Gå til innhold

Venter på brudeparet mat

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Lurer enkelt og greit på hva dere skal servere mens gjestene venter på brudeparet, les mellom kirken og festen?

Eventuellt om dere ikke skal servere noe?

Planen vår var å servere spekemat og melon, men nå vurderer vi rømmegrøt/spekemat som hovedrett og tar gjerne i mot innspill på hva som passer som "venter på brudeparet mat" til en slik meny.

Videoannonse
Annonse
Gjest Pysepus
Skrevet

Vi skal servere dem frukt og velkomstdrink vi :) Også setter vi nok fram litt kjeks og sånn :)

Skrevet

Vi vurderer også frukt og kjeks.. Evt. kanskje litt ost også?

Skrevet (endret)

I et bryllup jeg var i fikk vi servert jordbær og champagne. Perfekt! :)

Endret av Zia
Gjest Gjest
Skrevet
I et bryllup jeg var i fikk vi servert jordbær og champagne. Perfekt! :)

Har tenkt på det, men er det mettende nok?

Skrevet
Har tenkt på det, men er det mettende nok?

I dette tilfellet var det mettende nok. Men så var det vel bare et par timer mellom vielse og middag, så vidt jeg husker. Hvis dere skal ha lengre pause, er det sikkert lurt å servere noe med litt mer substans.

Skrevet

Her blir det velkomstdrink og frukt. Vi snakket litt med personalet der vi skal ha middagen og festen ,og de anbefalte ikke å servere mer enn dette, man vil jo gjerne at gjestene skal være sultne når de setter seg tilbords :) Så frukt, velkomstdrink,og kanskje kaffe og kjeks holder i massevis :)

Skrevet

Vi skal ha velkomstdrink, jordbær, oppskåret frukt, sjokolade, og minibakkels

Skrevet

Ingenting, de får aperitif før middagen, men da er vi der også:)

Skrevet

Vi går også for frukt, kjeks og litt ost.... så setter vi frem vannkarafler.... velkomstdrink får alle sammen i det vi kommer inn i lokalet fra fotograferingen.. også blir det mer enn nok "kliss" og søtt utover dagen/kvelden, så derfor begynner vi med kaldt vann etter en varm gudstjeneste.. er gammel kirke så blir nok ganske varmt og dårlig luft der inne..

Gjest Gjest
Skrevet
Ingenting, de får aperitif før middagen, men da er vi der også:)

Hvor lenge er det fra vielsen til dere ankommer lokalet?

Skrevet

vi hadde frukt, kaffe, kringle og brus. var visst veldig bra det :)

Skrevet

Ingenting - tror jeg. Satser på at de fleste ikke dukker opp i lokalet før rett før middagen. Lokalet ligger midt i byen og det gjør kirken også, så jeg antar/håper de fleste rusler rundt i byen og setter seg på en kafe/pub... Vi har svært få tilreisende, så de fleste vet hvor de skal gjøre av seg i mellomtiden - som er bare 2 timer.

Skrevet

I de sommerbryllupene jeg har vært har det stort sett vært frukt og sprudlevann mens man venter på brudeparets ankomst til festlokalene :jepp:

Skrevet

Har ikke tenkt så mye på det ennå... men synes frukt og mineralvann høres greit ut.Og evnt noe gjærbakst!

Skrevet
Ingenting - tror jeg. Satser på at de fleste ikke dukker opp i lokalet før rett før middagen. Lokalet ligger midt i byen og det gjør kirken også, så jeg antar/håper de fleste rusler rundt i byen og setter seg på en kafe/pub... Vi har svært få tilreisende, så de fleste vet hvor de skal gjøre av seg i mellomtiden - som er bare 2 timer.

Heldigvis har ikke parene i bryllup jeg har vært i, ment at jeg skulle stikke hjemom og sitte og sture i finstasen i timevis mellom vielse og fest.

Oppskåret frukt, musserende vin/brus/mineralvann og enkel gjærbakst er helt topp. Det kan også helt enkel fingermat være, ikke mye, men bare noen få ting å tygge på hvis en er sulten.

Skrevet

Fikk spekemat i et bryllup vi var i. Ellers så har det vært frukt, gjøærbakst +/- musserende.

Synes absolutt man burde ha et eller annet for gjestene ved lokalet rett etter vielsen slik at de slipper å gå gatelangs mens de venter på brudeparet.

Skrevet

Vi skal servere melon med spekeskinke, melon med chorizzopølse, kransekake og en stooooor skål med jordbær. Det blir også champagne selvsagt!!!!

Skrevet

Vi tenkte å ha velkomstdrink, frukt, kaffe og kanskje kringle. Da er det cirka to timer fra vi er ferdige i kirken til middagen.

Skrevet

Vi satser på litt frukt vi hvis det blir en stund mellom kirke å middag, men vi skal prøve å unngå at det tar så lag tid :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...