Gjest TS Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 Er gravid i uke 22. Pga store problemer på jobben etter at jeg for litt over to mnd siden fortalte om svangerskapet, har legen min idag sykemeldt meg. Det høres så lett ut, men mye press og mangel på å ville tilrettelegge for meg, gjorde at det tilslutt ble sykemelding. Utslitt, deppa og sliter med bekkenløsning. Saken her er : Aldri vært sykemeldt over tid før. Er nå første omgang sykemeldt halvannen mnd. Fått tredelt skjema fra legen. Den ene delen skal, etter hva jeg forstår, jeg beholde, del to skal arb.giver ha, og så er det en del som står "krav om sykepenger" på. Skal arb.giver eller trygdekontor ha denne? Tjener like under 6G. Vil jeg da få full utbetaling av lønn? og til hvilken tid vil lønnen komme? - dumt spørsmål, men vil lønn videre utbetales samme dato som jeg er vandt til. Økonomisk avhangig av min inntekt, derfor dette spiller slik stor rolle.
Gjest Gjest_gjesten_* Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 Er gravid i uke 22. Pga store problemer på jobben etter at jeg for litt over to mnd siden fortalte om svangerskapet, har legen min idag sykemeldt meg. Det høres så lett ut, men mye press og mangel på å ville tilrettelegge for meg, gjorde at det tilslutt ble sykemelding. Utslitt, deppa og sliter med bekkenløsning. Saken her er : Aldri vært sykemeldt over tid før. Er nå første omgang sykemeldt halvannen mnd. Fått tredelt skjema fra legen. Den ene delen skal, etter hva jeg forstår, jeg beholde, del to skal arb.giver ha, og så er det en del som står "krav om sykepenger" på. Skal arb.giver eller trygdekontor ha denne? Tjener like under 6G. Vil jeg da få full utbetaling av lønn? og til hvilken tid vil lønnen komme? - dumt spørsmål, men vil lønn videre utbetales samme dato som jeg er vandt til. Økonomisk avhangig av min inntekt, derfor dette spiller slik stor rolle. De første 16 dagene skal arbeidsgiver betale sykepenger, deretter overtar NAV. Bare pass på at din arbeidsgiver sender inn skatte- og inntektsopplysninger til NAV for hver sykeperiode. Siste del av sykemeldingen skal du gi til den som skal betale deg sykepenger, og det vil i første omgang (16 dager) være arbeidsgiveren din. Når "krav om sykepenger" er gitt til arb.giver vil arb.giver sende dette videre til NAV sammen med skatte - og inntektsopplysninger. Jeg er ganske sikker på at sykepengene tilsvarer lønnen din. Du får i første omgang sykepenger for 16 dager,om det skjer på lønningsdag vet jeg ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå