Gå til innhold

egypt eller hellas?


Gjest reise

Anbefalte innlegg

Gjest reise

hei.

vi har bestemt at vi skal reise til syden for og pleie forholdet. vi reiser nå i mai så vi trenger noen tips. hvor skal vi bestille reisen(maks 8000 for 2), hvor skal vi dra? det er viktig at det er romantisk og et sted for og slappe av men samtidig er litt og finne på sammen og alene. . reiser mellom 17-22mai.

på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg ville valgt Hellas. Egyptere er temmlig masete, og tar ikke fem øre for å lure deg. Grekere er fine folk, og ganske så laid-back.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville helt klart valgt Hellas! Veldig romantisk der :briller:

Det er veldig bra i Egypt også, men ikke så romantisk som i Hellas.

Synes det var veldig koselig på Kreta (Chania/Platanias og Agios Nickolaos).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha valgt Egypt. Men som Gjest sier, så er det masete der. Så du kommer deg nok ikke dit for 8000kr hvis dere vil ha en romantisk tur ;)

Jeg og kjære var der for et par år siden, og ettersom jeg hadde vært der før og visste at det var masete der, så valgte vi et luksushotell som hadde ALT. Så da ble det en romantisk tur og gåavstand til alt de vi trengte ;)

GOD TUR!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellas. Egypt e enten slit og mas, og opplevelsa, eller luksus og resorts, men lite kjekt å gjere, det syns i alle fall eg... Men Hellas e trivleg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hellas uten tvil! Romantisk, rolig, koselige restauranter/tavernaer og mye hyggeligere/roligere folkeslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egypt, men hold deg unna Hurgada. Ikke noe koselig.

Man får billige turer via pyramidene reiser, sharm el sheikh er SÅ romantisk ca 3000 pr prs. tur/retur, hotel 1 uke + frokost. Og maten er fantastisk, variert og fresh.

Samme kan ikke sies om Hellas, der er det SÅ mange turistfeller, maten er ...tam i forhold, samme gjelder tam service, underholdning og utflukter. Vi har vært flere ganger på begge stedene, og Egypt er faktisk mer valuta for pengene. Enten du er på Hyatt Regency eller Sonesta Club/Beach...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt Hellas. Hva med Peloponnes? Fantastisk og ikke så mange nordmenn som på øyene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellas synes jeg helt klart er mest romantisk. Jeg likte meg best på Chios, reiste med Lilleput reiser. Det var en veldig rolig stemning, lite turistifisert. Grekerne var veldig hyggelige og lite pågående.

Jeg var nylig i Egypt og syntes det var rimelig slitsomt. Kunne ikke gå noen steder uten å bli nærmest dratt med av selgere som ble sinte hvis man ikke kjøpte av dem. Dykkemulighetene der var imidlertid fantastiske.

Jeg ville nok valgt Hellas til ferie med kjæresten. God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg Hellas helt klart!

Egypt er masete. Du har jo så mange flotte greske øyer å velge mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjærestetur? Hydra, heilt klart. Ikkje så enormt turistifisert. Om du reiser til Athen er det ein kort tur dit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Kjærestetur? Hydra, heilt klart. Ikkje så enormt turistifisert. Om du reiser til Athen er det ein kort tur dit

høres bra ut men det er første gang vi resier på ferie sammen så vil til et sted som er lett og komme til som man kan kjøpe i sånn pakke. litt skummelt. han ahr aldri vært i syden og jeg har ikke vært der på mange år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...