Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg fikk brev i posten i dag ang. fastlege og at jeg kan få meg det her jeg bor nå...(har flyttet)

Jeg har hatt 1 og samme lege siden ordningen ble innført, og sett ham 2 ganger.

(dvs. jeg har hatt et bytte av lege fordi min første lege som jeg ble tildelt automatisk skiftet praksis, så alle hans pasienter ble over ført til den nye. men det er i allefall 1 jeg har møtt da.)

Nå sitter jeg på nav sine sider og skal plukke ut en "heldig vinner" og aner ikke hva jeg skal velge.

Mann\Kvinne? plassert her eller der? med MYYE plass på lista\bare noen får ledige plasser? (er de upopulære med få pasienter og visa versa???)

Hjelp meg litt, vet at jeg kan bytte igjen om det skulle være et behov. men jeg syntes det er greit å finne en god lege med en gang. .

Er det noen måte å finne ut av det?

alle svar er velkomne.

Personlige meniger på om menn\damer er best kommer også godt med ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen takk for svar,

Det var lurt å google.

-det falt meg ikke inn engang (og Jeg googler ALT her i verden, tihi)

Men det hjalp meg det.

Ville egentlig ha dame jeg også men av 70 stk (der ca. halvparten var ledig) var det bare 3 kvinnelige leger ledig... og de lå litt langt unna (følte jeg)

men nå får jeg prøve å se hva jeg får... ;)

(nå føler jeg meg teit som startet tråd og greier, men det blei liksom så usikkert inni hodet mitt når jeg skulle velge LEGE helt alene.. nå fikk jeg liksom litt hjelp :fnise: )

Skrevet (endret)

-

edit: lurte på om den skulle slettes.. (?)

Endret av tjadama
Skrevet

Om du kjenner noen der du bor, spørr dem om deres lege, og om de anbefaler den?

Jeg valgte meg fastlege etter flytting utfra at jeg tenkte jeg ville ha en kvinne, og jeg tenkte geografisk plassering.

Den legen viste seg å være spesialist. I barnemedisin... Jadda...

Jeg var der bare en gang, så fikk hun et barn, og jeg fikk vikaren hennes neste gang jeg var der. Så sluttet hun, og jeg fikk derved fast tildelt vikaren hennes som min fastlege.

Så flyttet jeg, og valgte meg lege igjen. Denne gangen etter å ha sjekket at legen ikke var spesialist i barnemedisin da. Valgte en mann denne gangen, men igjen lot jeg geografi være litt avgjørende. Var bare hos fastlegen en gang, før han likegodt tok en pause for å være på sykehuset for spesialisering (lurer på hva.. barnemedisin? :ler: ) så jeg har nå vært hos vikaren hans noen ganger, men fra 1. juni skal fastlegen være tilbake. (ja, jeg går av naturlige årsaker litt oftere til legen nå enn jeg ellers ville gjort... på svangerskapskontroller)

Du kan spørre her på KG om noen har erfaring med den fastlegen du vurderer, og å google vedkommende skader ikke. Noen legekontor har hjemmeside, så du kan se hvilke leger de har, og hva de evt er spesialist i f.eks. Noen legekontor/leger har så fulle lister at du må bestille legetime mens du enda er frisk, i tilfelle du blir syk om et par måneder... Andre har kort ventetid på å få time, men du sitter kanskje et par timer på venteværelset før du slipper inn. Jeg har kommet frem til at slike ting betyr mer for meg enn kjønnet på legen. Tenkte at en kvinne var greit i forhold til svangerskap og sånn, men endte opp med en mannlig lege innen jeg ble gravid, og det fungerer kjempefint det! Men jeg har en lege av typen der du får time nesten på dagen, men med mindre du har fått første timen på morgenen, så kan du belage deg på å rekke gjennom lesestoffet på venteværelset. De gir alle en hastetime om man ber om det, til gjengjeld hender det at de setter opp flere pasienter på samme timen, så da blir ofte legen forsinket etterhvert... Mine kontroller bestiller jeg jo lang tid i forveien, så da ber jeg om å få første timen på morgenen, så slipper jeg det problemet...

Skrevet

Hmmm, barnemedisin er populært altså :fnise:

det var gode råd du kom med.

-jeg googlet de jeg vurderte, og har funnet ut litt om noen, andre er bare telefonkataloger...

-kunne sikkert spurt om de forskjellige her på KG. men er litt skeptisk til å legge ut navn, for folk kan jo bli oppfattet på mange måter. og en god lege kan jo ha dårlige dager de også. så om jeg bestemmer meg for en lege og det kommer en kommentar senere om at den personen *ditt og datt*... kan jeg bli unødvendigt skeptisk, og det er jo ikke noe poeng for meg.

-jeg har snakket med "svigermor" og hun mente det var et ok legesenter som jeg vurerer.

men takk for tipsene.

-ofte hjelper det som sagt å bare lufte tankene, så kjenner man ofte hva en føler selv som følge av det...

veldig greit med morgentimer ja. det har jeg merket (på andres vegne, jeg går som nevnt ikke noe særlig til lege..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...