Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann.. (dette blir mitt første innlegg :fnise: )

Lurer på en liten ting, er det fult mulig å male over fliser på bad? Eller er det andre gode muligheter. Saken er nemlig, skal flytte og badet er ikke av den nydeligste karakter. Det har noen grufulle stygge fliser i en grell farge. Men vi orker ikke å rive dem ned for å sette opp nye. Men tenkte kanskje vi kunne male dem eller gjøre noe for å få dem til åse litt bedre ut. ER en grell farge på dem generelt, også er fugen i mellom rimelig stygg....

Kanskje noen kloke mennesker der ute som har et klokt svar ;)

Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er fult mulig. Men gå til en farvehandler å spør hva du skal bruke. Hugser ikke om det er olje eller vannbasert. Tror du må bruke oljemaling og heftgrunning..

Skrevet

Jeg har aldri prøvd det selv, men har googlet litt på det tidligere.

"Det går helt fint" er det første man leser. Og så står det en del om heftgrunn og sånt. Kikker man innom flere av treffene, står det litt mer om at flisene uansett vil se malte ut, og at malte fliser ikke nødvendigvis ser så utrolig vakkert ut. Man maler jo også fugene, slik at man ikke får det "vanlige" skillet mellom fliser og fuger.

Jeg har også lest noen treff om at det ikke skal så mye til før malingen skaller av. Derfor kan det være mindre lurt å male gulvflisene - dersom man mister noe i gulvet, er det fort gjort at man får en liten avskalling.

Veggfliser er nok tryggere sånn sett, men da skal man ha et bad hvor man ikke kommer borti veggene så ofte :).

Jeg har vurdert selv å male fliser på bad, men etter å ha lest litt på nettet har jeg rett og slett droppet hele greia.

Skrevet

Takk for svar.

Jeg droppet jeg også,, etter å ha googlet litt på det selv. Det så veldig riski ut ja... Vet du hva det endte med? Male slik at fugene ble seendes nye ut, det gikk kjempe fint.Nå står det så klart for tørk, så har ikke sett hvordan det blir etter et par dusj, men...lov å håpe. Det ble bra hvertfalll...

Brukte bare en pensel og strøk på, også et håndkle til å vaske av det overfløtende;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...