Gjest Jente16 Skrevet 12. mai 2008 #1 Skrevet 12. mai 2008 Hei!! jeg er en jente på 16 år og veier 80 kg...jeg vil gå ned 20 kg på max 4 mnd...er det noen som kan hjelpe meg...jeg har prøvd å gå ne di vekt men dt er umulig...plz plz er dt noen som kan hjelpe meg..jeg vil ha hard slankekur som hjelper meg fort, og jeg går nd i vekt fort som mulig...mitt mål er altså 20 kg på 4 mnd....etter sommern skal jg begynne på vgs og da vil jeg se tynn ut plz plz hjelp meg jeg ber dere :gråte: :gråte: en hard slankekur kunne hjelpe...plz plz hjelp meg
Gjest Bolledeig Skrevet 12. mai 2008 #2 Skrevet 12. mai 2008 Var det ikke du som lagde en tråd her for litt tid siden? Du fikk jo en del gode svar der, hvis jeg ikke husker helt feil. Ingenting er umulig, om man bare gjør de rette tingene. Begynn med å skrive ned hva du spiser på en vanlig dag, så kan vi se hva man kan gjøre med kostholdet. En så hard kur som du skisserer vil ikke være sunt eller ønskelig for en på din alder. Man kan bli ganske rar i hodet av å slanke seg (snakker ikke om spiseforstyrrelser) og tenåringsjenter er mer disponert for dette enn andre. Så skal vi se om vi kan finne noe til deg
Gjest Gjest_Jente 16_* Skrevet 12. mai 2008 #3 Skrevet 12. mai 2008 Hei! nei det er første gang jeg skriver her=) jeg er lixm 159 høy og veier 80 kg.... heg har trent oxo men dt er som om dt ikke virker...har sluttet med alt usunt...spiser sunt nå...f.eks knekkebrød md ost og drikker q-melk md 0.1% fett...men dt virker som dt blir ikke noe bedre jeg føler med enda tykkere en før syns jeg...
Wildy Skrevet 12. mai 2008 #4 Skrevet 12. mai 2008 Knallhard slankekur er ikke tingen. Men det er fullt mulig å gå ned mye før høsten! Gjør som Bolledeig skriver, få ned alt du spiser i løpet av en dag, så er det enkelere å komme med konkrete mål. I tillegg til kostendring er aktivitet ikke bare viktig, men nødvendig. Begynn gjerne med gåturer, det er genial trening og gir resultater!
Gjest Gjest_Jente 16_* Skrevet 12. mai 2008 #5 Skrevet 12. mai 2008 Jeg spiser ikke mye til hverdags lixm... froksot: knekkebrød md brunos Lunsj: Frukt Middag: Ikke noe noen ganger kanskje knekkebrød jeg spiser helst knekke brød om kvelden oxo
FoxyFish Skrevet 12. mai 2008 #6 Skrevet 12. mai 2008 Hvis du ikke spiser nok i løpet av en dag (gjerne fem-seks små måltider) går forbrenningen din ned, og vekta blir stående. Det beste er å spise sunt og jevnt! Ikke hopp over måltider.
Gjest Jente16 Skrevet 12. mai 2008 #7 Skrevet 12. mai 2008 en ting var dt som jeg lurte på er at er det farlig hvis man spsier også går man på do og kaster dt opp lixm putter fingern opp i halsen og tvinger deg til å kaste all maten opp igjen? kan man miste noen kg da?
Supraspinatus Skrevet 12. mai 2008 #8 Skrevet 12. mai 2008 (endret) Jeg spiser ikke mye til hverdags lixm... froksot: knekkebrød md brunos Lunsj: Frukt Middag: Ikke noe noen ganger kanskje knekkebrød jeg spiser helst knekke brød om kvelden oxo Du må være mer nøyaktig enn det. For hver gang du skal spise noe, så må du telle mengde eller veie det du skal lage og skrive det opp. Også snop, drikke (som ikke er vann) og andre mellommåltid. Feks. Frokost: 2 skiver med tilsammen 4 skiver hvitost, 2dl q-melk 0,1% kl10: 1 snickers, 1 glass sjokomelk Lunsj: 4 brødskiver med et godt lag nugatti, 1/2l cola-light Middag: 2 kyllingfileter (evt 300g kyllingfilet), 1dl ris. 0,2dl saus. kvelds: en halv pose (x gram) potetgull, 0,5dl eplejuice. Kanskje noen er uenig at det skal gjøres så nøye, men skal du lage oversikt må du gjøre det nøye for å virkelig se hva du egentlig spiser Endret 12. mai 2008 av Supraspinatus
Gjest Helen Parr Skrevet 12. mai 2008 #9 Skrevet 12. mai 2008 en ting var dt som jeg lurte på er at er det farlig hvis man spsier også går man på do og kaster dt opp lixm putter fingern opp i halsen og tvinger deg til å kaste all maten opp igjen? kan man miste noen kg da? Dette er ingen lur idé, men snarere første steg til alvorlige spiseforstyrrelser. Ikke gjør det!
Gjest Gjest_Jente 16_* Skrevet 12. mai 2008 #10 Skrevet 12. mai 2008 ja mn dt er dt jeg spiser til vanlig vis jeg spiser ikke noe annet en knekkebrød lenger men aner ikke hvorfor jeg ikke går ned i vekt da?s spiser kanskje noen potet gull på lørdager eller noe men ikke til hverdags lixm
Gjest Bolledeig Skrevet 12. mai 2008 #11 Skrevet 12. mai 2008 en ting var dt som jeg lurte på er at er det farlig hvis man spsier også går man på do og kaster dt opp lixm putter fingern opp i halsen og tvinger deg til å kaste all maten opp igjen? kan man miste noen kg da? Ja, det kan i verste fall ta livet av deg. Bulimi kan gi deg ubalanse i stoffer i kroppen din som gjør at hjertet ditt kollapser, du ødelegger tennene dine, du kan få kronisk sure oppstøt og ødelagt fordøyelse og en bråte med andre ekle plager.
Gjest Gjest_Jente 16_* Skrevet 12. mai 2008 #12 Skrevet 12. mai 2008 Dette er ingen lur idé, men snarere første steg til alvorlige spiseforstyrrelser. Ikke gjør det! Ok!! jeg kjenner noen som gjør dt eller gjorde da...jeg er ikke på dt sporet nå...de fortalte mg at de fikk litt vondt i magen å sånt...er dt så farlig lixm?
Gjest Helen Parr Skrevet 12. mai 2008 #13 Skrevet 12. mai 2008 Ja, det kan i verste fall ta livet av deg. Bulimi kan gi deg ubalanse i stoffer i kroppen din som gjør at hjertet ditt kollapser, du ødelegger tennene dine, du kan få kronisk sure oppstøt og ødelagt fordøyelse og en bråte med andre ekle plager. For ikke å snakke om alle de psykiske plagene man får dersom man utvikler bulimi, for eksempel lav selvfølelse eller depresjon.
Gjest Bolledeig Skrevet 12. mai 2008 #14 Skrevet 12. mai 2008 Ja det er så farlig. Fordøyelsestrøbbel er ofte det som kommer først, når man kaster mye opp blir det ofte overproduksjon av magesyre og i det hele tatt. Og etter hvert kan man bli avhengig av å "tømme seg" etter man har spist. Og da er man igang på et svært farlig spor. Syreskadene kan føre til at man må fikse på nesten alle tennene, man kan få blødninger i halsen, i magesekken og i tarmsystemet (man risikerer å gjøre uopprettelig skade på fordøyelsen sin), og som sagt, som den skumleste effekten av alt kan ubalanse av elektrolytter i kroppen føre til hjerteproblemer, og i enkelte tilfeller hjertestans.
Gjest Gjest_Jente 16_* Skrevet 12. mai 2008 #15 Skrevet 12. mai 2008 Ja det er så farlig. Fordøyelsestrøbbel er ofte det som kommer først, når man kaster mye opp blir det ofte overproduksjon av magesyre og i det hele tatt. Og etter hvert kan man bli avhengig av å "tømme seg" etter man har spist. Og da er man igang på et svært farlig spor. Syreskadene kan føre til at man må fikse på nesten alle tennene, man kan få blødninger i halsen, i magesekken og i tarmsystemet (man risikerer å gjøre uopprettelig skade på fordøyelsen sin), og som sagt, som den skumleste effekten av alt kan ubalanse av elektrolytter i kroppen føre til hjerteproblemer, og i enkelte tilfeller hjertestans. ok!!...men kunne du gi meg noen tips på hvordan jeg kan gå ned fort i vekt...dt holder med 10-16 kg hvis jeg klarer så mye kan jeg klare resten etter på....jeg trente før, pleier å danse i 1 time...men dt hjelper ikke så stort da...
Gjest Bolledeig Skrevet 12. mai 2008 #16 Skrevet 12. mai 2008 Gå deg en times tur hver dag. Høres veldig "enkelt" ut, men det har faktisk god effekt hvis utgangspunktet var null trening. Gå så du får opp pulsen litt, gjerne i kupert terreng og ikke på asfalten. Det er ofte den dytten man trenger
Gjest Gjest_Jente 16_* Skrevet 13. mai 2008 #17 Skrevet 13. mai 2008 Gå deg en times tur hver dag. Høres veldig "enkelt" ut, men det har faktisk god effekt hvis utgangspunktet var null trening. Gå så du får opp pulsen litt, gjerne i kupert terreng og ikke på asfalten. Det er ofte den dytten man trenger Dt var en ting til som jeg lurte på hva om jeg hopper tau i 30min hverdag...kan dt hjelpe mye dt oxo? hvis jeg hopper 2-4 ganger om dagen i 30 min?...
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2008 #18 Skrevet 13. mai 2008 Dt var en ting til som jeg lurte på hva om jeg hopper tau i 30min hverdag...kan dt hjelpe mye dt oxo? hvis jeg hopper 2-4 ganger om dagen i 30 min?... Å hoppe tau er super trim.Men dersom du får vondt i knærne kan det være bedre å f.eks.sykle istedenfor.Da slipper du å belaste knærne så mye.Men å hoppe tau er bra da
Gjest Gjest_Linda_* Skrevet 13. mai 2008 #19 Skrevet 13. mai 2008 Vær så snill, ALDRI prøv å kaste opp. slik kan fort gå galt, og det er ikke en varig vekt nedgangs metode. Kan fortelle litt om meg selv her,. Da jeg var ca. 15 år gikk jeg ned ca. 18 kg, ved å spise litt sunnere, oftere, mer frukt og grønt, og ved å trene. Med årene la jeg på meg igjen, og var i oktober 2008; 20 år, 175 cm, 105.5 kg. Siste helga i oktober bestemte jeg meg, og ville slanke meg. Lot alle rundt meg få vite om dette slik at det er et helt åpent tema, og slik at jeg slipper å føle dårlig samvittighet for å takke nei til diverse kaker o.l. Innen jul, altså 24 desember, blir da ca 2 mnd, hadde jeg gått ned 10 kg. Det jeg hadde gjort var å trene ( betynte på treningsstudio 3 ganger pr uke (1 t kondisjon og 1 t styrker hver gang), og å spise ofte å lite. Kuttet helt ut godteri, burs, potetgull, kaker o.l. Er desverre veldig svak for mat, så spiser alltid altfor store middager, men fungerer å gå ned i vekt selv om man spiser. Jeg spsite ca. hver 2-3 time, ofte da 8 ganger om dagen hvis jeg var oppe tidlig og la meg sent. Totalt nå, siden siste helga i oktober har jeg gått ned 22 kg. Veier 83 nå. Det som gjelder er å SPISE!!!!, og TRENE!!! variert, ofte, og sunt. Gjorde noen små forandringer i middagsvanene da det kan gjelde fullkornslefser til taco, fullkorns pasta, grov pizzabunn, rømme kolle/mager kesam istedet for lett rømme.. Slike små ting HJELPER!!..(hadde jeg gått inn for det kunne jeg gått ned veldig mye mer, men som sagt, veldig glad i mat) Aldri kutt ut mat, og grunnen til at du ikke går ned noe er fordi du spiser ALTFOR lite..
Gjest Gjest_Jente 16_* Skrevet 14. mai 2008 #20 Skrevet 14. mai 2008 Vær så snill, ALDRI prøv å kaste opp. slik kan fort gå galt, og det er ikke en varig vekt nedgangs metode. Kan fortelle litt om meg selv her,. Da jeg var ca. 15 år gikk jeg ned ca. 18 kg, ved å spise litt sunnere, oftere, mer frukt og grønt, og ved å trene. Med årene la jeg på meg igjen, og var i oktober 2008; 20 år, 175 cm, 105.5 kg. Siste helga i oktober bestemte jeg meg, og ville slanke meg. Lot alle rundt meg få vite om dette slik at det er et helt åpent tema, og slik at jeg slipper å føle dårlig samvittighet for å takke nei til diverse kaker o.l. Innen jul, altså 24 desember, blir da ca 2 mnd, hadde jeg gått ned 10 kg. Det jeg hadde gjort var å trene ( betynte på treningsstudio 3 ganger pr uke (1 t kondisjon og 1 t styrker hver gang), og å spise ofte å lite. Kuttet helt ut godteri, burs, potetgull, kaker o.l. Er desverre veldig svak for mat, så spiser alltid altfor store middager, men fungerer å gå ned i vekt selv om man spiser. Jeg spsite ca. hver 2-3 time, ofte da 8 ganger om dagen hvis jeg var oppe tidlig og la meg sent. Totalt nå, siden siste helga i oktober har jeg gått ned 22 kg. Veier 83 nå. Det som gjelder er å SPISE!!!!, og TRENE!!! variert, ofte, og sunt. Gjorde noen små forandringer i middagsvanene da det kan gjelde fullkornslefser til taco, fullkorns pasta, grov pizzabunn, rømme kolle/mager kesam istedet for lett rømme.. Slike små ting HJELPER!!..(hadde jeg gått inn for det kunne jeg gått ned veldig mye mer, men som sagt, veldig glad i mat) Aldri kutt ut mat, og grunnen til at du ikke går ned noe er fordi du spiser ALTFOR lite.. =) det som jeg syns er at hvis jeg spiser for mye kanskje jeg går oppenda mer i vekt...og dt er dt jg er redd for lixm..og igår spiste jeg druer, knekkebrød, en youghurt...hver 2-3 time....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå