malicious Skrevet 27. januar 2009 #81 Skrevet 27. januar 2009 Var det du som kommentere strawberry cheesecake? Godt å høre at du har det bra Kjartan, det er rart i begynnelsen vettu.. Men det går seg til, du måå absolutt starte en blogg, jeg har lyst til å lese mer!! Du kan evt. sende meg en PM her, med msn-adresse eller facebook-stasj, så kan vi holde litt kontakt utenfor kvinneguiden, om du vil..
Kjartan Skrevet 30. januar 2009 Forfatter #82 Skrevet 30. januar 2009 Strawberry cheesecake...? Nei jeg aaaaaner ikke hva du snakker om:p Men vi får se med den bloggen, er liksom så tiltak å få i gang..... Sender deg PM med navn og msn adresse straks. vi prates:)
Gjest m.a Skrevet 14. februar 2009 #83 Skrevet 14. februar 2009 Jeg tok av iallefall 5 kilo på det året jeg var i usa, og kan ikke si at jeg spiste så veldig sunt når jeg kjøpte mat til meg selv (ble litt sjokoladespising) :gjeiper: Ang. semesterpoeng var det iallefall slik at det måtte taes når jeg var der.. står noe her aupaircare sine sider..(semesterpoengene mine tok jeg vet at jeg drog på tur og sendte bare inn noen oppgaver etter turen, dette ble endret på rett etter jeg var på turen slik at slike turer ikke kunne taes for semestermoengene.. ) Om du ikke kan ta kurs fordi du ikke har studiekompetanse må du nesten spørre om på intervjuet.. Lykke til hei. jeg har også svært lyst å jobbe som au pair. jeg har nå registrert profilen min på mange mange au pair sider via nettet. jeg har nesten daglig kontakt med familier via mail. men det jeg lurte på var: om man kan få au pair jobb tillatelse /visa i USA, (for et år) UTEN at man har studiekompetanse, ELLER fullført noe vidergående? jeg kommer jo ikke til å studere. bare jobbe som au pair.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2009 #84 Skrevet 17. februar 2009 Artig tråd Jeg skal "over there" en måneds tid i sommer for å hjelpe en famile jeg har blitt kjent med. Blir kun kost og losji der, men det er en verdifull arbeidserfaring (jobber med handikappede barn, og de har flust av mye de samme problemene jeg møter på i jobben) og grei måte å få billig overnatting. Men det er jo ikke over så lang tid, så det blir ikke det samme som dere. Uansett, jeg gleder meg!
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2009 #85 Skrevet 11. mai 2009 Hvordan går det med deg, Kjartan? Trives fortsatt?
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #87 Skrevet 8. september 2015 Hei! Ser tråden har dødd ut her, men håper å få den til livet igjen! Er forhåpentligvis au pair om noen uker/få måneder:) Er det noen som vet hvordan man er au pair i usa uten byrå? De tar så mye penger. Lest om så mange som har reist uten byrå, men så leser jeg andre plasser at det ikke er mulig. Noen som kan utfylle litt ang det? Anonymous poster hash: ed57d...0ec
Hu i byen Skrevet 9. september 2015 #88 Skrevet 9. september 2015 Du får ikke dratt med gyldig visum hvis du reiser utenom byrå. Så da må du reise på Visa Waiver og juge om hvorfor du skal dit, for du har ikke lov å motta lønn fra amerikansk arbeidsgiver når du er der på VWP. Det er aupairorganisasjonen som er sponsoren din til J-1(?)-visum og gjør klart papirarbeidet slik at du har muligheten til å søke visum. Siden au pair er et KULTURUTVEKSLINGSPROGRAM og ikke arbeidsformidligsprogram så har vel myndighetene skjønt at de må være litt strenge, slik at det ikke bare er å plukke opp en vilkårlig ungdom fra utlandet for å jobbe billig for seg Det er et lovverk som må følges og organisasjonene påser at det blir fulgt, både fra vertsfamiliene og au pairene sin side, og det koster som kjent å ha folk i arbeid, derfor koster det penger å reise gjennom byrå.
malicious Skrevet 11. september 2015 #89 Skrevet 11. september 2015 Signerer hu over her reise uten byrå er omtrent håpløst!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå