Felix Skrevet 14. mai 2003 #1 Del Skrevet 14. mai 2003 Jeg har et dilemma.. :cry: Min søster som ikke kommer i mitt bryllup er superinteressert i alle bryllupsforberedelsene. Og da jeg fortale at kjolen kommer innen en uke sa hun at hun ville prøve den. "Bringer ikke det ulykke da" prøvde jeg å fleipe det vekk. Men nei, hun holdt fast på sitt. Den skulle hun prøve! Det hadde hun alltid drømt om, det å prøve en brudekjole. Men ikke min vel.. Føler ikke at dette er noen god ide. Jeg vil ikke at andre enn meg selv skal ha på denne kjolen! I allefall ikke før 9.august! Vi er like høye og har samme vekt, og låner følgelig mye klær av hverandre. Men her går min grense. Er jeg rar? Ville dere latt en nær venninde eller søster prøve brudekjolen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 14. mai 2003 #2 Del Skrevet 14. mai 2003 nei, jeg ville ikke latt noen andre prøve min kjole.. si at hun får vente til etter bryllupet, du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 14. mai 2003 #3 Del Skrevet 14. mai 2003 Jeg ville hvertfall ikke latt andre prøve den før bryllupet! Den er jo liksom "min".......my precious (for alle som har sett Ringenes Herre) Men så er det liksom å presentere dette på en måte som ikke sårer din søster heller da.......hva med å si noe a la "Du skal selvfølgelig få prøve kjolen, men jeg vil helst at det skjer etter bryllupet, hvis det er greit for deg? Det føles mest komfortabelt for meg hvertfall". Merkelige greier dette med brudekjole....hadde aldri trodd jeg kom til å få et så nært og personlig forhold til et klesplagg, og da spesielt et plagg som jeg ikke har sett enda :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junebug Skrevet 14. mai 2003 #4 Del Skrevet 14. mai 2003 Jeg synes det høres litt merkelig ut at hun vil prøve den, jeg! Det hadde vært noe helt annet hvis hun feks sa at "siden jeg ikke kommer i bryllupet ditt, ville jeg så gjerne se deg i den når du får kjolen". Det hadde vært helt greit for meg, men jeg vil ikke at andre skal prøve den før bryllupsdagen. Det er kanskje sært, men synes dette plagget skal være forbeholdt meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trampe Skrevet 14. mai 2003 #5 Del Skrevet 14. mai 2003 Nei, det hadde jeg ikke gått med på... Den må du få ha i fred!!!! Jeg kom opp i et dilemma da min samboers søster insisterte på å få se kjolen min. Jeg bare lo det vekk og sa, det er en hemmelighet og den får ingen se før på selveste dagen.. Hun ble litt flau og lo det vekk. :oops: Men, det synes jeg godt du kan si, kjolen skal jo være en overraskelse. Hilsen Trampe :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 14. mai 2003 #6 Del Skrevet 14. mai 2003 Skjønner deg godt ! Når den tid kommer at kjolen min er ferdig, skal den ikke prøves på av andre enn meg, før bryllupet. Etterpå får vi se.. Kanskje ender den som mamma sin, et nydelig plagg, søsteren min og jeg fikk gå rundt i en gang i året, for å føle oss som riktige prinssesser og fine damer.. Du får prøve å fortelle henne det på en litt ålreit måte at prøving av kjolen din er uaktuelt, ihvertfall før bryllupet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 14. mai 2003 #7 Del Skrevet 14. mai 2003 Kjolen min er MIN og ingen andre skal så mye som stikke armene i den!!! Tviler på at søsteren min hadde kommet med et sånt uanstendig forslag... Ville ikke latt noen andre prøve hverken slør eller sko eller tiara eller noe..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millamin Skrevet 14. mai 2003 #8 Del Skrevet 14. mai 2003 Det er jo mange andre som har prøvd den når den hang i butikken, så er det egentlig så farlig ??? Ser ikke helt problemet jeg da...... ( Om min kjære søster hadde likt kjolen så godt at hun ville prøve den for å kjenne prinsesse følelsen i et par minutter hadde jeg jammen unnet henne det...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 14. mai 2003 #9 Del Skrevet 14. mai 2003 Kjolen min er bestilt spesielt til meg og det er derfor absolutt ingen som har prøvd den..... Men uansett..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felix Skrevet 14. mai 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 14. mai 2003 Det er jo mange andre som har prøvd den når den hang i butikken, så er det egentlig så farlig ??? Ser ikke helt problemet jeg da...... ( Om min kjære søster hadde likt kjolen så godt at hun ville prøve den for å kjenne prinsesse følelsen i et par minutter hadde jeg jammen unnet henne det...) Den er ikke prøvd av noen.. Og har ikke hengt i noen butikk. Får den rett fra leverandøren.. Så jeg har liksom lyst til å være den første. og eneste frem til bryllupet. Føler selv at dette er litt sært. Men det er sånn jeg føler det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dødspingvinen Skrevet 14. mai 2003 #11 Del Skrevet 14. mai 2003 Hadde nok ikke hatt så lyst til at andre skulle prøve den... I hvert fall ikke før bryllupet. Etterpå så hadde det nok vært greit, men jeg vil liksok holde den "urørt" fram til den dagen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 14. mai 2003 #12 Del Skrevet 14. mai 2003 skjønner deg godt jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 14. mai 2003 #13 Del Skrevet 14. mai 2003 Jeg hadde heller ikke likt at andre prøvde min kjole før bryllupet. Det var ingen som spurte meg, så har egentlig aldri tenkt tanken. Men siden dette er søsteren din ser jeg ikke helt problemet med å si at ingen andre enn meg får prøve den. Jeg hadde gitt blaffen i om søsteren min ble sur. Såpass må hun da tåle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felix Skrevet 14. mai 2003 Forfatter #14 Del Skrevet 14. mai 2003 Det er ikke bare bare å si nei. Hun er bare 1 1/2 år yngre enn meg. Og i tillegg til å være søstre er hun en av mine beste venner. Hun bor 300 meter unna. Og stiller villig opp som barnevakt for vår datter. Pluss at hun er kjempe snill mot min kjære Tigergutt. Hun er 100 % lojal. (Nåde den som sier noe negativt om oss til henne.. ) Vi låner hverandre alt av klær, sko og sminke. Hun har ikke noe fast forhold. Og jeg tror hun ikke kommer til å forstå denne følelsen for dette plagget. For det er liksom ikke bare et stoff. Det er en kjole som jeg skal ha på meg når jeg skal svare "Ja" til å dele livet med min kjære Tigergutt. Og da blir det veldig feil å se min søster kikke seg selv fornøyd i speilet. Svinse rundt i denne kjolen. Selv om jeg unner henne dette.. Huff. Er redd hun vil bli svært så såret, fordi hun ikke kommer til å forstå. Hun er en hjertens engel ellers. Og da jeg spurte om å få ha kjolen hos henne sa hun nei. Fordi hun røyker, og hun var redd at den ville lukte røyk etterpå. Omtenksomt! Nei, dette er vanskelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 14. mai 2003 #15 Del Skrevet 14. mai 2003 selvsagt er det du som bestemmer det! Det er din kjole og ditt valg. Forloveren min har allerede prøvd kjolen min (selv om hun er høyere og slankere enn meg og at jeg risikerte at hun så enda bedre ut i den enn meg), og det var kjempe morsomt! På den ene siden ble hun ENDA mer misunnelig for at jeg har fått en sånn fin kjole, på den andre siden fikk jeg se kjolen i et helt annet perspektiv. Men vi er forskjellige.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet 14. mai 2003 #16 Del Skrevet 14. mai 2003 hva med å si forsiktig, på en pen måte, at etter bryllupet kan hun få prøve den?? ...at du synes det er vanskelig nå, vanskelig å forklare hvorfor -slik er det bare for "vordnende" bruder... at du gjerne vil ha denne "for deg selv" fram til den store dagen, at duer glad for å ha henne, at ho gjerne må se den, se deg med den (ikke alle som får det heller)....ol? Jeg kjenenr henne jo ikke, vet jo ei åssen hun reagerer, men tror om det hadde vært min søster hadde hun respektert mine ønsker og iallefall prøvd å skjønne hvorfor jeg synes som jeg synes.... Kanskje hun ikke tenkte skikkelig igjennom det da hun sa hun ønsket å prøve -typisk sånn en sier litt fort men kanskje skjønner etterpå at det kan være litt feil... det er jo det mange jenter drømmer om, å prøve brudekjole! mange går jo i butikken og later som bare pga dette.. skjønner at dette er vanskelig!!!! Du har alle mine tanker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 14. mai 2003 #17 Del Skrevet 14. mai 2003 Felix, du har sannsynligvis rett i at hun ikke kommer til å forstå det. Jeg forstå det hvertfall ikke før jeg selv havnet i den situasjonen at jeg skulle gifte meg. Før syntes jeg bryllup var fryktelig mye dilldall og fjas. Nå er jeg.....veldig opptatt av ting rundt bryllup generelt. En av mine beste venninner sa til meg på tlf i går at nå orket hun ikke høre flere romantiske detaljer rundt bryllupet mitt :o Og jeg hadde hvertfall ALDRI trodd at jeg kom til å få slike følelser for en kjole........den er MIN, det er kun JEG som skal bruke den........OK, jeg kan gå med på at en og annen nær venninne kanskje kan få prøve den etter at jeg er gift, men før? Ikke pokker! Synes forøvrig du var inne på en fin forklaring til henne, jeg. Felix. Si til henne at det her er vanskelig for deg å si, fordi det siste du vil i hele verden er å såre henne, fordi du er veldig glad i henne. Og så kan du f.eks. tilby henne å prøve kjolen etter bryllupet (dersom det føles komfortabelt for deg da). Jeg krysser fingrene for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 14. mai 2003 #18 Del Skrevet 14. mai 2003 Hun er bare 1 1/2 år yngre enn meg. Og i tillegg til å være søstre er hun en av mine beste venner. For det første: hva har aldersforskjellen deres med dette å gjøre? Og som du sier: Hun er en av dine beste venner... Jeg trodde man kunne si hva som helst til sine beste venner, jeg... :o Poenget mitt er: Ikke la deg overtale til noe du egentlig ikke vil og som du kanskje kan komme til å angre på...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine Grey Skrevet 14. mai 2003 #19 Del Skrevet 14. mai 2003 Jeg har skrevet i bryllupsdagboken din: Hun kan prøve kjolen etter bryllupet, enkelt og greit. Det er din kjole, og du bestemmer. Hun kan gå i en brudesalong og prøve så mange kjoler hun vil. Sånn er det med den saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nikki Skrevet 14. mai 2003 #20 Del Skrevet 14. mai 2003 Ikke snakk om jeg hadde latt noen andre få prøve kjolen min før dagen. Så her ville jeg ha sagt i fra, søster eller ikke søster... Det er din kjole og det du som bestemmer. Og hun bør respektere ditt svar/valg. Det er min mening!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå