lady90 Skrevet 10. mai 2008 #1 Skrevet 10. mai 2008 Har tatt en ultralydbehandling for å fjerne cellulitter hos en hudklinikk. De har et cellulitt- pakketilbud på 20 behandlinger som inneholder både ultralyd, lymfedrenasje og lysterapi. Dette skulle visst være veldig populært. Spørsmålet er om det faktisk funker? Jeg hadde ikke så mye cellulitt som hun sa. Grad 1-2 av 5. De som hadde høy grad fikk aldri fjernet alt. Siden det er så populært og dyrt (8000.- for 20 behandlinger) er det rart om det ikke skal funke egentlig. Da ville jo alle klaget som bare det og de ville vel ikke hatt tilbudet? Noen som vet? Hun sa det ikke var farlig å ta behandlingen, men noen som vet om det har innvirkning på fruktbarheten? Samboer og jeg skal prøve å få barn til høsten og vil ikke at det skal ødelegge. Regner jo ikke med at det har noe å si men.
Marikke Skrevet 11. mai 2008 #2 Skrevet 11. mai 2008 Det er ikke påvist noen skadevirkninger av ultralyd, så det kan du trygt få utført. De andre behandlingsmetodene du nevner vet jeg ikke noe om.
lady90 Skrevet 11. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. mai 2008 OK, men vet du om det funker? Har egentlig bestemt meg for å droppe alt sammen. Syns 8000.- er uhørt dyrt for å fjerne cellulitter. Og utfra alt jeg har lest er det ingenting som funker likevel.
Marikke Skrevet 11. mai 2008 #4 Skrevet 11. mai 2008 Nei, jeg vet ingenting om det. Har bare litt greie på ultralyd.
lady90 Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. mai 2008 Ok, men vet du om ultralyd funker mot cellulitter da?
estrella Skrevet 12. mai 2008 #6 Skrevet 12. mai 2008 Lady90: Tilsvarer 90 årstallet du er født i? Isåfall høres du veldig ung til å bekymre deg over cellulitter
Marikke Skrevet 12. mai 2008 #7 Skrevet 12. mai 2008 Nei, den eneste anvendelsen av ultralyd jeg vet noe om er bildedannelse av kroppens indre.
Gjest Bolledeig Skrevet 12. mai 2008 #8 Skrevet 12. mai 2008 Siden det er så populært og dyrt (8000.- for 20 behandlinger) er det rart om det ikke skal funke egentlig. Da ville jo alle klaget som bare det og de ville vel ikke hatt tilbudet? Noen som vet? Enten det, eller så ville de vært så flaue over å ha brukt så mye penger på noe som ikke virket at de ikke hadde klaget. Det har vært en del skriverier i media om alternative fettfjerningsmetoder, og de dokumenterte resultatene er stort sett mer nedslående enn de som de som selger behandlingene reklamer med. Ellers vil jeg tro det ikke er FARLIG, da ville de nok ikke hatt lov å gjøre behandlingen. Så det eneste som såfall er skadelidende er vel lommeboken
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2008 #9 Skrevet 12. mai 2008 Jeg tok ultralyd for å slanke meg tidligere. Men tok også andre behandlinger og kosttilskudd. Dette funket bra, gikk vel ned 10 kg. Men jeg synes 20 behandlinger høres mye ut, vil tror du bør merke forandring før du har hatt 20 behandlinger. Derimot kan jeg ikke si noe om holdbarheten etter endt behandling. Mulig det finnes flere forskjellige ultralydapparater, det jeg brukte sendte ultralyden gjennom kroppen, jeg fikk derfor en pipelyd i øret hele tiden. Det ble også en kløe i hunden der behandlingen ble tatt. Så direkte behagelig var det ikke. Hva er lysterapien for?
lady90 Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 13. mai 2008 Estrella: Neida jeg er 29 år Lysterapien skulle visst også være effektivt mot cellulitter, men jeg vet nå ikke. Jeg er absolutt normalvektig og har en normal fettprosent, men det sitter der det ikke bør (rompe og lår). I tillegg har jeg litt cellulitter på rompe og lår. Dama sa at jeg ikke kom til å miste så mye fett for det var ikke mye å ta av. Det kom til å gå på mest på cellulittene. Har egentlig ikke så mange kilo å ta av før jeg blir for tynn. Det beste hadde vært å flytte fettet fra underkroppen opp til overkroppen hehe, men det er jo umulig. Tror uansett jeg dropper hele greia og satser på trening. Har begynt å sykle en del og satser på at det strammer opp kroppen litt, selvom cellulittene kanskje ikke forsvinner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå