*snuppis* Skrevet 10. mai 2008 #1 Skrevet 10. mai 2008 Er det noen som er flinke på oppussing generelt? Jeg er i grunnen heeelt grønn, så jeg får håpe at Kg( som etter sitt rykte) er flink til å gi noen råd. Skal skifte ut kjøkkenet. Det består av gamle skaper og skapdører. Siden jeg er student, så må man gjøre det beste ut av det sånn økonomisk sett. Men jeg er grønn, så lurer litt på følgende: man kan bare hengsle av skapdører og kjøpe nye på det berømte varehuset ikea? Der har de vel i de fleste størrelser slik at det skal passe de fleste stammer? Eller må stammen være det sammen? hvor vanskelig er dette, dt er vel greit gjort sånn for en uerfaren håndtverker? meg altså .. Og en annen ting, det er gammel utslagsvask, det vil si at under vasken så går ikke skapene helt opp, men er lagt til en slik mellom planke som ikke er helt rett men blir litt bredere nedover mot skuffen. Hva vil en eventuelt løsning bli her, må man kjøpe noe stamme i tillegg da? planlegge planlegge.... grønn grønn.... Håper dere forstod min elendige forklaring ;o)
Karoline Skrevet 10. mai 2008 #2 Skrevet 10. mai 2008 Du kan kjøpe nye dører på Ikea, men skapstammene må være like store. Hvis kjøkkenet er et "gammelt" Ikea-kjøkken og du har hjørneskap er det ikke sikkert de har dører til hjørneskapene, fordi dybden på skapene er endret. Ta en tur på Ikea og sjekk om de har de størrelsene du skal ha. Lykke til med oppussing av kjøkkenet!
Olive Skrevet 10. mai 2008 #3 Skrevet 10. mai 2008 I noen tilfeller vil det også være billigere å få et type kjøkkenfirma til å spraylakkere dørene og bytte håndtak - hvis ikke selve utformingen på dørene er grusomme også :gjeiper: Mine foreldre fikk gjort dette pluss at de fikk frostet glassene i skapene og det ble bygget et helt nytt høyskap.. Mener å huske at dette ikke var så veldig dyrt. Men her varierer prisene veldig fra sted til sted. Ville nok uansett sjekket IKEA først Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå