorier, og sannsynligvis legge på deg (hvis du ikke forbrenner de ekstra kaloriene du får i deg).

Tørket frukt og nøtter er langt i fra kalorifrie, de ligger på rundt samme nivå som potetgull (se på pakken!) Og mht vekt er det kaloriene som til syvende og sist spiller størst rolle (men kalorier er ikke alltid en indikator på hvor sunn en matvare er!!)

Men det har likevel mye å si HVOR kaloriene kommer fra. Kommer de fra junkfood vil du føle deg mindre opplagt enn om de kommer fra sunn mat, fordi du ikke vil få i det alt kroppen ellers trenger av mineraler ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sparer kanskje ingen kalorier, men jeg vil tro du får i deg masse mer vitaminer og annet godt :) Og hvis det ikke skjer noen forandring, kan du jo alltids bytte tilbake igjen....

Forøvrig synes jeg ikke en pose potetgull i uka var så ille, jeg ville vært mer urolig for pepsien. Det er jo ikke så sunt med alle de tilsetningsstoffene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lucy d-.-b

Hvis du ønsker å merke forskjell i forhold til form, opplagthet osv er nok svaret "JA" :) All koffeinen du putter i deg er ikke bra for kroppen, og fettet i potetgull er temmelig guffent og du får masse energi kroppen ikke kan benytte seg av.

I tillegg er det ikke bra å helle i seg for mye lightbrus, da kroppen får et veldig høyt insulinnivå og dermed synker blodsukkeret, du mister energi og blir faktisk mer godtesjuk.

Husk at det er mange kalorier i nøtter og tørket frukt, så ikke spis like store mengder av dette som du gjorde av potetgullet hvis du ikke ønsker å legge på deg. Men fettet er bra fettsyrer som er godt for kroppen!

Jeg hadde aldri orket å drikke så mye melk, ville heller byttet ut med vann, farris etc.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...