Gjest StoreSky Skrevet 12. mai 2008 #1 Skrevet 12. mai 2008 Skrevet nede i tråden om porsjonskontroll. Noe som inspirerte meg til å satse litt ekstra + og at jeg dessverre må innrømme det faktum at jeg har gått OPP 2 kg etter at jeg begynte å trene! Grr grr og dobbelt grr! SSåååå min kjære venner her på KG, gjester er også velkommen! Kan dere frivillige sjeler forbarme dere over meg og fortelle/tipse meg om hva i all verden jeg gjør galt?? Alle tips og innspill mottas med takk! Jeg er forøvrig 77kg (*rødme*) og 159 cm. Og 31 år. Har på slankenett.no kommet til at jeg bruker ca 2500 kalorier i døgnet med mitt aktivitetsnivå. Og da la jeg inn ekstra lav aktivitetsnivå i tilfelle jeg TROR jeg er aktiv og ikke er det! Igår: grøt, 2 dl havregryn, vann, ekstra kli, litt søtningsmiddel, litt smør., grønn te gikk 40 min + full runde med vekter på treningen etterpå. kylling fileet, grønnsaker -stekt i litt olje + salat. 2 "runder". 1 eple kaffe 2 knekkebrød med 2 kokte egg, litt lett majones. grønn te salatblad med 2 skiver røkt kylling, litt philiadelfia ost (12%) Skal selvfølgelig ikke påstå at jeg alltid spiser så lite, men dette følte jeg for igår, sto opp veldig sent. Men tenkte hele tiden "porsjonskontroll" og spise saaakte. Hehe! Idag (til og med veid maten og regnet ut kalorier for første gang i mitt liv): Grøt, 1,20 dl havregrøt med kli, pluss ekstra kli, litt søtningstoff og litt ekstra lett smør. - 310 kalorier. (hvis det er så at det ekstra kliet bare er fyllstoff og ikke er en del av kaloriinntaket) Sykkeltur, 5-10 min ned bakken, 30 min oppover hjem. 2 fiber + knekkebrød - 60 kalorier 2 kokte egg, litt kaviar - 184 kalorier 1 dl naturell youghurt - 73 kalorier salatblad og en skive røkt kylling - ?? 50 kalorier?? stekt kylling- 283 kalorier div grønnsaker - 200 kalorier Gåtur, ca 50 min ca. + 100 kalorier for eventuele ting jeg har glemt. (kaviar feks) Dette er det jeg har spist idag, altså tilsammen ca 1260 kalorier Kommer til å spise ett måltid til kjenner jeg, sikkert knekkebrød eller youghurt naturell. Så kanskje 80 - 150 kalorier til. (= 1410 kalorier hvis knekkebrød og pålegg) Er altså bare så drittlei av å svikte hele tiden, ikke få til. Nå er det sommer og sol så kan ikke skylde på dårlig vær heller.
Gjest apekattenico Skrevet 12. mai 2008 #2 Skrevet 12. mai 2008 (endret) Skrevet nede i tråden om porsjonskontroll. Noe som inspirerte meg til å satse litt ekstra + og at jeg dessverre må innrømme det faktum at jeg har gått OPP 2 kg etter at jeg begynte å trene! Grr grr og dobbelt grr! Ikke tenk vekt, tenk former. Mål midje, rompe, lår eller hva enn du skulle finne på. Vekten har som vane å skuffe deg. Det kommer så mye ann på dagsform og hva som ellers har skjedd i uken. For å se stabil/pålitlig fremgang vha. vekten må du måle deg over tid. Igår: grøt, 2 dl havregryn, vann, ekstra kli, litt søtningsmiddel, litt smør., grønn te gikk 40 min + full runde med vekter på treningen etterpå. kylling fileet, grønnsaker -stekt i litt olje + salat. 2 "runder". 1 eple kaffe Det her er alle tiders. Fantastisk. 2 knekkebrød med 2 kokte egg, litt lett majones. grønn te Unnskyld at jeg sier det, men hva faen tenker du på når du hiver i deg dette? Du må ikke gå rundt å tro at knekkebrød gjør deg slank. Spis skiver, eller minst 10 knekkebrød! Dette er det jeg har spist idag, altså tilsammen ca 1260 kalorier Kommer til å spise ett måltid til kjenner jeg, sikkert knekkebrød eller youghurt naturell. Så kanskje 80 - 150 kalorier til. (= 1410 kalorier hvis knekkebrød og pålegg) Er altså bare så drittlei av å svikte hele tiden, ikke få til. Nå er det sommer og sol så kan ikke skylde på dårlig vær heller. .. Når du har lite penger, hva pleier du å gjøre? Spare, right? På samme måte begynner kroppen å spare på det lille den får av næring når du ikke spiser nok! Forbrenningen bremses. Ligg 300-500kcal under det du trenger. Gå for en stabil og sikker nedgang, i stedet for den hersens jojo-slankingen du har drevet med før. Visste du at 1kg fett innholder ca. 7000kcal? Om du ligger 500kcal i underskudd i gjennosnitt hver dag i en uke går du ned over 1kg rent fett på en mnd (om du er flink med næringssammensetningen vel og merke). Gå i butikken og si du vil ha 1kg kjøtt og se hvor mye det er du! Men husk at ting tar tid, og kontiunitet er det viktigste. EDIT: Rettelse - Forbrenning av 1 kg fett gir 7000kcal, men 1kg fett tilsvarer 9000kcal. Endret 12. mai 2008 av apekattenico
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2008 #3 Skrevet 12. mai 2008 Skrevet nede i tråden om porsjonskontroll. Noe som inspirerte meg til å satse litt ekstra + og at jeg dessverre må innrømme det faktum at jeg har gått OPP 2 kg etter at jeg begynte å trene! Grr grr og dobbelt grr! SSåååå min kjære venner her på KG, gjester er også velkommen! Kan dere frivillige sjeler forbarme dere over meg og fortelle/tipse meg om hva i all verden jeg gjør galt?? Alle tips og innspill mottas med takk! Jeg er forøvrig 77kg (*rødme*) og 159 cm. Og 31 år. Har på slankenett.no kommet til at jeg bruker ca 2500 kalorier i døgnet med mitt aktivitetsnivå. Og da la jeg inn ekstra lav aktivitetsnivå i tilfelle jeg TROR jeg er aktiv og ikke er det! Igår: grøt, 2 dl havregryn, vann, ekstra kli, litt søtningsmiddel, litt smør., grønn te gikk 40 min + full runde med vekter på treningen etterpå. kylling fileet, grønnsaker -stekt i litt olje + salat. 2 "runder". 1 eple kaffe 2 knekkebrød med 2 kokte egg, litt lett majones. grønn te salatblad med 2 skiver røkt kylling, litt philiadelfia ost (12%) Skal selvfølgelig ikke påstå at jeg alltid spiser så lite, men dette følte jeg for igår, sto opp veldig sent. Men tenkte hele tiden "porsjonskontroll" og spise saaakte. Hehe! Idag (til og med veid maten og regnet ut kalorier for første gang i mitt liv): Grøt, 1,20 dl havregrøt med kli, pluss ekstra kli, litt søtningstoff og litt ekstra lett smør. - 310 kalorier. (hvis det er så at det ekstra kliet bare er fyllstoff og ikke er en del av kaloriinntaket) Sykkeltur, 5-10 min ned bakken, 30 min oppover hjem. 2 fiber + knekkebrød - 60 kalorier 2 kokte egg, litt kaviar - 184 kalorier 1 dl naturell youghurt - 73 kalorier salatblad og en skive røkt kylling - ?? 50 kalorier?? stekt kylling- 283 kalorier div grønnsaker - 200 kalorier Gåtur, ca 50 min ca. + 100 kalorier for eventuele ting jeg har glemt. (kaviar feks) Dette er det jeg har spist idag, altså tilsammen ca 1260 kalorier Kommer til å spise ett måltid til kjenner jeg, sikkert knekkebrød eller youghurt naturell. Så kanskje 80 - 150 kalorier til. (= 1410 kalorier hvis knekkebrød og pålegg) Er altså bare så drittlei av å svikte hele tiden, ikke få til. Nå er det sommer og sol så kan ikke skylde på dårlig vær heller. Så vidt jeg kan se er hvilestoffskiftet ditt noe over 1400 kcal pr døgn, og med max 1260 kcal går du i underskudd. Gjør du dette på jevnlig basis vil kroppen spare, og du vil garantert ikke miste vekt. Jeg vil si at med et daglig forbruk på ca 2500 kcal, er det fornuftig å ha et inntak på rundt 1800-2000 kcal for en god og varig vektreduksjon. Kroppens "sparefunksjon", kombinert med trening/oppbygging av muskulatur (som også veier en del) vil legge til vekt. Apekattenico sier det jeg vil si veldig bra! P.s: og igjen: jeg anbefaler kostholdsveiledning.
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2008 #4 Skrevet 12. mai 2008 Ja, det ser ut som du spiser for lite. Hiv innpå med proteiner og fett og fortsett og tren. De to kiloene du sier du har gått opp kan skyldes naturlige vektvariasjoner. Mange som legger på seg et par kilo når de har menstruasjon, eggeløsning, har spist salt mat osv.
Gjest StoreSky Skrevet 12. mai 2008 #5 Skrevet 12. mai 2008 For lite...men altså. Dette er dager jeg er "flink" og ikke dytter innpå som om jeg aldri har sett mat før. men kanskje derfor jeg sprekker??? Angående vekt: måler meg med målbånd også, gått opp jeg rundt mage/lår/armer også. Hvor mange kalorier vil dere si jeg bør ligge på? Apekattenico: jeg spiser knekkebrød fordi de er lettere å kontrollere, både kaloerier og antall ikke minst. Har en tendens til å dytte inn på brød når jeg først begynner. Stopper ikke med to, men fire... (og fem!!! spesielt de gangene jeg føler at jeg bare skufler i maten - men der holder jeg for såvidt på med å lære meg å spise sakte og kontrollert - når jeg er sulten!!) Myyyye tusen takk for tips!! Kom gjerne med forslag til mat som er bra for meg!
Gjest StoreSky Skrevet 12. mai 2008 #6 Skrevet 12. mai 2008 gjest innlegg 3#. Vurderer å ta det opp med legen på fredag, skal høre hva hun sier! (ang. kostholdsveiledning) Men off...er jo litt pinlig! "her er dama uten kontroll liksom"
Gjest Gjest #3 Skrevet 12. mai 2008 #7 Skrevet 12. mai 2008 gjest innlegg 3#. Vurderer å ta det opp med legen på fredag, skal høre hva hun sier! (ang. kostholdsveiledning) Men off...er jo litt pinlig! "her er dama uten kontroll liksom" Skjønner jo at det er litt pinlig, det følte jeg også... det var grusomt å vente på at noen skulle fortelle meg hvor galt vi spiste hjemme hos oss. Men det gikk overraskende bra. Du kan jo mye om kosthold generelt, men det er ikke bare å spise sunt som teller, du må også spise riktig (riktig for deg altså...), og det er der en veileder kan hjelpe deg. Det er snakk om å sette din kunnskap i system, utnytte den kunnskapen du allerede har på best mulig (og riktigst mulig) måte. Alle kan spise riktig, men det gjør det mye lettere hvis du får tips og veiledning som kan sette deg på riktig spor. Du kan få økt motivasjon når du får gjort kostholdsendringen så enkel som mulig, det tærer på optimismen når man opplever at det å spise riktig blir et ork. Og når det gjelder antall kcal, jeg mener du bør ligge mellom 1800 og 2000 pr dag. Ca 500-700 kcal mindre enn du forbruker.
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2008 #8 Skrevet 12. mai 2008 Du har jo BMI over 30, så du har faktisk mulighet til å f.eks. få reductil hos legen. Denne vil holde oppe forbrenningen, så hvis du spiser for lite kalorier en dag skal kroppen ikke gå på sparebluss. Og så vil du ikke spise like mye, du blir fortere mett. En litt mer avansert utregning som tar hensyn til alder o.l. tilsier at hvis du er moderat aktiv trenger du 2377 kalorier pr dag for å holde vekta. Du bør ligge 500 til 700 kalorier under dette for å gå ned i vekt. Vet av egen erfaring at jeg har en tendens til å spise for mye hvis jeg lar det gå for lenge mellom hvert måltid. F.eks. har jeg lunsj kl 12 på jobb og spiser middag kl 17 ca. Jeg har behov for å spise mellom disse to måltidene. Hvis jeg handler rett før jeg skal hjem og spise middag og er sulten, merker jeg at det frister med sjokolade, bakevarer e.l. Du bør spise frukt, grønnsaker, nøtter, magert kjøttpålegg, makrell i tomat, egg, grovbrød, eller speltbrød som holder blodsukkeret stabilt. Skal du ha pasta eller makaroni velg fullkorn og ikke bruk hurtigris. Bruker du jasminris, skyll bort noe av stivelsen. Fortsett med havregrøt til frokost. Ta tilskudd av omega 3, 4 kapsler på 1000 mg, dette kan også hjelpe deg med vektnedgangen.
Gjest apekattenico Skrevet 12. mai 2008 #9 Skrevet 12. mai 2008 For lite...men altså. Dette er dager jeg er "flink" og ikke dytter innpå som om jeg aldri har sett mat før. men kanskje derfor jeg sprekker??? Det kan godt være. Kontinuitet! La kroppen din få den maten den trenger. Å variere på antall kalorier du inntar hver dag har i grunn ikke så mye å si, se heller på snittet gjennom en uke. Hvor mange kalorier vil dere si jeg bør ligge på? Finn ut ditt daglige forbruk på iform.dk, helsenett.no, eller en av tusen andre steder på nettet. Når du kjenner ditt daglige forbruk trekker du i fra 300-500 kcal. Apekattenico: jeg spiser knekkebrød fordi de er lettere å kontrollere, både kaloerier og antall ikke minst. Har en tendens til å dytte inn på brød når jeg først begynner. Stopper ikke med to, men fire... (og fem!!! spesielt de gangene jeg føler at jeg bare skufler i maten - men der holder jeg for såvidt på med å lære meg å spise sakte og kontrollert - når jeg er sulten!!) Spis kjerring, spis. Det er en grunn til at kroppen roper om mat, og det er ikke for å få deg feit. Myyyye tusen takk for tips!! Kom gjerne med forslag til mat som er bra for meg! All mat er bra mat for ei som deg. Men; prøv å spis mye grønnsaker. Kalorifattig og gir etter et par kg. en viss methetsfølelse. Hold deg unna kaloribomber. Se på hvor mange kalorier brownies innholder fks., det er helt sykt. gjest innlegg 3#. Vurderer å ta det opp med legen på fredag, skal høre hva hun sier! (ang. kostholdsveiledning) Men off...er jo litt pinlig! "her er dama uten kontroll liksom" Tror nok hun heller blir glad for at noen har klart å sett forbi all reklamen:)
Gjest StoreSky Skrevet 13. mai 2008 #10 Skrevet 13. mai 2008 Takk for råd igjen!! Føler meg super motivert. Og har gått litt ned nå, er jo bare vann (og kanskje bittelitt fett??) men jeg FØLER meg bedre, magen ikke så oppblåst, etc. Skal til legen på fredag så skal høre med henne hva hun synes. Mange tror ikke at jeg har BMI over 30 fordi jeg har timeglass fasong, men naken...usj.... Annen ting: jeg blir bare så utrolig slapp hvis jeg ikke spiser. har lavt blodtrykk i utgangspunktet, kan dette være med på at jeg blir så uggen av lite inntak av mat? (lavt blodsukker - blir ei skikkelig hurpe, slapp og sur!) For å gå ned i vekt MÅ man jo faktisk ligge i underskudd på kalorier...
Gjest apekattenico Skrevet 13. mai 2008 #11 Skrevet 13. mai 2008 (endret) Skal til legen på fredag så skal høre med henne hva hun synes. Mange tror ikke at jeg har BMI over 30 fordi jeg har timeglass fasong, men naken...usj... Jeg er også per definisjon overvektig, til tross for det får jeg og sixpacken de lengste blikka på stranden om sommern. Ikke heng deg opp i tull som BMI. Annen ting: jeg blir bare så utrolig slapp hvis jeg ikke spiser. har lavt blodtrykk i utgangspunktet, kan dette være med på at jeg blir så uggen av lite inntak av mat? (lavt blodsukker - blir ei skikkelig hurpe, slapp og sur!) For å gå ned i vekt MÅ man jo faktisk ligge i underskudd på kalorier... Du må innse at det ikke er farlig å spise! Spis "små" og hyppige måltider. Det du kan være obs på er mengden karbohydrater du spiser. Når du spiser mye karbohydrater vil blodsukkeret ditt variere en god del, som igjen vil føre til at du mest sannsynlig spiser mer som et resultat av at kroppen skriker etter mer karbohydrater. Den økte mengden insulin vil også føre til en lavere forbrenning. Det kan derfor være gunstig om du prøver å fokusere på mat som innholder mest fett og protein. Som nøtter, fisk, kjøtt, osv. Pass på at de karbohydratene du spiser er treige. At man skal ligge i kaloriunderskudd er ikke det samme som at kroppen skal være i ubalanse. Endret 13. mai 2008 av apekattenico
Gjest Gjest #3 Skrevet 13. mai 2008 #12 Skrevet 13. mai 2008 Annen ting: jeg blir bare så utrolig slapp hvis jeg ikke spiser. har lavt blodtrykk i utgangspunktet, kan dette være med på at jeg blir så uggen av lite inntak av mat? (lavt blodsukker - blir ei skikkelig hurpe, slapp og sur!) For å gå ned i vekt MÅ man jo faktisk ligge i underskudd på kalorier... At man skal ligge i kaloriunderskudd er ikke det samme som at kroppen skal være i ubalanse. Dette som apekattenico skriver her er veldig viktig! Selv om en går på diett, må måltidene være balanserte. Jeg har en sønn som er kraftig undervektig, og for å øke vekten hans er det ikke bare å kjøre på med fett og sukker... han må fremdeles ha et balansert kosthold for å ha en sunn vektoppgang. Det samme gjelder for de som skal gå ned i vekt (meg selv deriblant)! Kroppen har behov for alle næringsstoffer, også fett. Jeg synes det er viktig å fokusere på kostholdsendring i stedet for diett, og dermed har jeg lagt om mitt kosthold til et kosthold jeg ønsker å ha resten av livet i stedet for å slanke meg. Det tar noe lengre tid å gå ned, jeg brukte 2 år på 10 kg, men nå er jeg stabil på den vekten jeg skal ha, og har vært stabil i noe over ett år. ca 50-60 % karbohydrater, ca 25-30 % proteiner (1 g pr kilo), 10-20 % fett, og under 10% sukker er generelt sett anbefalt til hverdags, men avhenger litt av hva slags kropp en har... noen er f.eks sensitive mot karbohydrater (f.eks nedsatt glukosetoleranse), og bør redusere mengden karbo, da må mengden proteiner økes.
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2008 #13 Skrevet 13. mai 2008 Det tar noe lengre tid å gå ned, jeg brukte 2 år på 10 kg, men nå er jeg stabil på den vekten jeg skal ha, og har vært stabil i noe over ett år. Må bare føye til: 10 kg på 2 år høres lite ut, men 12 cm rundt midjen, 8 cm rundt hoftene, og 10 cm rundt lårene viser at det var ikke bare fett som forsvant, men også muskler som ble bygd i denne perioden.
Gjest StoreSky Skrevet 13. mai 2008 #14 Skrevet 13. mai 2008 Hei dere! Jeg prøver å redusere inntak av karbohydrater, heller litt mer proteiner. Eller fullkorn/grove produkter. Til nå idag: 2 stekte egg, tomat, salat med røkt kylling, litt philiadelfia ost (12%) grønn te 2 små tallerken med havregrøt og ekstra kli. (litt sukker og vita smør) Planlegger fullkornspasta, saus og bønner til middag senere idag.
Gjest Gjest #3 Skrevet 13. mai 2008 #15 Skrevet 13. mai 2008 Hei dere! Jeg prøver å redusere inntak av karbohydrater, heller litt mer proteiner. Eller fullkorn/grove produkter. Til nå idag: 2 stekte egg, tomat, salat med røkt kylling, litt philiadelfia ost (12%) grønn te 2 små tallerken med havregrøt og ekstra kli. (litt sukker og vita smør) Planlegger fullkornspasta, saus og bønner til middag senere idag. Så lang, så godt... Å begrense inntak av karbohydrater er greit nok, men... (nå skal jeg si hva jeg egentlig mener husk at du trenger karbohydrater, men du trenger de riktige kabohydratene. Kroppen nyttiggjør seg ikke av mer protein enn ca 1,5 g pr kilo kroppsvekt. Alt over dette er bortkastet protein. Du kan godt redusere inntaket ned til 50% uten problemer, men jeg vil i tillegg anbefale å være oppmerksom på at du får i deg den riktige typen karbohydrater. Hvis størstedelen av de 50% av karbohydrater du får i deg er av den langsomme typen er det optimalt. Langsomme karbohydrater er blant annet: Eple Pære Plomme Grapefrukt Jordbær Appelsin Nektarin Paprika rød og grønn Agurk Tomat Løk Spinat Hel sylteagurk Hodekål Purre Rosenkål Blomkål Brokkoli Sjampinjong Hummus Havre Helkornbrød Potet All Bran Flakes Nestlé Fitness
Gjest StoreSky Skrevet 13. mai 2008 #16 Skrevet 13. mai 2008 (endret) Har tatt meg to brødskiver fullkorn nå, skal trene og er så sulten! (jepp, burde hatt et mellom måltid her ja) 1 brødskive med lett ost, salat, løk, 1 med litt philadelfia ost (12%), salat og røkt kylling. 1 glass melk. (litt proteiner i kjøtt, ost, melk tenkte jeg) Tror jeg må ta et eple/drue eller ei brødskive til, heller trene etterpå. Middag blir i kveld med andre ord! edit: ble ei brødskive med peanuttsmør. Nå er et sånt tidspunkt jeg fint kan putte i meg et tonn med brød, og så spise middag senere... Men skal prøve og holde igjen, så det er plass for middag (kalori-messig, magen har alltid plass, hehe!) (hehe! folk må tro jeg er gaal, sitter her og skriver om alt jeg putter i meg!) Endret 13. mai 2008 av StoreSky
Gjest Anerikke Skrevet 13. mai 2008 #17 Skrevet 13. mai 2008 Må bare ha denne tråden på mine innlegg. Vi har det utrolig likt vi, StoreSky!
Gjest StoreSky Skrevet 13. mai 2008 #18 Skrevet 13. mai 2008 Kan du ikke hive deg på denne tråden Anerikke? Så er vi to..føler meg litt teit med egen tråd med nøye oppdatering på alt jeg spiser og gjør...
Gjest Gjest #3 Skrevet 13. mai 2008 #19 Skrevet 13. mai 2008 Har tatt meg to brødskiver fullkorn nå, skal trene og er så sulten! (jepp, burde hatt et mellom måltid her ja) 1 brødskive med lett ost, salat, løk, 1 med litt philadelfia ost (12%), salat og røkt kylling. 1 glass melk. (litt proteiner i kjøtt, ost, melk tenkte jeg) Tror jeg må ta et eple/drue eller ei brødskive til, heller trene etterpå. Middag blir i kveld med andre ord! edit: ble ei brødskive med peanuttsmør. Nå er et sånt tidspunkt jeg fint kan putte i meg et tonn med brød, og så spise middag senere... Men skal prøve og holde igjen, så det er plass for middag (kalori-messig, magen har alltid plass, hehe!) (hehe! folk må tro jeg er gaal, sitter her og skriver om alt jeg putter i meg!) hva sier det om oss som svarer på en "gal" kvinnes innlegg da...? Har tenkt litt... tror du kanskje at du kunne blitt mettere av noe mer "håndfast" pålegg? Jeg bruker å lage hjemmelaget pålegg av kylling, laks, omelett osv... Eks til lunsj: 2 skiver med burger av kylling og bacon, med litt drikke og salat ved siden av: ca 300 kcal (avhengig av størrelsen på karbonadene. 50 g= ca 65 kcal på min oppskrift, og kaloriinnholdet i brødet og drikken). Da har du karbohydratene, protein, og litt fett, og er kanskje egnet til å holde deg mett over noe lengre tid. Ellers tror jeg det går alt for lang tid mellom måltidene dine. Kan du ikke prøve å spise litt hver 2-3. time? Om det så bare er et eple eller noe, så hjelper det vanligvis så du ikke skal bli så veldig sulten.
Gjest Anerikke Skrevet 13. mai 2008 #20 Skrevet 13. mai 2008 Kan jeg godt! Men jeg kommer nok ikke til å skrive ned alt jeg spiser. Det har jeg gjort leeenge, og ikke gått ned et gram. Er fryktelig lei av å telle kalorier! Men jeg spiser sunn mat. Har en lei tendens til å vente for lenge, og så lange innpå. Kan spise utrolig store mengder mat! Er fryktelig glad i brødmat... Jeg er også 31 år, er 160 høy, og har en BMI på 27,3. Travel småbarnsmamma, og prøver å være i aktivitet så mye jeg kan. Desverre ikke noe treningsstudio her vi bor. Så... Jeg jobber med å spise mindre måltider, mer regelmessig, og grovt og sunt. Og trene. Så får jeg håpe det vises på vekta etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå