Gå til innhold

tisser plutselig inne...

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_mia_*
Skrevet

Vår lille hund på 1 år har de siste dagene tisset inne! Han er igrunnen renslig, har ikke hatt noen problemer med tiss inne etter at han ble renslig, men nå har det skjedd to ganger.... og dette til tross for lange turer like før, med masse tissing og markering og ingen grunn til å måtte tisse... hmmm...

Den ene gangen skjedde det i sofaen mens jeg var på badet. masse tiss. han som normalt hadde "markert seg" så han må ha hatt ekstremt behov.

Andre gangen, i dag, skjedde mens vi var ute. han har kommet seg inn på soverommet og opp i senga og tisset..

Blir så fortvilet.. dyna må vi få vasket (finne en maskin som er stor nok til vår dobbeldyne) men hva skal vi gjøre med sofaen??? Jeg fikk ut fukten men det lukter jo ikke godt etterhvert...

Noen som vet om der finnes noe middel som kan fjerne duft?

Hilsen fortvilet hundeeier

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har ikke urinveisinfeksjon? Da lukter det mer samt at det ikke er like kontrollerbart når han tisser. Første som slo meg..

Gjest Gjest_mia_*
Skrevet

Tanken har slått meg og bør kanskje sjekke det opp!

Men jeg synes ikke det lukter noe mer enn vanlig. Bare den vanlige tisselukten han alltid har hatt.. og den er jo ikke god i seg selv ;)

Finnes der andre tegn på uvi hos hund? (slapphet, mye tørst e.l.)

Nå blir det bare å få vasket og PRØVE fjerne lukt fra sofaen, selv om jeg aner ikke hvordan fjerne den... Og voffsen får et mer begrenset område være på når vi ikke er i nærheten...

Gjest Gjest_mia_*
Skrevet

Leste akkurat om "wash og get of spray"... kanskje jeg kan prøve denne på sofaen der hunden tisset? noen med erfaring?

Dyna får vi bare prøve vaske, evt få den på rens..

Kan jo være hunden har UVI selv om jeg ikke merker noe annet spesielt på han.. Hverken at han drikker mye mer enn vanlig, eller tisser mer ute enn vanlig ... får kanskje sjekke det opp?

kjedelig er det i allefall.. nå vil jeg ikke ha han i sofa eller gi han tilgang til soverom når vi ikke er tilstede. orker ikke flere tisse uhell..

Skrevet

Ta med bisken til vet du, sånn at du får klarlagt om det er et fysisk problem. En hund som er husren tisser normalt ikke slik inne, spesielt ikke på liggeplasser, uten at det er en spesiell årsak.

Sofaen kan vel renses?

Gjest Ingrid BN
Skrevet

Jeg tenkte også på sykdom av noe slag med en gang. Men også på omgivelser.. Har det blitt gjort noen forandringer av noe slag den siste tiden? Enten ommøblering inne i huset, eller at noe er skjedd utenfor?

Hunden har ikke opplevd noe på tissetur som gjør at han får "prestasjonsangst"?

Eller hatt tispe på besøk som har løpetid?

Mange faktorer som kan spille inn, men anbefaler en tur til doktor'n! :)

Har ikke noen tips til fjerning av lukt dessverre, men jeg fant denne linken etter et google-søk:

Link

Lykke til, og håper du finner fort ut av problemet! :)

Gjest Gjest_mia_*
Skrevet

takk for innleggene!

Hmmm.. nei ingen spesiell omøblering i det siste nei. har heller ikke gjort noe spesielt den siste tiden som skulle tilsi at han skulle være stresset.

Ute tisser han godt, akkurat som vanlig - virker ikke stresset der heller.

Og litt skal det vel lukte av urinen også? Lukter ikke innmari ille, men noe stram lukt selvsagt når det har sittet i litt.

Kan det komme av plutselg varme og ekstra vann behov..? Det er jo det eneste som har skjedd denne uken som har gått. Det har vært ekstra varmt. hmmm.. finner ingen andre faktorer som kan ha hatt en påvirkning på han..

Kanskje det faktisk bare er "uhell" eller UVI.. nei sannelig om jeg vet. Bare så innmari irriterende med denne tisselukten i sofa og på dyne..æsj. ekkelt!

Gjest Lilleulv
Skrevet

Jeg har ikke lagt merke til noen annerledes lukt når mine har hatt UVI. Men mine tisset ikke store dammer da, men mange små... Kanskje drakk de litt mer. ta henne til dyrlegen, det kan være flere ting enn UVI som gir problemer.

Greit å begynne i den enden i hvert fall, å utelukke sykdom. Ellers så har det hendt at hunder får tilbakefall. Det at det har vært i sofa og på dyne får meg litt til å tenke på markering da må jeg medgi :o min hund prøvde i hvert fall sånn halvhjerta å komme seg til døra når hun hadde UVI...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...