vibbi Skrevet 14. mai 2003 #1 Del Skrevet 14. mai 2003 17 juni reiser vi til tyrkia (icmeler)!!!! Jeg gleder meg som en unge til å ligge på stranda og slikke sol!! Er det noen som har vært på dette stedet som kan dele sine erfaringer med meg, på godt og vondt? Priser, utflukter, temperatur på kvelden, shopping-muligheter osv. Hadde satt veldig stor pris på tilbakemelding! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandman Skrevet 14. mai 2003 #2 Del Skrevet 14. mai 2003 Jeg ville nok valgt et annet reisemål i Middelhavet, enn et tyrkisk. Søk på Tyrkia med søkeknappen lengst opp, så får du opp masse innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Missuganda Skrevet 14. mai 2003 #3 Del Skrevet 14. mai 2003 Hver dag begår tyrika overgrep mot enkelt mennesker. De bryter konsekvent menneskerettigheter. Dette landet ville jeg aldri reist til. Gå inn på Amnestys sider og søk, og du vil finne... :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johanna Skrevet 14. mai 2003 #4 Del Skrevet 14. mai 2003 Jeg ville nok valgt et annet reisemål i Middelhavet, enn et tyrkisk. Søk på Tyrkia med søkeknappen lengst opp, så får du opp masse innlegg. Det var da ikke dette denne damen spurte om. Tror du at hun avbestiller turen?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandman Skrevet 14. mai 2003 #5 Del Skrevet 14. mai 2003 Det var da ikke dette denne damen spurte om. Tror du at hun avbestiller turen?? Selvfølgelig avbestiller hun ikke turen. Hun ba om erfaringer på godt og vondt, og jeg har dessverre så å si bare erfaringer på vondt å bidra med ang Tyrkia, derfor var jeg såpass kort, for ikke å ødelegge reisegleden hennes på forhånd. Hun finner folks reservasjoner på søk-knappen, det var vel midt hovedbudskap til henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Missuganda Skrevet 14. mai 2003 #6 Del Skrevet 14. mai 2003 Det var da ikke dette denne damen spurte om. Tror du at hun avbestiller turen?? Hvorfor skal alltid noen leke politi her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vibbi Skrevet 18. mai 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 18. mai 2003 hadde vel håpet på litt mer positiv respons, men... Jeg skal uansett dra til Tyrkia, og tror jeg skal klare å kose meg litt alikevel. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 18. mai 2003 #8 Del Skrevet 18. mai 2003 Jeg har vært i Tyrkia, men bare i Istanbul, og det blir jo noe litt annet enn de typiske "turistplassene". Mine erfaringer er utelukkende positive Annbefaler å få med deg noen kulturminner, kanskje litt antikk historie, når du er i dette spesielle landet. Maten er forøvrig nydelig, oppsøk en "kneipe" litt utenfor allfarvei, der det går tyrkere og ikke turister. Prøv "meze" av alle slag, nyyyydelig Og dersom man skal unngå land av politiske årsaker, så velger jeg heller å ikke reise til USA som blåser en lang marsj i folkeretten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandman Skrevet 18. mai 2003 #9 Del Skrevet 18. mai 2003 Og dersom man skal unngå land av politiske årsaker' date=' så velger jeg heller å ikke reise til USA som blåser en lang marsj i folkeretten...[/quote'] Nå har vel USA aldri vært på Amnesty's Fy-liste, slik som Tyrkia har vært og fortsatt er... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myagi Skrevet 18. mai 2003 #10 Del Skrevet 18. mai 2003 For å få litt saklighet tilbake i denne diskusjonen så vil jeg si at jeg har kost meg i Tyrkia som turist. Har ikke vært i Icmeler men i Alanya. Nei til ferie i Norge forresten for der bor det bare folk som dreper selunger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vibbi Skrevet 18. mai 2003 Forfatter #11 Del Skrevet 18. mai 2003 Takk takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 18. mai 2003 #12 Del Skrevet 18. mai 2003 Ja, her er det viktig å rydde opp i usannheter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufus Skrevet 19. mai 2003 #13 Del Skrevet 19. mai 2003 Jeg har til og med vært i Tyrkia opptil flere ganger, jeg....uavhengig i hvor politisk korrekekt eller ikke dette er.... Har også vært i Icmeler - riktignok for snart 10 år siden - iallefall 8....Vi var i grunnen veldig uheldig med starten på denne ferien da vi havnet på feil hotell, men....det var reiseselskapets skyld og vi fikk flott behnadling.... Vel....Icmeler var ikke en stor by - et diskotek mins jeg, men det kan jo være forandret nå! Men flere puber både med og uten karaoke.. Stranda var vel ikke verdens beste, emn helt grei....vi var ute med noen av båtene ved brygga et par dager, noe som var helt topp....med Captain Ali tror jeg ha het...prata tom litt norsk fordi han var/er gift med ei norsk dame og har noen venner fra samme by som oss... Anbefaler både og ta gjørmebad og reise til "Skilpaddestranden" - dessuten er det fint og snorkle ende steder båtene stopper.... Ellers bør dere nesten se Pamukkale - kalkfjell som ser ut som store bomullsdotter nedover fjellet...og kanskje Efesos som er en gammel ruinby - kjempe flott... Kan desverre ikke hjelpe med priser(prisnivået er uansett ganske lavt i Tyrkia i forhold til Norge...), shopping el for det er som sagt ganske lenge siden jeg var der - og jeg har heller aldri vært der på den tiden....vi var der i august og det var varmt (men det viste vi godt altså!!) men vi hadde det helt topp....GOD TUR!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Clea Skrevet 19. mai 2003 #14 Del Skrevet 19. mai 2003 Hei! Jeg var i Tyrkia for ca 2 år siden. (Alanya) Kjempe herlig plass. Både bra uteliv og stille og rolig! Riktignok var de tyrkiske guttene ganske så klengete,.... Var der i begynnelsen av august og da var det trope-varme med 50 grader i skyggen! De ble veldig klamt, men man venner seg til det.. Det er ett billig land. Tror de har skiftet til Euro?... Hadde en kjempe-tur og skal nok helt sikkert tilbake!! :D go tur! Klem Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandman Skrevet 20. mai 2003 #15 Del Skrevet 20. mai 2003 Tror de har skiftet til Euro? Tyrkerne har alldeles ikke, og kommer vel heller ikke til å få Euro, før de har klart å "kvalifisere" seg til EU-medlemskap. De strever fælt for å bli EU-medlemmer, men den måten de behandler sine minoriteter på, og tyrkernes forhold til menneskerettigheter osv, gjør at et medlemskap er veldig langt unna. De vil så gjerne være europeere, men åssen en snur og vender på det, så er og forblir Tyrkia et asiatisk land. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleba Skrevet 20. mai 2003 #16 Del Skrevet 20. mai 2003 Ja, og så? Noe galt med å være asiatisk? Dessuten ligger en liten del av Tyrkia i Europa, og de som bor der er europeere gode som noen. Egentlig et unikt land på den måten, og Istanbul må vel være verdens eneste by som ligger i to verdensdeler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 22. mai 2003 #17 Del Skrevet 22. mai 2003 USA og Norge befinner seg også i Amnestys søkelys pga brudd på menneskerettigheter. USA pga dødsstraff og Norge pga. fengsling av totalnektere. Reis til Tyrkia og kos deg - jeg har bare gode minner derfra. Har vært i Istanbul som var helt fantastisk og på chartertur til Antalya som ble brukt til å leie bil og kjøre rundt i hele sydlige Tyrkia og se på vakker natur og fantastiske kulturelle og historiske monumenter, og selvsagt også bading og soling og ikke minst masse supergod mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 22. mai 2003 #18 Del Skrevet 22. mai 2003 http://web.amnesty.org/web/ar2002.nsf/amr/usa!Open Ja, her er det jammen på tide å rydde opp i usannheter .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anie Skrevet 23. mai 2003 #19 Del Skrevet 23. mai 2003 Vibbi: Jeg og kjæresten drar til Tyrkia i neste uke - så om du kan vente til da så skal du få noen flere tilbakemeldinger. Ellers har jeg hørt masse positivt fra andre mnsk som har dratt dit på ferie - men selvsagt har jeg også hørt litt negativt. Jeg har aldri vært der selv og er selvsagt litt skeptisk, men jeg gleder meg også. Jeg får mulighet til å slikke sol og slappe av på stranda, gå med sommer klær og nyte flere utepilser - og mer enn det forlanger jeg ikke nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vibbi Skrevet 23. mai 2003 Forfatter #20 Del Skrevet 23. mai 2003 man kan faktisk bruke både euro og tyrkiske lire i Tyrkia nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå