Gjest _Hufsa_ Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 Jeg skal ta matten 1 og 2 teoretisk som privatist. Problemet er at jeg ikke vet hvilken lærebok jeg skal velge. Har sett to typer hos nettbokhandlere: Matematikk 1 og 2 T av Odd Heir; Gunnar Erstad; John Engeseth; m.fl. og Sinus 1 og 2 T av Tore Oldervoll; Odd Orskaug; Audhild Vaaje; m.fl. Noen som vil anbefale den ene eller den andre, eller fortelle litt om den boken dere har brukt? Det som er praktisk med Matematikk 1 og 2 bøkene er jo at det følger med et elevnettsted med interaktive oppgaver o.l. Samtidig står det på beskrivelsen av Sinus 2 T at "Den er spesielt tilrettelagt for elever som har tatt kurset 1T, men som har funnet ut at de ikke vil fortsette med matematikk som programfag." Jeg har jo tenkt til å fortsette med R1, så stusser litt over den... Erfaringer anyone?
Lille-me Skrevet 9. mai 2008 #2 Skrevet 9. mai 2008 Jeg skal ta matten 1 og 2 teoretisk som privatist. Problemet er at jeg ikke vet hvilken lærebok jeg skal velge. Har sett to typer hos nettbokhandlere: Matematikk 1 og 2 T av Odd Heir; Gunnar Erstad; John Engeseth; m.fl. og Sinus 1 og 2 T av Tore Oldervoll; Odd Orskaug; Audhild Vaaje; m.fl. Noen som vil anbefale den ene eller den andre, eller fortelle litt om den boken dere har brukt? Det som er praktisk med Matematikk 1 og 2 bøkene er jo at det følger med et elevnettsted med interaktive oppgaver o.l. Samtidig står det på beskrivelsen av Sinus 2 T at "Den er spesielt tilrettelagt for elever som har tatt kurset 1T, men som har funnet ut at de ikke vil fortsette med matematikk som programfag." Jeg har jo tenkt til å fortsette med R1, så stusser litt over den... Erfaringer anyone? hvis du skal fotsette med R1 bør du velge en 1T bok. Vi hadde boka Matematikk 1T fra Aschehoug i fjor på vg1 og i år på vg2 har vi samme forlag med boka for R2. boka 2T er altså for de som ikke velger matte som programfag, de har da matta 2P eller 2T. boka til dette f orlaget har et nettsted, det koster litt penger, men er veldig bra, da det blandt annet har forlag til hvodan forskjellige oppgaver kan løses. Det er ogaå mange andre oppgaver der i tilegg til teori boka og oppgavesamligen.
Lille-me Skrevet 9. mai 2008 #3 Skrevet 9. mai 2008 hvis du skal fotsette med R1 bør du velge en 1T bok. Vi hadde boka Matematikk 1T fra Aschehoug i fjor på vg1 og i år på vg2 har vi samme forlag med boka for R2. boka 2T er altså for de som ikke velger matte som programfag, de har da matta 2P eller 2T. boka til dette f orlaget har et nettsted, det koster litt penger, men er veldig bra, da det blandt annet har forlag til hvodan forskjellige oppgaver kan løses. Det er ogaå mange andre oppgaver der i tilegg til teori boka og oppgavesamligen. [/quote det jeg ville si er at du ikke trenger 1T og 2T men bare 1T, og så kan du fortsette etter 1tTmed R1, og eventuelt R2 etter det igjen.
Gjest virveldyr Skrevet 9. mai 2008 #4 Skrevet 9. mai 2008 Hei! Problemet med å ta bare 1T som privatist er at det ikke går an å gå opp i eksamen som privatist i bare 1T, men man må gå opp i 2T og så begynne i R1 hvis det er det man skal... Uansett, jeg bruker sinus og liker den egentlig ikke så veldig godt. Har sett bøker som er mye mer interessante og forklarer bedre. Har en 1MX-bok som er skrevet av de samme som skrev matematikk, og den synes jeg er kjempebra og veldig flink til å forklare, så jeg ville ha gått for matematikk
Lille-me Skrevet 9. mai 2008 #5 Skrevet 9. mai 2008 Hei! Problemet med å ta bare 1T som privatist er at det ikke går an å gå opp i eksamen som privatist i bare 1T, men man må gå opp i 2T og så begynne i R1 hvis det er det man skal... Uansett, jeg bruker sinus og liker den egentlig ikke så veldig godt. Har sett bøker som er mye mer interessante og forklarer bedre. Har en 1MX-bok som er skrevet av de samme som skrev matematikk, og den synes jeg er kjempebra og veldig flink til å forklare, så jeg ville ha gått for matematikk Ja, om du tar det som privatist så må du kanskje ta begge to, fordi det ikke er noe eksamen etter 1T. De som velger å gå fra 1T til R1 får karakteren fra 1T stående på vitemålet. Men uansett, du lærer sikkert mye nyttig i 2T som du får brukt for senere. Jeg tror også at 2T ikke er så mange timer som 1T.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå