Gå til innhold

gjestens kjoler

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal snart i bryllyp og har en hvit kjole liggende i skapet! den er litt over knærna og på skrott over skudrene er det en stoor silke sløyfe. er det dumt av meg på gå med hvit kjole i bryllyp?? planen er at jeg skal ha røde sko og kansje påskegul jakke til ;D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er vel jeg det som kan kalles en liberal brud, vi har sett bort fra de fleste skikk og bruk reglene iforbindelse med vårt bryllup, både brudens mor, brudgommens mor og brudens forlover kommer i svarte kjoler for eksempel, men jeg ville nok aldri under noen omstendigheter ha gått i en hvit kjole i noen sitt bryllup.

Men det er jo bare min mening.

Gjest Gjest
Skrevet

Enig! Hvit kjole er nok det eneste du bør holde deg unna! Det vil jeg ikke under noen omstendigheter tatt på meg i et bryllup (om det ikke var mitt eget da.. ;))

Gjest Tigress
Skrevet

Trur eg ville latt den kvite kjolen vere heime, ja..

Skrevet

Jeg som brud hadde nok gitt blaffen. Men som gjest hadde jeg ikke tatt på meg hvit kjole, både av respekt for bruden, og for å slippe tisking&hvisking fra de andre (kvinnelige) gjestene. :fnise:

Gjest Frk Åberg
Skrevet

For min del må folk gjerne gå med hvite kjoler i mitt bryllup, men jeg ville aldri turt det som gjest selv. Det går jo an å spørre bruden, men om du får ja, må du nok finne deg i at de andres gjestene snakker om klesvalget ditt.

Skrevet

Tror nok jeg hadde blitt ganske skuffa hvis noen kom i hvit kjole i mitt bryllup. Dette er en regel ALLE vet om, og da synes jeg man skal respektere det. Det brudeparets dag, og bruden skal få mulighet til å føle seg ekstra spesiell :) Synes det er en fin tradisjon at kun bruden får ha kvit kjole på seg.

Skrevet

Jeg hadde ikke brukt en hvit kjole, uansett pynt og evt. jakke utenpå.

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det, for du vet jo ikke hvordan bruden reagerer på det så det er dumt å ta sjansen!

Skrevet

HVit kjole er fy-fy :nei: Hadde blitt skuffet jeg også om noen kom i hvitt i vårt bryllup.

Gjest Piper
Skrevet

Jeg hadde ikke valgt en hvit kjole, men hadde ikke reagert om noen kom i hvit kjole i mitt bryllup. Det eneste ville vært at jeg helst ikke ville blitt tatt bilde sammen med den personen med hvit kjole, for min kjole var i ivory og ville derfor sett skitten ut i forhold.

Skrevet

Jeg hadde ikke reagert på om noen kom med hvit kjole i mitt bryllup (så lenge det ikke var brudekjole og slør og hele pakka ;)), men jeg ville nok ikke kledd på meg det selv. Du kan jo spørre bruden?

Skrevet

Jeg ville nok ikke brydd meg som brud, men ville ikke gått i det selv. I bryllupet til ei jeg kjenner kom i hvit stor ballkjole i hennes bryllup. Bruden brydde seg ikke, men trur nok gjestene tiska og hviska litt ja..

Skrevet (endret)

takk for gode svar :)

etter en del kjole prøving har jeg funnet ut at jeg skal ha en blå kjole på meg og at den hvite kjolen blir lagt igjen hjemmet..

det er vel ikke noe gale med blå kjole ??

jeg er ikke helt inne i dette .. :fnise:

Endret av celina
Skrevet (endret)

Ikke spør bruden. Jeg var i et bryllup hvor ei jente hadde spurt bruden om det var greitt om hun gikk i hvit kjole. Bruden turte ikke å si nei, men synes det var veldig dumt.

Jeg synes det er veldig unødvendig og respektløst. Hvit er brudens farge. Det finnes en million andre farger å velge mellom. Jeg kommer ikke til å si noe om noen tropper opp i hvit kjole i mitt bryllup, men vil synes det er dumt.

(oj, der var kommet inn et par innlegg i mellom mens jeg holdt på å skrive)

Endret av Jade
Skrevet

jeg er i grunn enig i alt dere sier:)

jeg tenkte bare ike over at det var dumt før her om dagen, da fiikk jeg helt panikk og har ikke fått det ut av hodet. men nå er alt helt topp :)

Skrevet
Jeg som brud hadde nok gitt blaffen. Men som gjest hadde jeg ikke tatt på meg hvit kjole, både av respekt for bruden, og for å slippe tisking&hvisking fra de andre (kvinnelige) gjestene. :fnise:

Enig med deg.

Skrevet

Kloke ord fra Betsy :Nikke:

Skrevet

det er vel ingen regel for hvilken farge en kan bruke i bryllup, men jeg ville nok ikke selv møtt opp i en hvit kjole.... Grunnen er at det er bruden som skal være blikkfanget en slik dag, og møter man opp i en hvit kjole som gjest, vil kanskje den også bli ett blikkfang for mange av gjestene...

Ett gammelt ordtak sier at man skal ikke ta glansen fra bruden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...