Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det normalt å være kvalm når man har urinveisinfeksjon?

Har hatt store magesmerter i ei ukes tid, fikk idag bekreftet at det er et lite utslag på testen for urinveisinfeksjon...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om det er vanlig, men da jeg hadde urinveisinfeksjon kastet jeg opp mange ganger både før og etter at jeg begynte med medisiner. Var ikke noe særlig behagelig for å si det sånn.

Skrevet

har ikke begynt med medisin enda, rakk ikke apoteket :(

Skal hente de i morgen.. Har ingen svie ved do-gåing, er bare magesmertene og kvalmen som tar knekken på meg. Smertene er en blading av mens smerter og noen som river noe ut av magen... For noe tull dette her er!!

Gjest Gjest
Skrevet

Da jeg hadde urinveisinfeksjon for et år siden, noe som var en virkelig kraftig en, slet jeg med noe kvalme og VELDIG vondt i mage. Det startet med kraftig svie da jeg tisset, og noe som til en viss grad gikk over, før jeg fikk utrolig vondt i magen (jeg klarte ikke lee på meg til tider). Jeg fikk spørsmål av legen om jeg hadde vært kvalm, tror det hadde noe med utvikling oppover mot nyrene å gjøre. Det kan jo være noe sånt på deg, men det er kanskje å anbefale at du venter å ser hvordan det går med medisinen?

På meg hjalp det etter en til to dager med medisinen, regner med at du har fått sånn pencilin(eller antibiotika eller hva enn det er) som ser spesialtilpasset for urinveisinfeksjon.

Skrevet

har fått medisin ja, er andre dagen i dag.. Har hjulpet litt.. men har vært så vanvittig kvalm. Var så kvalm i dag tidlig at jeg sto opp to timer før jeg skulle. Leste på tablettane, at vanlig bivirkning er kvalme\diare, men syns dette var ekstremt. Har til og med tatt graviditets-test for å utelukke at jeg er gravid, den var HELDIGVIS negativ!!!

Går det ikke over til tirsdag, så blir det lege besøk igjen...

Tror ikke det er en kraftig urinveisinfeksjon, fordi de sa at det var et lite utslag...

Gjest Cascabel
Skrevet

J jeg blir kvalm når jeg har UVI.

Skrevet
J jeg blir kvalm når jeg har UVI.

Er helt fælt... vil bare det skal gå over... Tar vel noen dager før kuren begynner å virke.. Ga kvalmen seg når du begynte på tablettene?

Gjest Gjest
Skrevet

At du er kvalm betyr bare at fordøyelsesorganene reagerer på en fysisk eller psykisk balanse. Kanskje begge deler. Da tenker jeg på at du har magesmerter, noe som er normalt når man har urinveisinfeksjon. Prøv å unngå melk og surt drikke. Det kan forårsake brekninger, siden du allerede er kvalm. Blåbærsaft og cola kan hjelpe.

• 3 år senere...
Skrevet

Heisann. ser at denne tråden er litt gammel nå, men må nesten bare spørre..

Var det kun en urinveisinfeksjon? eller var det noe annet? Sliter med akkurat de samme smertene her nå og kvalme. Ble fortalt på legevakta at jeg hadde en liten utslag på UVI test jeg også, men misstenker at det er noe mer..

Håper på svar :)

• 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...