Gå til innhold

Jeg plages!


Gjest Gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest1

Jeg har prøvd utallige ganger å gå ned i vekt.

Siste forsøket mitt var Nokadietten.

Den brukte jeg 600 spenn på, totalt bortkasta penger, "shaken" smakte melk og tran.

Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre lengre. Jeg har komplekser som faen. Jeg må speile meg ca. 10 ganger hver dag, på skolen (!) for å sjekke om jeg ser feit ut eller ikke. Og når jeg skal ut kan jeg til tider bruke flere timer på å finne klær jeg trives i.

Jeg føler meg ikke komfortabel med meg selv, og det ødelegger mye for meg.

Og jeg er dritlei nå. Har falt i en fase nå som består av å sitte på ræva og spise masse pizza, potetmos, pølser og annen møkkamat.

Og trening er som regel ikke-eksisterende, må få til noe der også.

Og jeg trenger tips, masse tips, for jeg er så lei av å feile :gråte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Ta kontakt med en ernæringsfysiolog eller kostholdsveileder!

Ikke en konsulent for en eller annen diett (noka, fedon, GR, blodtype, atkinson eller lignende), men en som er utdannet innen ernæring og kosthold, og som kan gi deg nøytrale råd...

Der får du veiledning om kostholdet ditt, hva du bør spise, hvor ofte, og hvor mye.

Fokuser på at dette er en livsstilsendring, der primærmålet er å bli sunn og ha det bra med deg selv, det skal ikke være en slankekur.

En eventuell vektnedgang er en natulig konsekvens av livsstilsendringen, men det skal være en bonus, ikke primærmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Jeg har prøvd utallige ganger å gå ned i vekt.

Siste forsøket mitt var Nokadietten.

Den brukte jeg 600 spenn på, totalt bortkasta penger, "shaken" smakte melk og tran.

Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre lengre. Jeg har komplekser som faen. Jeg må speile meg ca. 10 ganger hver dag, på skolen (!) for å sjekke om jeg ser feit ut eller ikke. Og når jeg skal ut kan jeg til tider bruke flere timer på å finne klær jeg trives i.

Jeg føler meg ikke komfortabel med meg selv, og det ødelegger mye for meg.

Og jeg er dritlei nå. Har falt i en fase nå som består av å sitte på ræva og spise masse pizza, potetmos, pølser og annen møkkamat.

Og trening er som regel ikke-eksisterende, må få til noe der også.

Og jeg trenger tips, masse tips, for jeg er så lei av å feile :gråte:

Jeg kjenner til den "jeg får det aldri til" følelsen. Har skrevet litt om det og motivasjon her: hvis du har lyst å lese.

Motivasjon og ambisjonsnivå

Diverse om prøving og feiling

Om du har noe konkret du vil ha svar på (mat, trening o.l) så kan du alltids spørre, men du vet jo at det du gjør nå ikke funker, så noe må uansett endres. Skal alltids klare å finne et opplegg til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest1

De artiklene var bra, skal lese de mer enn en gang :)

Jeg er hvertfall interessert i å få mer energi. Jeg er trøtt mesteparten av tiden, og da er det tungt å gå ut å gå. Jeg har ikke det alternativet å gå på treningsstudio før etter sommeren, så det er utelukket.

Og når jeg er trøtt bestandig er det lettere å slenge en pizza i ovnen, spise den, og slokne foran tv`en.

Jeg sluttet heldigvis å spise godteri for 1 og et halvt år siden, hadde jeg ikke gjort det hadde jeg sikkert veid 20kg mer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Man får faktisk ganske mye ut av å bare gå seg en tur. Frisk luft og aktivitet gir faktisk energi, selv om jeg høres ut som en skikkelig hønemor nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Siden du ikke skal være på treningsstudio før etter sommeren kan det hende det kan være lurt å innføre noen andre typer aktiviteter nå? :) Å gå seg en tur er alltid deilig, du får igang kroppen, blir (som Bolledeig sa) mye mer våken og får mer energi og i tillegg får du opp det daglige aktivitetsnivået. Hva med å sykle til og fra skolen/jobben? Jeg får motivasjon av variasjon, og da skal det ikke mer til enn å gå tur med en hund den ene dagen, venninne den neste, mamma den tredje, alene den fjerde, snakke i telefon den femte osv.. Man finner etter hvert ut hva som passer for en selv.

Bolledeigs blogger er bra på motivasjonsbiten, så du gjør lurt i å lese dem ;) (kred kred).

Ellers får jeg masse energi av å spise sunt, droppe alt hvetemelet og heller bytte ut med mer frukt, fisk, rent kjøtt osv. Man kan få i seg temmelig mye digg mat uten å være direkte usunn.

For meg er kaloritelling motiverende, men for andre kan det være et rent helvete. Jeg talte kalorier i et par uker, men nå har jeg helt sluttet med det, for nå føler jeg at jeg vet hva jeg får i meg. Så det var en god erfaring. Personlig tror jeg ikke på "dietter" men heller på varig livsstilsendring. Jeg har prøvd så mye forskjellig, og det er først nå jeg får resultater! Jeg piner ikke meg selv med kun knekkebrød og kaviar ;)

Kanskje dette her ikke hjalp i det hele tatt, men det var hvertfall noen tanker rundt emnet. Håper du klarer å snu den dårlig trenden slik at du når målene dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...