Gjest Gjest Skrevet 11. mai 2008 #21 Skrevet 11. mai 2008 Jeg sier det som det er: facebook er ødeleggende for alle. Selv tar det knekken på meg når jenta mi legger ut en hel haug med bilder hvor hun henger på andre gutter og di holder rundt henne. Sa at dette medførte at jeg ble meget såret og ble ganske deppa når jeg så dette. Spurte om hva hun skulle gjøre med det, og jeg sa at hun burde gjøre akkurat hva hun følte for, det være seg slette dem, slutte å legge opp slike album eller hva som helst. Ender med at hun fortsatt lot dem ligge, og i tillegg legge opp 3-4 albumer fra senere fester. At dere jenter ikke tar hensyn til hvordan vi føler det og hvor mye slike småting ødelegger for partneren sin, er for meg en fortsatt stor gåte. Blir beskyldt for å spionere og allting. Da mener jeg det er mer enn bare noen uskyldige bilder det er snakk om. Alle og enhver har da mulighet til å se en annens profil bare en er venner med dem. Dette har som følger gjort mye vondt og faktisk så er forholdet vårt på vei til å skrante. Det skal være sagt at vi har avstandsforhold, og hjelper ikke akkurat på når jenta mi har sluttet å gi meg sin oppmerksomhet, sluttet å ringe, svarer ikke på sms, ikke blir nevnt i noen omstendigheter. Uff, nå ble dette veldig utenfor TS sin problemstilling, men måtte bare syntes litt synd på meg selv Du har all grunn til å la dette gå innpå deg. Spessielt når hun ikke kan "dele" hva hun driver med, og gjerne få et lite innsyn i hva det faktisk går i. Som sagt bør ikke en partner drive å skrive å holde på med ting som man ikke vil kunne vise kjæresten sin. Og overhode ikke drive å skjule ting. Da begynner man å tenke, og det svir noe så enormt. Man begynner å tenke det verste, og det skaper bare dårlige relasjoner til hele facebook dritet!
Andree Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #22 Skrevet 13. mai 2008 Jeg sier det som det er: facebook er ødeleggende for alle. Selv tar det knekken på meg når jenta mi legger ut en hel haug med bilder hvor hun henger på andre gutter og di holder rundt henne. Sa at dette medførte at jeg ble meget såret og ble ganske deppa når jeg så dette. Spurte om hva hun skulle gjøre med det, og jeg sa at hun burde gjøre akkurat hva hun følte for, det være seg slette dem, slutte å legge opp slike album eller hva som helst. Ender med at hun fortsatt lot dem ligge, og i tillegg legge opp 3-4 albumer fra senere fester. At dere jenter ikke tar hensyn til hvordan vi føler det og hvor mye slike småting ødelegger for partneren sin, er for meg en fortsatt stor gåte. Blir beskyldt for å spionere og allting. Da mener jeg det er mer enn bare noen uskyldige bilder det er snakk om. Alle og enhver har da mulighet til å se en annens profil bare en er venner med dem. Dette har som følger gjort mye vondt og faktisk så er forholdet vårt på vei til å skrante. Det skal være sagt at vi har avstandsforhold, og hjelper ikke akkurat på når jenta mi har sluttet å gi meg sin oppmerksomhet, sluttet å ringe, svarer ikke på sms, ikke blir nevnt i noen omstendigheter. Uff, nå ble dette veldig utenfor TS sin problemstilling, men måtte bare syntes litt synd på meg selv Du har all grunn til å la dette gå innpå deg. Spessielt når hun ikke kan "dele" hva hun driver med, og gjerne få et lite innsyn i hva det faktisk går i. Som sagt bør ikke en partner drive å skrive å holde på med ting som man ikke vil kunne vise kjæresten sin. Og overhode ikke drive å skjule ting. Da begynner man å tenke, og det svir noe så enormt. Man begynner å tenke det verste, og det skaper bare dårlige relasjoner til hele facebook dritet! Ja som noen sier så er et litt vanskelig dette, men jeg føler jeg bare må slå meg til ro med at hun ikke gjør eller har gjort noe gale, selv om jeg syntes aktiviteten er merkelig..........Jeg har synliggjort min følelser for henne og hvilke tanker denne kativiteten produserer oppe i mitt hode og hun har forståelse for meg men syntes jeg over reagerer, noe som sikkert er tilfellet, men at hun har flørtet med vedkommende er helt åpenbart, men man kan jo ikke nekte henne det, bare hun vet hvor grensen går. Det var i som nevnte i denne posten at "det kunne jo hende hun hadde en fleipete tone, og en humor som jeg kanskje ike vil skjønne" dette har jeg snakket med henne om og hun sier jeg bare kommer til og missforstå hvis jeg leser meldingene, og det kan nok hende at jeg kommer til og gjøre. men det som er greien er at jeg bare er nødt til å ta et valg oppe i hodet mitt om at jeg må stole på henne, for hvis ikke så er et jeg som gjør at forholdet ryker, noe som jeg overhodet ikke vil skal skje.
GunnlaugOrmstunge Skrevet 13. mai 2008 #23 Skrevet 13. mai 2008 Ja som noen sier så er et litt vanskelig dette, men jeg føler jeg bare må slå meg til ro med at hun ikke gjør eller har gjort noe gale, selv om jeg syntes aktiviteten er merkelig..........Jeg har synliggjort min følelser for henne og hvilke tanker denne kativiteten produserer oppe i mitt hode og hun har forståelse for meg men syntes jeg over reagerer, noe som sikkert er tilfellet, men at hun har flørtet med vedkommende er helt åpenbart, men man kan jo ikke nekte henne det, bare hun vet hvor grensen går. Det var i som nevnte i denne posten at "det kunne jo hende hun hadde en fleipete tone, og en humor som jeg kanskje ike vil skjønne" dette har jeg snakket med henne om og hun sier jeg bare kommer til og missforstå hvis jeg leser meldingene, og det kan nok hende at jeg kommer til og gjøre. men det som er greien er at jeg bare er nødt til å ta et valg oppe i hodet mitt om at jeg må stole på henne, for hvis ikke så er et jeg som gjør at forholdet ryker, noe som jeg overhodet ikke vil skal skje. Bare pass på at du ikke bare "feier ting under teppet". Men hvis du føler at dere er enige hva dere synes er hensiktsmessig i deres forhold og begge respekterer det, da er det flott! Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 23. mai 2008 #24 Skrevet 23. mai 2008 Til TS- jeg har akkurat samme probloem som deg. Samboeren min og jeg har alltid vært veldig åpne både med sms, email osv, men da hun fikk facebook-profil ble alt veldig hemmelig. Hun logger seg alltid av og lukker vinduet når jeg kommer. Denne plutselige endringen i adferd gjorde meg mistenksom så jeg fortet meg å sjekke littr rundt en gang hun glemte å logge seg av. Da fant jeg masse meldinger til en hun hadde møtt tidligere som åpenbart viste at de ikke bare var venner. Jeg konfronterte henne med det (hun ble først sur på meg for å ha snoket i hennes privatliv) og hun lovte at det ikke hadde skjedd noe mellom de og at hun skulle avbryte kontakten med ham. Hun fortsatte imidlertid kontakten og jeg leste på en av meldingene hennes (hun glemte å logge seg av en gang til) at de også hadde mobilkontakt. Hun lovte da igjen at hun skulle avbryte kontakten - hvorvidt hun faktisk har gjort det vet jeg ikke. Likt med deg TS "river dette meg opp innvendig" og jeg blir litt paranoid. Er det bare en uskyldig flørt eller er dette noe mer seriøst som hun driver bak min rygg? Jeg tror jeg kunne tilgitt dersom hun feks hadde driti seg ut i fylla en gang med en hun ikke kjenner feks, men å drive med noe fast med en person bak min rygg - der går grensen for tilgivelse også. Hva bør jeg gjøre?
Beenthere Skrevet 23. mai 2008 #25 Skrevet 23. mai 2008 Siden du ikke har konkrete beviser, kan du ikke ta samboeren din på hennes ord? Gi henne "the benefit of the doubt". Den eneste taperen per i dag slik jeg ser det, er deg. Du klarer ikke å gi slipp på det som kanskje har skjedd, men som mest sannsynlig ikke har det. Du har spurt samboeren din om hun har vært utro. Hun svarte nei. Kan du ikke slå deg til ro med det? Hvorfor alt skal være så forbanna hemmelig? Alt skal og må ikke på død og liv deles. Hva vennene mine og jeg snakker om har jeg slettes ingen meldeplikt om til mannen min. At du ikke klarer å stole på samboeren din gjennom 15 år, som du også har tre barn sammen med, sier mer om deg enn henne. Jeg har stor forståelse for hvordan man kan bli litt hektet på internettfora - Facebook eller KG , men ser ingen sammenheng mellom det å tilbringe mye tid på nettet og å være utro. Mest sannsynlig fyller Facebook et behov hun har. Kanskje kjeder hun seg. Kanskje er det spennende. Who knows. Jeg synes du sutrer litt vel mye over noe som mest sannsynlig ikke har skjedd - og som sagt - taperen her er deg. Jeg synes du skal glemme hele greia, og du sier jo selv at hun ikke tilbringer mye tid på nettet når du er tilstede - så det er jo ikke slik at det går utover tiden deres sammen. Merker jeg ble litt irritert over å lese svaret ditt her... Jeg kan meget godt forstå TS sin frustrasjon.. Det er jo tydelig at samboeren til TS har kontakt med kollegaen, som er mer en bare en diskusjon om noe som skjer på jobben?? Hun vet jo godt at aktiviteten på Facebook er noe som frustrerer TS, og da bør hun innse at det ikke går ann å holde på sånn.. Det kalles respekt for samboers følelser! Sier ikke at man ikke skal kunne ha privatliv i et forhold. Men et sted går grensen, og i dette tilfelle er den passert. Til TS håper du/dere finner ut av det. Jeg er hvertfall på din side i denne saken.. Og håper din samboer "legger seg flat", og innser at hun ikke kan behandle deg på denne måten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå