Gå til innhold

au pair i USA


Kjartan

Anbefalte innlegg

oi, så spennende. du må tenke litt mer på om familien har samme interesser som deg da. om du tror du vil passe sammen med de etc. :) lykke til! dette er jammen spennende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Millbrae bodde familien i. Har ikke fått noen telefon fra de enda da.... Har laga en liste med spørsmål som jeg skal stille,hvis de svarer omtrent sånn som jeg vil på dem, kommer jeg nok til å dra dit, selv om vintern der er kjip :gjeiper:

Har du forresten noen tips til spørsmål, malicious?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Håper det ikke er forsent:

Ville ha spurt om dette:

- arbeidstiden din

- arbeidsoppgaver

- hva de har å tilby i nærområdet

- evt studiemuligheter.

hmm.. Var det jeg kom på nå. Står sikkert masse i de papirene du har mottatt?

Vinteren er kjip her i Norge også, så kan vel ikke blir stort verre vel? :P

lykke til med intervju!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jo nå skal du høre, malicious! De har matcha meg med en alenemor med to barn rett utenfor LA. men har ikke hørt noe fra dem enda.....:/

Men vet ikke helt hvor interessante de er da,familien virket litt vel "sofistikerte" el hva jeg skal si.... går på teater og er medlemmer av LA county museum of art og greier..... og går i kirken regelmessig. får se hva de sier om de ringer!

Har gått så lang tid fra første familien avslo meg til de matcha meg med disse, så er liksom litt bekymra om dette blir siste mulighet....

Endret av Kjartan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alenemor ja, det kan jo bli spennende? Akkurat nå skulle jeg ønske du valgte STS, for da kunne du jo ha vært på tur til USA om ikke altfor lenge. Vi startet jo søknadsprosessen samtidig og jeg drar allerede om 12 dager(!)

Men, det kommer flere familier. Har snakket med ei jente i NY som bor hos en alenemor med 2 barn. Moren jobber stort sett fra 10 - 12 timer daglig. Så arbeidstidene hennes er lange. Det er vel det eneste minuset. Men hør hva hu har å si. Og matcher ikke hun, så dukker det opp flere familier. Amerika er stort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmm,nå har hun sett på søknaden min i over en uke.... håper hun ringer snart....

men hun du snakka med, får hun ekstra betalt eller? for det er vel en maxgrense på 45 timer i uka el no sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En nysgjerrigper

Ja enig,så interessant å følge med i denne tråden..!",)Så mange muligheter en har!alt nkan oppleve om en bare tør å hoppe i det",)Kjartan og Malicious!",)Dere er tøffe,ønsker dere masse lykke til!Jeg og rosenrød vil gjerne ha oppdateringer på kordan ting blir fremover!",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Marie
Ja enig,så interessant å følge med i denne tråden..!",)Så mange muligheter en har!alt nkan oppleve om en bare tør å hoppe i det",)Kjartan og Malicious!",)Dere er tøffe,ønsker dere masse lykke til!Jeg og rosenrød vil gjerne ha oppdateringer på kordan ting blir fremover!",)

Veldig nyttig og lese denne tråden, jeg vuderer også og bli au pair, her innmari lyst, men jeg snakket med en dame fr EF og hun sa at du trengte nødvedigvis ikke studere noe spes, du kunne også gå og ta yoga timer :P hehe

Jeg da har da ikke fått fulført min, pga masse tull! men jeg bar masse erfaringer, alt fra barnepass, barneleder, danse leder, jobbing som saasisten i skole med 2 - 3 trinn, også har jeg vært med 3 år på rad nu også vært med og ledet barnefestival for, ja i år var vi 500 barn, en festival som varer i en uke.

men går det at jeg har jobbet som assistent i barneskole/utplasseringer? går det under den dere 200 timers greia?

Blir så skeptisk når jeg hører at det organisasjonen er ikke bra, også er ikke den andre noe bra heller, man må jo nesten bare bestemme seg for en org. liksom! Jeg har lest en del på STS og EF og syns at EF kommer best ut med info og oppfølling på forhånd liksom..

Mvh benTe maRie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bente Marie: Tror erfaring er bra, men ikke nødvendig. Tror du behøvde 200 timer barnepass med småbarn. Ene samboeren min var Au Pair gjennom STS, hun hadde ikke noen erfaring med barnepass etc.

Blir spennende med denne tråden. Jeg har hvertfall planer om å skrive her jevnlig. Håper Kjartan også gjør det :) Siden vi reiser gjennom hver vår organisasjon. Synes STS har gjort en god jobb hittil, så har ikke noe å si på de. Er forresten under et døgn til jeg drar. Hjelp!

Noen oppdateringer Kjartan? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg begynner å miste litt motet..... nå har vel ca 5 familier avvist meg,den siste brukte under et døgn..... :tristbla:

virker som om folk er utrolig skeptiske til gutter som au pair, som om eneste grunnen til at en gutt liker å jobbe med barn er for å misbruke dem.... gidder ikke å ringe meg engang.....

men jeg SKAL til usa, som au pair eller på et annet vis! Skal skrive her så fort jeg (evt) får meg en vertsfamilie.

hvordan er au pair-livet så langt da maliicious?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

alt vel her. kommet frem til familien, de er heelt topp :) :) Det var 4 - 5 gutter paa orientasjons kurset i NJ, saa det er litt rart at du blir avvist? hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Noe nytt eller Kjartan? Jeg har vaert her i 3 uker og trives :)

Kanskje det blir USA tur på meg alikevel!! Hadde egentlig gitt opp, og satset på å flytte mer sentralt i oslo igjen, og bare utsette/drite i hele au pair opplegget.

Men i dag fikk jeg en mail fra en familie fra Texas som ville ringe meg i helga!!!

Dette blir dog siste sjansen jeg gir det.... Skal fortelle åssen det gikk når jeg har snakka med dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje det blir USA tur på meg alikevel!! Hadde egentlig gitt opp, og satset på å flytte mer sentralt i oslo igjen, og bare utsette/drite i hele au pair opplegget.

Men i dag fikk jeg en mail fra en familie fra Texas som ville ringe meg i helga!!!

Dette blir dog siste sjansen jeg gir det.... Skal fortelle åssen det gikk når jeg har snakka med dem!

Lykke til! :)

Jeg har også tenkt på å reise ut som au pair, men må innrømme at jeg ikke visste det var et krav om dokumenterte 200 timer med erfaring... Det kan bli litt tricky for min del. Er det slik hos alle byråer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er sånn hos byråene ja. Ihvertfall de største som STS og EF. Men det er jo fullt mulig å finne en familie på egenhånd også da, men da må du være klar over at du ikke står like sterkt som hvis du har søkt gjennom et byrå. Da er du helt på egenhånd hvis du skulle få noe trøbbel med familien.

Og være sikker på at de ikke utnytter deg til masse husarbeid og sånt, sånn som de gjerne gjør her i landet. Er endel av dem som sier at de vil ha au pair som egentlig vil ha en hushjelp, og forventer at du vasker huset, lager middag, gjør matvareinnkjøp og sånt for dem.

Så før du evt takker ja til en familie, bør du ha fått det klart for deg hva arbeidsoppgavene dine blir. Det gjelder forsåvidt også hvis du søker gjennom et byrå, har sett et par familier som det virket som egentlig ville ha en hushjelp. Det blir noe av det første jeg kommer til å spørre om i mårra, og hvis de vil at jeg skal gjøre masse husarbeid for dem, kommer jeg til å takke nei.

Men 200 timer med barnepass trenger ikke å være mer enn at du har passet småsøsken, barn til søskene dine, søskenbarn, barn til naboen eller lignende. Du trenger ikke å ha vært ansatt i en barnehage eller et annet sted der du har jobbet med barn. Hvis ikke du var klar over det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber ca. 30 timer i uka.

07.30 være klar på kjøkkenet. vekker barna. hjelper jenta på 5 til å kle på seg, pusse tenner etc. Går ned, lager skolemat til barna + frokost.

09.00 bussen kommer utenfor døra.

09.00 - 15-15. fri. MEN det beregnes at du skal vaske klær på ene dagen. støvsuge andre dagen og bytte sengetøy tredje dagen.

15.15 - 18.30 Lekser, leke og ha det gøy.

Synes det er akkurat passe med jobbing. Har jo fri nok på kvelden til å gjøre det jeg har lyst til. Er som å bo hjemme og ta vare på småsøsken OG få betalt :) Jeg er fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :) Bra du er fornøyd med familien.

Snakka med familien i dag, de virket kjempegreie! OG interessert i å ha meg!! Prata med de en drøy time over Skype før linja kutta ut....

Forhåpentligvis drar jeg til de etterhvert. Men de ville helst ha au pair fra januar da, så mulig jeg ikke drar før over nyttår. Men det gir meg bare mer tid å spare opp penger, så det er helt greit :)

Åååå,så deilig at det kanskje ordner seg!!

Håper de bestemmer seg snart....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...