Gå til innhold

Tips til mat lørdagskvelden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har lyst å prøve noe nytt lørdagskvelden... Vi lager alltid litt ekstra god mat lørdag kveld, og da ikke nødvendigvis noe direkte sunn mat. Lørdag er kosedagen dilux... Men vi begynner å bli bra dårlig kreative... :lol: Begynner å bli lei av alltid lage pizza, taco, lasagne, sheperd's pie, gryterett, tortillas og chop suey.... :roll: Selv om det fortsatt er godt, kunne vi tenkt oss å prøve noe helt nytt!

Gjerne noe som tar litt tid, men likevel ikke er for dyrt.. (Blakk sånn rett før lønning..)

Noen som har noen deilige tips til meg? Vil ha oppskrifter på litt av hvert...

Lillian

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vel ikke noe oppskrifter, men her i gården begynner grillsesongen snart, og det kommer jeg til å benytte meg av på lørdagskveldene.

Gjest Lottemor
Skrevet

BBQ kylling m/ pasta salat

2 prosjoner

2 kylling fileer

grillsaus

4dl pasta

2 kylling buljongterninger

ishavs salat

2 tomater

1/2 agurk

2 sjampingjong

pensle på grillsausen på kylling fileene og ha dem i ovenen på 200 grader i 25 min ca.

kok pasta la kjöle litt...

Kjär salaten i strimller,agurken i små biter,tomatene i båter og sjampingjongen i skiver....

Legg salaten og de andre grönnsakene på fat og hell pasta over...

Kjär kyllingen i skiver og legg på toppen....

Smakeligt måltid

Gjest gjest1
Skrevet

Fylt kylling.

Til to:

1 rå kylling fylles med rødløk og eple i båter og ca en neve rosiner.

Gni utsiden med salt og pepper stekes i ca 45 min på 200 grader.

Jeg serverer den med coscos salat, som er coscos blandet med litt olivenolje og sitronsaft, litt hakket agurk,hakket tomat hakket rå rødløk og masse hakket persille.

Og appelsinsalat.

Skjær ut filetene av tre appelsiner (ta med juicen) bland med en ts sukker, og noen rosiner og litt hakket nøtter(hvis dere kan spise det)

Skrevet

Stekt biff med fløtegratinerte poteter med hvitløk, brokkolig og blomkål, bernaisesaus og peppersaus med cognac, og en dash creme Fraich ved siden av.

Eller;

- Fondue

- Fylte bakte poteter

- kyllingfilè innbakt i butterdeig med urtesaus

bakte poteter og asparges

Skrevet
Stekt biff med fløtegratinerte poteter med hvitløk' date= brokkolig og blomkål, bernaisesaus og peppersaus med cognac, og en dash creme Fraich ved siden av!

:Hehe::Hehe:

Fy f**n å sulten jeg ble nå......... :P:P:P

Skrevet

Fiskegryte da?? Den er rååå god

Ildfast form, smør denne med olje eller smør.

Legg i fiskestykker ( fileter) i bunnen

Krydre med salt, pepper, paprikakrydder osv

Legg på grønnsaker: Gulrot, purre, paprika, brokkoli alt du vil

Krydre llitt igjen

Hell over creme fraiche

Å putt i ovnen.. Etter ca 20 min ( kommer an på, kan kanskje stå litt lenger) tar du formen ut og strør over revet ost

La den stå i 10-15 min til.

Server med ris og brød

Kjeeempe god!!! :D

Skrevet

.. som kosemat:

Raqlette (tror det skrives sånn)

Fondue

Reker

Kyllinggryte (finnes mange oppskrifter på dette i andre tråder)

Ost...

Men det er få ting som slår en real biff m gratinerte poteter

(Ble helt sulten jeg :roll: )

• 6 år senere...
Gjest Anne Katrine
Skrevet
<span style='color:red'>Har lyst å prøve noe nytt lørdagskvelden... Vi lager alltid litt ekstra god mat lørdag kveld, og da ikke nødvendigvis noe direkte sunn mat. Lørdag er kosedagen dilux... Men vi begynner å bli bra dårlig kreative... :lol: Begynner å bli lei av alltid lage pizza, taco, lasagne, sheperd's pie, gryterett, tortillas og chop suey.... :roll: Selv om det fortsatt er godt, kunne vi tenkt oss å prøve noe helt nytt!

Gjerne noe som tar litt tid, men likevel ikke er for dyrt.. (Blakk sånn rett før lønning..)

Noen som har noen deilige tips til meg? Vil ha oppskrifter på litt av hvert...

Lillian</span>

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg slutter aldri å forundre meg over slike innlegg. Bumpe en 7 (!) år gammel tråd, for å skrive - ingenting?!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...