Gå til innhold

Hvorfor trener du egentlig?


Gjest Golden Girl

Hvorfor trener du?  

25 stemmer

  1. 1. Skjønnhet eller helse?

    • For å se bra ut
      16
    • For å få god helse
      9


Anbefalte innlegg

Gjest Golden Girl

Hvorfor trener du egentlig? For å få en stram og slank kropp, eller for å bli sunn og fit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elfrida

Hovedsaklig for helsa sin skyld, for å få overskudd, samt stressmestring/avkobling. Også er det gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Jeg skal ikke skryte på meg å være noe mindre forfengelig enn det jeg er, men den gode helseeffekten er selvsagt også viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

I et livstidsperspektiv blir det å trene for skjønnheten sin del noe kortsiktig. Det gir ikke meg nok motivasjon i hvert fall. Det å ikke få ryggplager f.eks. er på et vis mye mer attraktiv etter hvert. Begynner å dra på åra ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Ulla*

Jeg trener først og fremst for utseendets skyld, men jeg tenker selvfølgelig også på helsegevinsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet begynte jeg å trene for å se bra ut. Nå har jeg bestemt meg for at jeg skal trene regelmessig "resten av livet".

Derfor er motivasjonen min snudd om slik at jeg "må" trene 3 ganger i uken for å opprettholde treningsnivået mitt.

Siden jeg har en til tider stressende jobb, bruker jeg også treningen til å koble av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trener fordi det er gøy.

Jeg er selvfølgelig veldig glad for den effekten det har på kroppen også, både utseende- og helsemessig, men jeg må nok bare være så ærlig å si at jeg aldri hadde giddet å trene så mye som jeg gjør hvis jeg hadde kjedet meg mens jeg gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Hovedsaklig for helsas skyld. Det har også bare blitt en vane, som jeg gjør for å føle meg vel, så jeg tenker ikke egentlig så mye over hvorfor. Jeg ville ikke vært fornøyd med tilværelsen om jeg var stillesittende (det ser jeg bare etter noen dagers sykdom). Jeg vil også ha en kropp som fungerer som jeg ønsker, både i hverdagen og når jeg f.eks. er ute i naturen. Men det er selvsagt hyggelig å tenke på at det ikke er direkte skadelig for utseendet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drev tidligere med idrett fordi jeg syntes det var morsomt, sosialt og utfordrende. Nå har jeg blitt nødt til å slutte med idretten min, men driver med litt jogging og styrketrening. Det gjør jeg delvis for helsa, delvis for utseende, og fordi det er godt å føle at man er i form og ha overskudd i hverdagen.

Jeg har ikke lyst til å krysse av for det ene eller det andre, men jeg innrømmer gjerne at jeg er forfengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å trene hovedsaklig for å stramme opp, og å bli litt "fastere i fisken".

Det er ikke altfor mange mnd. siden jeg begynte aktivt å trene på treningsstudio, men det at jeg etter så kort tid kan både merke og se resultater, har gjort at jeg er blitt bitt av basillen.

Trening gir meg både mer overskudd og ro. Og ikke minst: det er gøy.

Så en blanding av alt dette + de helsemessige faktorene, er grunnen til at jeg trener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Golden Girl

Det er klart at de fleste gjør det for en blanding av begge alternativene, men det er jo for å sette det på spissen, da. Hva er det som veier tyngst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I utgangspunktet begynte jeg å trene for å se bra ut. Nå har jeg bestemt meg for at jeg skal trene regelmessig "resten av livet".

Derfor er motivasjonen min snudd om slik at jeg "må" trene 3 ganger i uken for å opprettholde treningsnivået mitt.

Siden jeg har en til tider stressende jobb, bruker jeg også treningen til å koble av.

Samme med meg :)

DU kan si at i begynnelsen så veide det utseendemessige mest, mens nå har mer helsegevinsten tatt over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Det skulle vore ein tredje moglegheit: "fordi det er gøy og eg likar det". Eventuelt på bokmål...

Eg likar å slite litt, og eg likar å kople av på den måten. Lite knuser stress som ein times springing i skauen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg begynte var det en kombinasjon av helse og utseende, men nå er det minst like mye fordi det er kjempegøy. Som bonus får jeg overskudd, kobler ut, god samvittighet, en god følelse i hele kroppen resten av døgnet og jeg har mye bedre selvtillit.

Alt i alt føler jeg meg bedre enn noen gang, og det gir motivasjon til å fortsette!

PS: Jeg valgte å ikke stemme i pollen fordi jeg ikke synes svaralternativene dekker mine grunner til å trene.

Endret av Grønt blad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bolledeig
Det skulle vore ein tredje moglegheit: "fordi det er gøy og eg likar det". Eventuelt på bokmål...

Fysj, ingen synes vel trening er gøy :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Er nok mest opptatt av å se bra ut, men den helsemessige delen er en kjempebonus som motiverer på nesten lik linje som den andre biten :)

For meg går en slank og sterk kropp og en sunn kropp hånd i hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Jeg har mange grunner til å trene:

- Utseendet mitt.

- Helsegevinsten på kort og lang sikt.

- Det er sosialt og gøy.

- Det er utfordrende (driver med lagidrett og må prestere for andre enn meg selv).

- Følelsen av mestring når jeg blant annet gjør det bra på fotballtrening/i kamp, øker i benkpress og merker annen fremgang innen det jeg driver med.

- Avkobling fra skole, jobb og mas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener for helse først og fremst. Bonuseffekt er jo bedre utseende på sikt med strammere kropp, og for ikke å nevne at det er plass til litt ekstra god mat. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...