Gå til innhold

hjelp!jeg vil bli noe

Fremhevede innlegg

Gjest hjelp!jeg vil bli noe
Skrevet

Sitter her da..i visshet at jeg kommer til å bli separet ganske snart..uten noenj utdanning og 2 barn..VIL IKKE JOBBE PPÅ BUTIKK resten av livet!!

Drømmen er sykepleien...eller jordmor...

men jeg har kun gk helse og sosial

er 25 år

jobbet i mange år i butikk og diverse jobber..

Hvordan skal jeg gå fram??vet det blir mye jobbing men dette brenner jeg virkelig for altså!!

så plz!!HJELP MEG!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sitter her da..i visshet at jeg kommer til å bli separet ganske snart..uten noenj utdanning og 2 barn..VIL IKKE JOBBE PPÅ BUTIKK resten av livet!!

Drømmen er sykepleien...eller jordmor...

men jeg har kun gk helse og sosial

er 25 år

jobbet i mange år i butikk og diverse jobber..

Hvordan skal jeg gå fram??vet det blir mye jobbing men dette brenner jeg virkelig for altså!!

så plz!!HJELP MEG!!

Hei :)

Det er ingen uoppnåelig drøm!! :)

Det første du må ha i boks, er den generelle studiekompetansen, eller eventuelt så har du kanskje mulighet for å søke etter 23/5 års regelen. Men da må du jo ha de 5 grunnfagene. (Norsk,engelsk, matte, naturfag og samfunnfag) Disse kan du ta ved voksenopplæring, eller du kan ta de som privatist..

Dette kan du finne ut ved å ta kontakt med f.eks rådgiver der du gikk på skole.

Når du har det i boks, kan du søke deg inn på Høgskolen på sykepleien.

Noen høgskoler har også sykepleien over deltid. (4 år) Som kan kanskje være en fordel når du har to små..

Men i første omgang så tar du kontakt med en studieveileder - rådgiver, også kan dere legge opp en plan.

Lykke til :)

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis du er over 25 år, og har et visst antall års arbeidserfaring, så har du rett på å ta kurs som fører til studiekompetanse hos Voksenopplæringen. Kontakt kommunen der du bor, så får du info om dette.

Gjest Gjest
Skrevet
Hvis du er over 25 år, og har et visst antall års arbeidserfaring, så har du rett på å ta kurs som fører til studiekompetanse hos Voksenopplæringen. Kontakt kommunen der du bor, så får du info om dette.

hvem i kommunen må jeg snakke med??

jeg har jo kun gk liksom...

Gjest Gjest
Skrevet

hmmm..skal vi se jeg har 1 gk helse og sosial

2:2 barn

3:jobbet siden 2005 ved lidl(77%)

4:jobbet 1 år ved hansen og dysvik

hatt to års permisjon inni dette

tror dere dette holder?for å kunne ta de seks minstefagene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...