Cheeta Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 Hei, er så fortvila og lei.. Sommeren for 2 år siden begynte jeg på Diana og fikk med en gang problemer med mørk pigmentering på overleppa, etter Diane har jeg også prøvd både Yasmin og Loette, men pigmenteringen blir ikke borte. Slutta med p-piller i januar i år for å se om det blir borte da, men det ser ikke ut til å gi seg. Må unngå å få sol på overleppa for da blir det verre. Jeg kunne tenkt meg å begynt på igjen med p-piller, da jeg brukte Yasmin ble også huden finere, men etter at jeg slutta har den blitt mye verre. Er det noe som har råd for hva jeg skal gjøre? Hvor lang tid tar det før pigmenteringen blir borte etter p-pille slutt og hva er det i p-pillene som gjør at man får pigmentflekker?? Jeg har det kun på overleppa og ingen andre steder, ville heller hatt det hvor som helts, men ikke på overleppa, ser jo ut som man har bart.. Kanskje noen som har noen tips til en bra concealer eller lignende som kan skjule det litt, har prøvd litt forskjellig, men ikke funnet noe som funker..det mørke vises gjennom samme hva jeg prøver.. Veldig frustrert og aner ikke hva jeg skal gjøre...
Gjest Gjest_isabel_* Skrevet 7. mai 2008 #2 Skrevet 7. mai 2008 har hørt at det kan fjernes med laser? vet ikke så mye om det, men hvis det er virkelig skjemmende og plagsomt kan det jo være verdt å sjekke ut. og bruk sunblock på overleppa,det gjør du sikkert allerede
Cheeta Skrevet 7. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. mai 2008 Har hørt at laser kan hjelpe jeg og, men det koster jo litt og jeg bor på en plass der det ikke finnes noe slikt... Bruker solfaktor 60 på overleppa, men det funker ikke, kan ikke få noe sol der, da blir det bare verre. Får håpe det går over med tiden og at det ikke blir der permanent.. Tar gjerne imot råd og tips hvis flere har, finnes sikkert flere som har eller har hatt det samme problemet og som kanskje har noen råd..
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2008 #4 Skrevet 7. mai 2008 Har hørt at laser kan hjelpe jeg og, men det koster jo litt og jeg bor på en plass der det ikke finnes noe slikt... Bruker solfaktor 60 på overleppa, men det funker ikke, kan ikke få noe sol der, da blir det bare verre. Får håpe det går over med tiden og at det ikke blir der permanent.. Tar gjerne imot råd og tips hvis flere har, finnes sikkert flere som har eller har hatt det samme problemet og som kanskje har noen råd.. Du kan kjøpe en gelekrem fra Jan Marini, det er en lightening gel UTEN hydrokinon. Mange andre merker har slike kremer og,Decleor m.m. Jeg ville kjøpt fra hudpleiesalong og uten hydrokinon i. Ellers kan legen skrive ut Aberela til deg, dette er en krem som har blekende effekt og i tillegg brukes mot kviser og du får veldig tørr hud av den og begynner å flasse av. Den kan også tilsettes hydrokinon men det ville jeg holdt meg unna hvis jeg var deg.Eller har du obagi(tilsatt hydrokinon) som også er blekende og mot andre hudproblemer. MD Formulations har bra solkremer, bruk minst faktor 30. Jeg brukte selv Diane og fikk pigment/ujevnheter men så godt som alt er vekke takket være Jan Marini Lightening gel. Eller laser som noen snakket om.Men jeg tror jeg ville gått til en hudlege og spurt om råd, Lykke til!!
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 7. mai 2008 #5 Skrevet 7. mai 2008 Har det samme problemet etter bruk av Diane Ppiller...Kjipe greier! Men på meg fungerer det med solfaktor/stick med faktor 30. Husk på og smøre i god tid før du går ut i solen.
Cheeta Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. mai 2008 Du kan kjøpe en gelekrem fra Jan Marini, det er en lightening gel UTEN hydrokinon. Mange andre merker har slike kremer og,Decleor m.m. Jeg ville kjøpt fra hudpleiesalong og uten hydrokinon i. Ellers kan legen skrive ut Aberela til deg, dette er en krem som har blekende effekt og i tillegg brukes mot kviser og du får veldig tørr hud av den og begynner å flasse av. Den kan også tilsettes hydrokinon men det ville jeg holdt meg unna hvis jeg var deg.Eller har du obagi(tilsatt hydrokinon) som også er blekende og mot andre hudproblemer. MD Formulations har bra solkremer, bruk minst faktor 30. Jeg brukte selv Diane og fikk pigment/ujevnheter men så godt som alt er vekke takket være Jan Marini Lightening gel. Eller laser som noen snakket om.Men jeg tror jeg ville gått til en hudlege og spurt om råd, Lykke til!! Tusen takk for mange gode råd Jeg har også hørt at hydrokinon bleker, men hvorfor burde man ikke bruke det? Sluttet du med Diane da du fikk dine pigmentproblemer? Har du brukt andre merker etter det hvor du ikke har fått pigmentering? Er det østrogenet man får pigmentering av? Hvor lenge brukte du den Lightening gel`en før du merket bedring? Ble litt mange spørsmål, håper det går greit..
Gjest glamourgirl Skrevet 8. mai 2008 #7 Skrevet 8. mai 2008 Jeg fikk i panna etter triordinol og yasmin. Jeg har dem enda, og selv om jeg bruker faktor femti i ansiktet, så syns jeg selv de er tydelige. Legen sa ingenting om at det kunne være et problem, og det er jeg litt bitter på ham for, for jeg har alltid vært glad i og passet på huden min....
gladidag Skrevet 8. mai 2008 #8 Skrevet 8. mai 2008 Har og endel pigmentflekker etter p-pillebruk og etter eg var gravid. Spretter tydelig frem med en gang eg er litt i solen og hjelper ikke mye med høy faktor...Kanskje eg og skal prøve blekekrem...men kommer flekkene tilbake ved soling da og?
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2008 #9 Skrevet 8. mai 2008 Tusen takk for mange gode råd Jeg har også hørt at hydrokinon bleker, men hvorfor burde man ikke bruke det? Sluttet du med Diane da du fikk dine pigmentproblemer? Har du brukt andre merker etter det hvor du ikke har fått pigmentering? Er det østrogenet man får pigmentering av? Hvor lenge brukte du den Lightening gel`en før du merket bedring? Ble litt mange spørsmål, håper det går greit.. Hydrokinon er et omdiskutert stoff, det kan vere allergifremkallende og kanskje kreftfremkallende, bare søk på hydrokinon på google så finner du sikkert litt informasjon om det.Her en er link: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=377964 Ja jeg sluttet på Diane da jeg fikk pigmentflekker og leste det kunne skyldes Diane,jeg fikk heller ikke informasjon fra legen at bruk av Diane kunne føre til pigmentforandringer.Jeg brukte Diane mot kviser, men etter jeg begynte å bruke et bra hudpleiemerke så forsvant kvisene så har heller ikke bruk for Diane nå, men tror jeg ville sluttet uansett for vil ikke ha pigmentflekker i ansiktet.Heller kviser enn det og er jo andre ting enn p-piller som hjelper mot kviser:) Jeg vet ikke hva som gjør det,om det er østrogenet eller noe annet, jeg har ikke brukt p-piller etter jeg fant ut av det. Jeg har brukt nesten to tuber av den fra Jan Marini og jeg merker bra forskjell, det er mye lysere, men ikke helt vekke, men kan nesten ikke se det hvis ikke du studerer veldig nærme så klart forbedring:)
Cheeta Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 8. mai 2008 Bruker dere sminke for å prøve å dekke over og skjule flekkene? Funnet noe som hjelper..? Jeg har prøvd diverse concealere, pudder, men ikke funnet noe som dekker det helt, de mørke vises gjennom. Glemte helt å skrive at jeg begynte med en blekekrem for 14 dager siden, det tar sikkert noen måneder før man begynner å merke noe bedring, hvis det hjelper... Det er den whitening kremen fra multiderm, noen som har erfaring med den kremen?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå