Gå til innhold

Sang til brudgom fra brud

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg leter etter en sang (til en melodi som "alle" kan) som er fra bruden til brudgom..... jeg er litt sjenert av meg, så dør av tanken på å stå foran alle sammen å holde en tale..... så jeg tenkte at løsningen kunne være en sang til han fra meg.....

men finner ikke noe som er passende...

Any ideas?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eg har brukt røvervisa (nå lister vi oss så stilt på tå..)

du kan bruka nett kva du vil. vanleg er vel tyven tyven, bamsefar har fødseldag, napolion med sin hær..elle noko sånt har egentleg ikkje heilt peiling..men er jo mangen songar å ta av då.

Gjest Frk Åberg
Skrevet (endret)

Nå skal det sies at jeg ikke er noen stor tilhenger av sånne sanger, selv om det kan være koselig. Jeg ser jo absolutt at det er praktisk om man ikke vil holde tale, samtidig som man vil formidle noen ord. Men om jeg skulle gjort det, ville jeg ikke valgt de typiske barnesangene som melodi. Den eneste grunnen til at jeg ser at de kan passe i bryllup, er fordi folk forventer dem. Jeg ville heller valgt en fin, men velkjent vise. Det første som falt inn i hodet mitt nå, var f.eks. en De Lillos -eller Postgirobygget-melodi, fordi de har noen sanger som er veldig velkjente. Eller hva med en norsk folkevise?

Men om du ikke vil vekke oppsikt, er nok den klassiske "Bamsefars fødselsdag" en sikker vinner. Jeg merker bare at jeg begynner å le litt for meg selv når den dukker opp i hver høytidelige samling jeg er i. Det betyr jo at folk kan den så godt at de synger med, men jeg tror nå man kan få allsang av andre sanger også.

Da var det sagt, og så får jeg fortsette mitt korstog mot hjemmelagde sanger til barnemelodier et annet sted.

Endret av Frk Åberg
Gjest Imsdal
Skrevet

Det er jo mange bedre egnede melodier enn barnesanger til et bryllup spør du meg;

- Kjærlighetsvisa

- Ingen er så nydelig som du

- De nære ting

osv :)

Gjest *Ulla*
Skrevet (endret)

Om du er veldig nervøs og ikke har lyst til å holde noe tale, så stilles det da ikke krav til at du gjør det? Trodde ikke bruden måtte gjøre noe sånt..

Personlig ville jeg iallefall ikke valgt en vanlig selskapsmelodi om jeg skulle ha en sang til ham. Selv om innholdet kanskje er personlig, gjør melodien at det blir helt rart. Men det er bare min mening.

Kjempefint om du gjerne vil formidle noe til han, men hvis det går på bekostning av deg selv denne dagen (at du kommer til å grue deg og føle deg ukomfortabel), så ville jeg latt vær.

Endret av *Ulla*
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skal både holde tale og skrive sang til mannen. Nå har det seg slik at vi er veldig glade i sang og musikk i vår famlie, og vi er også flinke til å skrive, så det er alltid mange sanger ved spesielle anledninger.

Det er sant at det er mange melodier, da spesielt barnevisemeldodier, som går igjen. Men sangene skal jo synges av de som kommer i selskapet, og der er gjerne alt fra små barn til gamle gamle besteforeldre. Det er kjekt om flest mulig kjenner melodien slik at de kan synge med. Noen av de mest flaue øyeblikkene jeg har opplevd i bryllup, har vært når noen har skrevet en sang på en melodi som de tror mange kan, men så viser det seg at nesten ingen kjenner den.....

Så mitt råd er ikke nødvendigvis å ta melodien fra en barnevise, men tenk på at det må være en sang du er sikker på er kjent for alle!

Nå forstår jeg det som at du er interessert i ferdigskrivne tekster. Det kan jeg desverre ikke hjelpe deg med. Men et tips er at om du kjenner noen som er flink til å skrive, og som kjenner deg og brudgommen godt, kan du skrive ned mange stikkord, og få vedkommende til å hjelpe deg å skrive..

Skrevet
Om du er veldig nervøs og ikke har lyst til å holde noe tale, så stilles det da ikke krav til at du gjør det? Trodde ikke bruden måtte gjøre noe sånt..

Personlig ville jeg iallefall ikke valgt en vanlig selskapsmelodi om jeg skulle ha en sang til ham. Selv om innholdet kanskje er personlig, gjør melodien at det blir helt rart. Men det er bare min mening.

Kjempefint om du gjerne vil formidle noe til han, men hvis det går på bekostning av deg selv denne dagen (at du kommer til å grue deg og føle deg ukomfortabel), så ville jeg latt vær.

Hei, nei jeg MÅ jo ikke... det er ikke noe "regel" at bruden holder tale.. men jeg vet at han hadde satt pris på det.. og som du sier.. det er ikke vits å gjøre noe jeg kommer til å grue meg til... så derfor er taleholding ut for min del... har nok å tenke på fram til dagen om ikke jeg skal grue meg til noe samtidig... så derfor ønsket jeg en sang..... får se om jeg kan få noen til å hjelpe meg å skrive en tekst... hadde bare håpet jeg kunne finne en ferdigskrevet, som jeg kanskje bare kunne endret litt på..

Gjest Mann fra Drammen
Skrevet
Hei, nei jeg MÅ jo ikke... det er ikke noe "regel" at bruden holder tale.. men jeg vet at han hadde satt pris på det.. og som du sier.. det er ikke vits å gjøre noe jeg kommer til å grue meg til... så derfor er taleholding ut for min del... har nok å tenke på fram til dagen om ikke jeg skal grue meg til noe samtidig... så derfor ønsket jeg en sang..... får se om jeg kan få noen til å hjelpe meg å skrive en tekst... hadde bare håpet jeg kunne finne en ferdigskrevet, som jeg kanskje bare kunne endret litt på..

Hei, jeg mener ikke å være stygg, men om jeg var brudgom og du kom med en ferdigskrevet sang.......... Da ville jeg mye heller at du droppet det, men det er meg. Jeg er nok ikke så glad i sanger generelt, og i allefall ikke ferdigskrevne som man bare endrer noen ord på.

Jeg hadde mye heller ønsket at du om ikke annet sa noen ord til meg; om ikke annet enn glad for at du er til, elsker deg.

Gjest glamourgirl
Skrevet

Her er jeg enig med mannen over...

Da jeg giftet meg hadde mannen min hentet talemal fra internett, og sto med bærbar pc i hånda, han leste bare opp og puttet inn de rette navna der det trengtest...

Det eneste jeg hadde trengt at han sa var: "Du er vakker, jeg elsker deg!" Det var det eneste han ikke sa...

Gjest Grafica
Skrevet

Det går jo ann å ta en pop-sang eller lignende som du synes er fin, og synge for ham. Eller var målet å få hele selskapet til å synge?

Skrevet
Her er jeg enig med mannen over...

Da jeg giftet meg hadde mannen min hentet talemal fra internett, og sto med bærbar pc i hånda, han leste bare opp og puttet inn de rette navna der det trengtest...

Det eneste jeg hadde trengt at han sa var: "Du er vakker, jeg elsker deg!" Det var det eneste han ikke sa...

Helt enig med dere her.. måtte ha vært en sang jeg følte passet veldig godt i så fall, og så kunne bruke som utgangspunkt.... ville nok gjort om på den en del.... så ikke han følte det var noe masseprodusert blabla....

men har egentlig funnet et løsning nå... skriver et innlegg i programheftet.. som blir en takk til alle som har kommet, og alle som har hjulpet oss med å få i gang festen også tar jeg de siste 4-5 avsnittene og skriver til han.. det jeg evnt ville ha sagt i en tale.. så kan alle sammen og han lese det, i stedet for at jeg står å stammer og griner meg gjennom noe som ingen hadde hørt eller forstått dersom jeg måtte ha lest det høyt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...