Gå til innhold

Valp i desember?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Finnes det noen seriøse oppdrettere som har valpekull leveringsklare i desember?

Hadde vært helt perfekt for oss da jeg er ferdig som student i slutten av november og begynner ikke i jobb før midten av februar. Dermed har jeg 10 uker hjemme med valpen i starten.

Videoannonse
Annonse
Gjest Lilleulv
Skrevet
Finnes det noen seriøse oppdrettere som har valpekull leveringsklare i desember?

Hadde vært helt perfekt for oss da jeg er ferdig som student i slutten av november og begynner ikke i jobb før midten av februar. Dermed har jeg 10 uker hjemme med valpen i starten.

ja det er det helt sikkert. vet om mange som har jule-kull jeg. bare å lete :)

Skrevet

Seriøse oppdrettere har kull når det passer best med tanke på løpetid, selv om også de gjerne prøver å tilpasse det til sommeren siden det er større etterspørsel etter valper da. Begge mine kommer fra vinterkull forøvrig.

Gjest Lilleulv
Skrevet

min oppdretter har flere kull i året, gjerne sommer og vinter.

Skrevet

Ts: du bør først bestemme deg for rase, og deretter finne oppdrettere du kunne tenke deg valp fra. Så gjenstår det da å finne ut om noen av de oppdretterne har kull som passer deg tidsmessig :)

Skrevet

Tusen takk fra svar hundeguruene, Frey og Lilleulv dere er veldig behjelpelige og jeg har lært mye av det dere skriver her inne :) Har bestemt oss for rase og har snakket med et par oppdrettere om valp sommer 09. Men jeg ikke lyst til å vente så lenge. Så får snakke med oppdretterene vi har kontaktet å høre om de kan tipse oss om noen som pleier å ha vinterkull. Håper vi finner en oppdretter/hunder som skal ha valper til vinteren som vi liker.

Gleder meg veldig å få hund, har man vokst opp med hund så blir ikke livet det samme uten :)

Skrevet

Bare hyggelig å kunne hjelpe :)

Du kan også kontakte valpeformidleren i raseklubben og sjekke om h*n har noen tips ang vinterkull.

Gjest Lilleulv
Skrevet
Tusen takk fra svar hundeguruene, Frey og Lilleulv dere er veldig behjelpelige og jeg har lært mye av det dere skriver her inne :) Har bestemt oss for rase og har snakket med et par oppdrettere om valp sommer 09. Men jeg ikke lyst til å vente så lenge. Så får snakke med oppdretterene vi har kontaktet å høre om de kan tipse oss om noen som pleier å ha vinterkull. Håper vi finner en oppdretter/hunder som skal ha valper til vinteren som vi liker.

Gleder meg veldig å få hund, har man vokst opp med hund så blir ikke livet det samme uten :)

Oj, tusen takk :)

du finner nok et vinterkull. da jeg fikk min hund nr 2 ville vi ikke vente til neste sommer. Jeg hadde allerede funnet en oppdretter, men de skulle ikke ha valper før til sommeren igjen. Men via valpeformidling i raseklubben fant jeg valpen min, og hentet henne i oktober i fjor :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...