Gå til innhold

Valp i desember?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Finnes det noen seriøse oppdrettere som har valpekull leveringsklare i desember?

Hadde vært helt perfekt for oss da jeg er ferdig som student i slutten av november og begynner ikke i jobb før midten av februar. Dermed har jeg 10 uker hjemme med valpen i starten.

Videoannonse
Annonse
Gjest Lilleulv
Skrevet
Finnes det noen seriøse oppdrettere som har valpekull leveringsklare i desember?

Hadde vært helt perfekt for oss da jeg er ferdig som student i slutten av november og begynner ikke i jobb før midten av februar. Dermed har jeg 10 uker hjemme med valpen i starten.

ja det er det helt sikkert. vet om mange som har jule-kull jeg. bare å lete :)

Skrevet

Seriøse oppdrettere har kull når det passer best med tanke på løpetid, selv om også de gjerne prøver å tilpasse det til sommeren siden det er større etterspørsel etter valper da. Begge mine kommer fra vinterkull forøvrig.

Gjest Lilleulv
Skrevet

min oppdretter har flere kull i året, gjerne sommer og vinter.

Skrevet

Ts: du bør først bestemme deg for rase, og deretter finne oppdrettere du kunne tenke deg valp fra. Så gjenstår det da å finne ut om noen av de oppdretterne har kull som passer deg tidsmessig :)

Skrevet

Tusen takk fra svar hundeguruene, Frey og Lilleulv dere er veldig behjelpelige og jeg har lært mye av det dere skriver her inne :) Har bestemt oss for rase og har snakket med et par oppdrettere om valp sommer 09. Men jeg ikke lyst til å vente så lenge. Så får snakke med oppdretterene vi har kontaktet å høre om de kan tipse oss om noen som pleier å ha vinterkull. Håper vi finner en oppdretter/hunder som skal ha valper til vinteren som vi liker.

Gleder meg veldig å få hund, har man vokst opp med hund så blir ikke livet det samme uten :)

Skrevet

Bare hyggelig å kunne hjelpe :)

Du kan også kontakte valpeformidleren i raseklubben og sjekke om h*n har noen tips ang vinterkull.

Gjest Lilleulv
Skrevet