Gå til innhold

psykose og narkotika

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

kan noen hjelpe meg med linker om narkotika induserte psykoser? hvor lenge kan en slik psykose vare? et par dager, en dag eller en uke??

har søkt frem og tilbake på google men finner ikke noe godt svar og må bli ferdig med oppgaven i dag...

Videoannonse
Annonse
Gjest milkyway
Skrevet

Har ikke noen linker, men erfaringer. Kjæresten ble det i toppen 4 dager en gang etter han tok det, eksmannen til kusina mi ble det permanent. Var snakk om speed i begge tilfellene. Bare no dritt, det der!

Gjest Gjest
Skrevet

4 dager vil man nok kunne kalle narkotika indusert psykose, permanent er nok vanlig psykose. Det vil si at jeg antageligvis kan argumentere for innleggelse for videre observasjon i oppgaven min.

Tusen takk for hjelpen.

Gjest milkyway
Skrevet

No problemo :) Eksen til kusina mi var ikke sånn før han startet å ta det, men han tok det i flere år, og etter han sluttet kunne han gjerne tro hun hadde hoppet ut vinduet for å være utro hvis hun gikk på do. Så han har nok fått varige skader av det.

Gjest Gjest
Skrevet
No problemo :) Eksen til kusina mi var ikke sånn før han startet å ta det, men han tok det i flere år, og etter han sluttet kunne han gjerne tro hun hadde hoppet ut vinduet for å være utro hvis hun gikk på do. Så han har nok fått varige skader av det.

Ikke dermed noen nødvendig sammenheng. Forskning i dag konkuldere med at narkotika kan indusere psykoser i disponerte personer. Psykoser kommer som regel for dagen når man er i 20-30 årene.

Enkelte mener også at personer som er i ferd med å utvikle psykoser tyr til narkotika for å kompansere og at dette er grunnen til at narkotika får skylden for å gi psykoser.

Psykoser direkte relatert til narkotika varer bare så lenge som man har stoffet i kroppen. Men man mener altså i dag at narkotika kan trigge psykoser i disponerte personer, dvs personer som allerede har "underliggende" psykose.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...