*Lollipop* Skrevet 5. juni 2008 #661 Skrevet 5. juni 2008 Det hørtes ut som en koselig samtale! Også så godt at presten var så koselig! Ble visst en del koselig her, men syns alt er så koselig for tiden at da må jeg jo si koselig hele tiden Ingen øvelse i kirken nei.. neinei, men det kan da ikke være sååå vanskelig? Man går frem, setter seg, og det er bare ett bytte av plass, etter ekteskapsinngåelsen..? Så det går nok helt fint! Tror ikke vi heller skal ha noe øvelse i kirken.. blir bare det vi skal ha i kirka 2 uker før... Men som sagt, det går nok helt fint!! Vi kan jo bare se på en hel haug med vielser, så får vi en unnskyldning til å se på det
Gjest Pysepus Skrevet 5. juni 2008 #662 Skrevet 5. juni 2008 Han må bare huske at det er du som skal svare sist Presten sa at nøkkelordet her var å følge med på hva han sa!
Gjest Pysepus Skrevet 5. juni 2008 #663 Skrevet 5. juni 2008 Det hørtes ut som en koselig samtale! Også så godt at presten var så koselig! Ble visst en del koselig her, men syns alt er så koselig for tiden at da må jeg jo si koselig hele tiden Ingen øvelse i kirken nei.. neinei, men det kan da ikke være sååå vanskelig? Man går frem, setter seg, og det er bare ett bytte av plass, etter ekteskapsinngåelsen..? Så det går nok helt fint! Tror ikke vi heller skal ha noe øvelse i kirken.. blir bare det vi skal ha i kirka 2 uker før... Men som sagt, det går nok helt fint!! Vi kan jo bare se på en hel haug med vielser, så får vi en unnskyldning til å se på det Det er visst ikke bare-bare... for jeg skal sitte på samme stedet hele tiden, men etter ekteskapsinngåelsen så skal alle utenom meg bytte plass... :klø: Og når vi går opp til alteret så skal vi gå i kryss og sånn... også måtte vi øve på når morfar og jeg kommer opp og kjære tar i mot oss og geleider meg opp trappa til plassen min Kjære ble litt rød i kinnene, men jeg tipper det går kjempefint :juhu:
Gjest Pysepus Skrevet 5. juni 2008 #664 Skrevet 5. juni 2008 for at *Aprin* har sagt ja til å være servitør!
*Aprin* Skrevet 5. juni 2008 #665 Skrevet 5. juni 2008 (endret) for at jeg skal sniiike i pysepus sitt bryllup!!! edit: pysepus, ikke pusepys! Endret 5. juni 2008 av *Aprin*
Gjest Pysepus Skrevet 5. juni 2008 #666 Skrevet 5. juni 2008 En vinn-vinn-situasjon kalles dette kanskje da? :-D ...lurer på når Mim skal finne ut av dette og være misunnelig...?
Gjest Reka Skrevet 5. juni 2008 #667 Skrevet 5. juni 2008 Tror nok gjerne du har misforstått Ja ok da Jeg er litt misunnelig.. Men på den annen side: Da har vi en som kan gi oss bryllups referat med en gang, slipper å vente til etter dere har kommet dere etter hvetebrødsdagene! (Eller er det tiden etterpå? :klø: Reka er ikke så god på sånne bryllupsbegrep.. )
Gjest Pysepus Skrevet 5. juni 2008 #668 Skrevet 5. juni 2008 Ja ok da Jeg er litt misunnelig.. Men på den annen side: Da har vi en som kan gi oss bryllups referat med en gang, slipper å vente til etter dere har kommet dere etter hvetebrødsdagene! (Eller er det tiden etterpå? :klø: Reka er ikke så god på sånne bryllupsbegrep.. ) Ja, *Aprin* kan faktisk gi referat fra heeeele bryllupet hun Fra kirka, fra middagen (da skal hun servere) og fra kaffen (da trenger hun forhåpentligvis ikke servere ) Jeg er heller ikke så gode på sånne bryllupsbegreper... er hvetebrødsdagene bryllupereisen?? :klø:
Gjest Alvebruden Skrevet 5. juni 2008 #669 Skrevet 5. juni 2008 Jeg er ikke så frekk, bare litt, dessuten sa jeg jo aldri at jeg ikke hadde sett dem i bloggen.. Jeg bare latet som Det er pysepus som er søt da Du er en tulle reke. Dere er søte begge to.
Gjest madam_mim Skrevet 5. juni 2008 #670 Skrevet 5. juni 2008 En vinn-vinn-situasjon kalles dette kanskje da? :-D ...lurer på når Mim skal finne ut av dette og være misunnelig...? Mim fant ut av det nå :dåne: :dåne: :dåne: Ingen har spurt meg om å være servitør.... altså, selv om jeg søler på gjestene så tar jeg meg veldig bra ut i sånn servitørkostyme altså For det er vel tross alt det som er viktigst????????? :klø: dessuten fins jeg ikke misunnelig for jeg skal jo pynte opp høyrefløyen under middagen Hadde du glemt det nå Kan du sørge for at *Aprin* serverer "mitt" bord er du snill?
Gjest madam_mim Skrevet 5. juni 2008 #671 Skrevet 5. juni 2008 (endret) "Begrepet hvetebrødsdager henviser til dagene etter bryllupet. Hvetebrød er godt brød som tradisjonelt ble spist til fest. Selv om man ikke nødvendigvis spiser hvetebrød på fest i vår tid, brukes begrepet som et bilde på en behagelig og lykkelig tid for de nygifte. Hvetebrødsdagene varer en måned fra bryllupets dato, og i følge tradisjonen har de nygifte i denne måneden ingen forpliktelser til å delta i sosialt liv. De skal være sammen, dyrke sin kjærlighet og legge grunnlaget for sitt samliv. Lengden på hvetebrødsdagene skulle i utgangspunktet gjøre det mulig for kvinnen å bli gravid, og med en måned hadde hun en teoretisk mulighet til det. Reiser ikke brudeparet på bryllupsreise umiddelbart etter bryllupet, tilsier tradisjonen at man ikke skal komme på uventet besøk til brudeparet den første måneden etter vielsen." Altså skal vi ikke bli forstyrra den første mnd - så vi får i fred O fryyyd og glede :juhu: :juhu: :juhu: :juhu: :juhu: Endret 5. juni 2008 av madam_mim
Gjest Pysepus Skrevet 6. juni 2008 #672 Skrevet 6. juni 2008 Mim fant ut av det nå :dåne: :dåne: :dåne: Ingen har spurt meg om å være servitør.... altså, selv om jeg søler på gjestene så tar jeg meg veldig bra ut i sånn servitørkostyme altså For det er vel tross alt det som er viktigst????????? :klø: dessuten fins jeg ikke misunnelig for jeg skal jo pynte opp høyrefløyen under middagen Hadde du glemt det nå Kan du sørge for at *Aprin* serverer "mitt" bord er du snill? Det at du tar deg godt ut i servitørkostyme er vel en av tingene vi tenker på, ja Men at du vil pynte opp høyrefløyen er bra Skal du sitte der? For da skal vel *Aprin* servere der
Gjest Pysepus Skrevet 6. juni 2008 #673 Skrevet 6. juni 2008 Takk for forklaring om hvetebrødsdager Mim :-D Skal jammen meg vise dem til kjære... for jeg skal bli gravid da etter gammel skikk
*Aprin* Skrevet 6. juni 2008 #674 Skrevet 6. juni 2008 Mim fant ut av det nå :dåne: :dåne: :dåne: Ingen har spurt meg om å være servitør.... altså, selv om jeg søler på gjestene så tar jeg meg veldig bra ut i sånn servitørkostyme altså For det er vel tross alt det som er viktigst????????? :klø: dessuten fins jeg ikke misunnelig for jeg skal jo pynte opp høyrefløyen under middagen Hadde du glemt det nå Kan du sørge for at *Aprin* serverer "mitt" bord er du snill? Har allerede blitt bedt om å få servere høyrefløyen! Da er det ikke så nøye med søling av vin o.l. :fnise:
Gjest madam_mim Skrevet 6. juni 2008 #675 Skrevet 6. juni 2008 Har allerede blitt bedt om å få servere høyrefløyen! Da er det ikke så nøye med søling av vin o.l. :fnise: søl i vei ikke på meg da.............
Gjest madam_mim Skrevet 6. juni 2008 #676 Skrevet 6. juni 2008 Takk for forklaring om hvetebrødsdager Mim :-D Skal jammen meg vise dem til kjære... for jeg skal bli gravid da etter gammel skikk
sandra82 Skrevet 6. juni 2008 #677 Skrevet 6. juni 2008 så mye bytting er det vel ikke... slik jeg forstod det så skulle man gå inn på høyre side av far (eller noen andre), forloveren min skal sitte innerst til høyre med meg ytterst, mens forloveren til sambo skal sitte innerst til venstre og sambo ytterst.. etter at man har blitt viet så skal forloveren min sette seg på plassen til sambo og han ved siden av meg... ( det kommer av at det var foreldrene som satt der før og at mannen da forlot sin mor for å være med sin nye kone..) når man går ut skal bruden gå til venstre... er hvertfall sånn jeg forstod det!!! men jeg bekymrer meg litt fordi vi skal ha den lange varianten.. og jeg er en kløpper på å si ehmm... øhh... og det tar seg dårlig ut...
Gjest Pysepus Skrevet 6. juni 2008 #678 Skrevet 6. juni 2008 Har allerede blitt bedt om å få servere høyrefløyen! Da er det ikke så nøye med søling av vin o.l. :fnise: Nei, det er ikke så nøye der
Gjest Pysepus Skrevet 6. juni 2008 #679 Skrevet 6. juni 2008 søl i vei ikke på meg da............. Nei, det er noe kjekke som kommer til å sitte på høyrefløyen... men de skal jeg vise til *Aprin* slik at de ikke søles på Du er jo selvfølgelig blant dem :-D
Gjest Pysepus Skrevet 6. juni 2008 #680 Skrevet 6. juni 2008 så mye bytting er det vel ikke... slik jeg forstod det så skulle man gå inn på høyre side av far (eller noen andre), forloveren min skal sitte innerst til høyre med meg ytterst, mens forloveren til sambo skal sitte innerst til venstre og sambo ytterst.. etter at man har blitt viet så skal forloveren min sette seg på plassen til sambo og han ved siden av meg... ( det kommer av at det var foreldrene som satt der før og at mannen da forlot sin mor for å være med sin nye kone..) når man går ut skal bruden gå til venstre... er hvertfall sånn jeg forstod det!!! men jeg bekymrer meg litt fordi vi skal ha den lange varianten.. og jeg er en kløpper på å si ehmm... øhh... og det tar seg dårlig ut... Jeg skal gå inn på morfar sin venstre side, for bruden familie sitter på venstre siden (sett fra dørene, ikke fra alteret). Så sitter kjære og hans forlover på høyre siden, forloveren nærmest alteret. Min forlover sitter nærmest alteret på min side. Når vi skal inngå ekteskap skal jeg på høyre side av alteret og kjære på venstre. Etter ekteskapsinngåelsen skal jeg sette med der jeg satt, kjære skal på min forlovers plass, min forlover skal på hans forlovers plass og hans forlover skal på kjæres plass. Er nok ikke komplisert, men tror vi skal øve litt Så må kjære og morfar øve på å hilse når vi kommer opp og kjære på å geleide meg til min stol
Fremhevede innlegg