Gå til innhold

Hvor mye koster en bårebukett?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Min onkel gikk bort i dag morges...

Han har blitt en god VENN og et kjært familiemedlem for meg og min mann, og nå har vi lyst til å gi vår egen bukett i begravelsen, da vi føler det er naturlig. Vi hadde et helt spesielt forhold til han.

Men saken er den, at vi er i en tøff situasjon økonomisk for tiden, og lurer rett og slett på hva vi har råd til?

Hvor mye koster en pen bukett til en begravelse, med takk for et god vennskap, med bånd på? Den kommer ikke til å ligge på kisten, men vi er av de nærmeste pårørende etter barna, så hvis det blir lest noe i kirken, blir nok vår lest (hvis dere skjønner hva jeg mener..)

Håper noen kan svare meg, for det er en vanskelig situasjon å være i.

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kondolerer!

Buketter og kranser varierer veldig i pris, avhengig av hva slags og hvor mye blomster som brukes. Jeg vet at man får kranser fra ca 800, muligens også rimeligere. Det er fort ganske dyrt, ja. Jeg ville tatt en telefon til en blomsterbutikk, og hørt hva de foreslår for det budsjettet dere har.

Det høres veldig fint ut med en egen bukett fra dere. Jeg håper dere får det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kondolerer!

I butikken her jeg jobber koster bårebukettene fra 350 kr med bånd. Når det skal være bånd på syns jeg man burde legge litt mer penger i det da det fort kan virke som lite blomster og stort bånd.

Her hos oss anbefaler jeg bårebuketter til 450-500 kr. Da får man en fin flott bukett.

Fra 650 kr og oppover lager vi båredekorasjon. Og fra 2000 kistedekorasjon. Men dette er jo de aller nærmeste som tar seg av.

Dersom dere ikke har så god råd syns jeg ikke dere trenger å kjøpe noe mer enn bårebukett. Sett av i overkant av 400 kr så holder det i massevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Jeg betalte nettopp 1000,- for en, men mormor mente det var for dyrt og sa hun hadde fått fine til rundt 400-500,- før. Gå på de store kjedene (f.eks. Plantasjen og andre "gartnerier") så får du mer for pengene :) (slik er det iallfall her i byen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...