Gjest Gjest_mamma_* Skrevet 11. mai 2008 #1 Skrevet 11. mai 2008 Barnet mitt på 1år og 8 mnd har i lang tid vært forkjølet, masse snørr og tett i nesen. Nå har det sluttet å renne fra nesen, men har i stedet begynt å renne fra ørene! Tykk, hvit og rennende. Har snakket med legevakten, og de mener at det enten er en ørebetennelse (men det virker ikke som om hun har noen smerter i ørene, bare at det klør litt når det renner), eller så er det rett og slett det at hun har vært tett i nesen så lenge at det har "blitt tett i systemet", og det derfor kommer ut ørene. Noen som har vært borti noe lignende? LEgevakten mente det ville gå over av seg selv, men dersom det fortsatte i tre dager, skulle vi gå til fastlegen... Er nå på andre dagen...
Wildy Skrevet 11. mai 2008 #2 Skrevet 11. mai 2008 Jeg har det slik selv noen ganger når jeg er skikkelig forkjølet. Skikkelig ekkelt!
LilleKylling Skrevet 11. mai 2008 #4 Skrevet 11. mai 2008 Min eldste hadde ørebetennelse når han var rundt året gammelt. Da sprakk trommhinna til slutt og det rant og rant og rant. Men det var gult og seigt..... som ørevoks bare mer flytende.
Gjest Gjest-M- Skrevet 11. mai 2008 #5 Skrevet 11. mai 2008 Dette er nok ganske vanlig hos barn. Jeg har hvert fall observert det ofte på barna i barnehagen hvor jeg jobber. Ved en forkjølelse/ørebetennelse kan nok dette forkomme rett som det er.
la Flaca Skrevet 11. mai 2008 #6 Skrevet 11. mai 2008 Dette er nok ganske vanlig hos barn. Jeg har hvert fall observert det ofte på barna i barnehagen hvor jeg jobber. Ved en forkjølelse/ørebetennelse kan nok dette forkomme rett som det er. Hæh? Sender foreldrene barn med nysprukne trommehinner i barnehagen? Ørebetennelse er ingen "vanlig" tilstand hos barn, det skal tas hensyn til. Ingen trekk på ørene, og hold nesa fri for snørr. Barnet skal også få være hjemme og slappe av. Kanskje behøves det smertestillende. Ørebetennelse er utrolig smertefullt når det topper seg, og allmenntilstanden blir nedsatt. "Snørra" du ser kommer ut av ørene er verk som har bygd seg opp bak trommehinnen. Til slutt blir trykket så stort at trommehinnen sprekker og verken renner ut. Da avtar smertene, men kan begynne igjen når hinnen vokser sammen i løpet av noen timer. Hørselen blir også veldig dårlig, som å ha vatt i ørene. Jeg oppsøker alltid lege når jeg mistenker ørebetennelse.
Gjest Gjest-M- Skrevet 11. mai 2008 #7 Skrevet 11. mai 2008 Hæh? Sender foreldrene barn med nysprukne trommehinner i barnehagen? Ørebetennelse er ingen "vanlig" tilstand hos barn, det skal tas hensyn til. Ingen trekk på ørene, og hold nesa fri for snørr. Barnet skal også få være hjemme og slappe av. Kanskje behøves det smertestillende. Ørebetennelse er utrolig smertefullt når det topper seg, og allmenntilstanden blir nedsatt. "Snørra" du ser kommer ut av ørene er verk som har bygd seg opp bak trommehinnen. Til slutt blir trykket så stort at trommehinnen sprekker og verken renner ut. Da avtar smertene, men kan begynne igjen når hinnen vokser sammen i løpet av noen timer. Hørselen blir også veldig dårlig, som å ha vatt i ørene. Jeg oppsøker alltid lege når jeg mistenker ørebetennelse. Syke barn i barnehagen er en helt egen, og lang debatt. Og, ja det er ofte syke barn i barnehagen. Selv om vi påpeker det til foreldrene, ringer og ber dem hente, er jobben viktigere enn alt annet. Barnet er ikke SÅ sykt....sier de. Men som sagt, det er en annen debatt, og hører ikke hjemme i denne tråden her.
Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2008 #8 Skrevet 11. mai 2008 Har hatt ørebarn. Det var sjeldent forbundet med store smerter når trommehinnen sprakk. Jeg klarte ALDRI å komme i forkant vedr. ørebetennelsene. Da jenta var 10 mnd så hadde det gått hull på trommehinnen 11 ganger. Altså så kan det være at trommehinnen har sprukket og puss renner ut. Jeg hadde sjekket det opp med lege.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå