Gå til innhold

Tradisjonelt bryllup, nei takk..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Helt enig med deg... blir helt kvalm bare av tanken på det scenarioet TS innleder meg...

nei takke meg til de nære og kjære, et eksotisk sted, deilig vær, luksus bare for oss og fokus på det som virkelig betyr noe: kjærlighet, familien, oss.. mykje lys og mykje varme.. og minst mulig stress!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Ikke at du har noe med det men siden du slenger med den syrlige leppa di så kan jeg meddela at min far er alkoholiker, og jeg har liten/ingen kontakt med han. Så derfor ville det vært naturlig for meg at min stefar følger meg opp gulvet, han har vært min far siden jeg var 1. Men slik jeg skal gifte meg så slipper jeg ta stilling til dette, å sette noen på sidelinjen.

Så ja jeg har dårlige relasjoner, pga kong alkohol!!

Please hold deg ut av tråden min om det er drittslenging du kom for!!

Unnskyld, men jeg kan faktisk ikke finne noe som helst syrlig med innlegget. Jeg bare konstaterte at det var fint at du hadde funnet det som var løsningen for deg....

Selv om du ikke har den perfekte familie så betyr ikke det at alle er ute etter å kritisere, så du må ikke ta alt du leser i værste mening!

Jeg forstår kanskje ikke hva som er så ekstraordinært med det at det fortjener en egen tråd, men det er en helt annen sak.

Så jeg syns faktisk at det er du som slenger med den syrlige leppa di nå, og jeg er ikke interessert what so ever i hvilke problemer som befinnner seg i familien din, men siden jeg nå har fått høre det så syns jeg det er utrolig trist å høre at du ikke har hatt den familien du helt sikkert fortjener.

Skrevet

Det er nok blitt mer og mer vanlig å gjøre det litt annerledes enn det som man kaller tradisjonelt. Jeg er også bare på drømmestadiet (og hinte/prøve-å-ikke-masestadiet :fnise:), men jeg vet at vi kommer til å ville gjøre det annerledes enn kirken her hjemme og masse gjester med taler og sanger. Jeg har vært i mange sånne brylluper og synes det er kjempekoselig jeg, men det er ikke for oss.

Nå gjelder det bare å overbevise samboeren om at jeg heller ikke ønsker et stort bryllup, for han nekter liksom å tro det :fnise:

Gjest Gjest
Skrevet

Har inntrykk av at det blir mer og mer vanlig at man finner alternative bryllup. Så lenge det ikke går helt opp i hodet på brura syns det er koselig at noen orker å holde "gode, gammeldagse" bryllup. Jeg vet det er mye jobb, derfor er det veldig kjekt at noen fortsatt orker å gjøre det. Men jeg forstår godt at de som gifter seg 1. og 2. gang velger bryllup som ikke krever så mye mye oppstyr. I de fleste bryllupene jeg har vært i har vi fått nydelig mat og drikke og ut på kvelden har det som regel utviklet seg til livlige fester (men så bor jeg nordaførr, da).

Gjest Gjest
Skrevet
Men jeg forstår godt at de som gifter seg 1. og 2. gang velger bryllup som ikke krever så mye mye oppstyr.

Mente 2. og 3. gang. :)

Skrevet
bare vent du, det skjer nok :) Og da skal du da vel få ha ditt eget bryllup du vil, ikke noe folk på kg mener er riktig! HAH! Viktigste er jo at begge sier ja, vel! :-D

:skratte: Ja noe annet ville vært tragisk... hehehehe.

At jeg valgte lage tråd om dette er fordi jeg syns det er interessant å høre hvordan folk ønsker å gifte seg.

Denne tråden er da langt mer interessant enn: sambo snorker, fiser dere sammen? osv osv.

Jeg skjønner ikke at folk som IKKE finner tråden interessant leser og skriver i den? Noen ting blir man aldri klok på, kanskje ikke meningen heller.

Gjest milkyway
Skrevet

Jeg blir ikke klok på kvalmen, jeg. :fnise:

Bare pga denne tråden drømte jeg at jeg gifta meg i natt, og min kjære stilte opp i rosa dress :ler:

Skrevet
Jeg blir ikke klok på kvalmen, jeg. :fnise:

Bare pga denne tråden drømte jeg at jeg gifta meg i natt, og min kjære stilte opp i rosa dress :ler:

:skratte: Min samboer har IKKE lest denne tråden, men han våknet i natt satte seg opp i senga og skulle bestille flybilletter....

Jeg dro han ned i senga igjen så sov han videre. Lurer på hva han hadde gjort om jeg ikke hadde vekket han :skratte:

Gjest Helen Parr
Skrevet

De fleste synes nok at sine egne bryllupsfester har en utradisjonell vri.

Vi giftet oss borgerlig i hagen der vi holdt festen, vi hadde jazzband og ingen sanger. Kanskje det kvalifiserer til utradisjonelt? Eller kanskje bryllupskaken og min hvite kjole gjorde at bryllupet ble kategorisert som høyst tradisjonelt?

Ikke vet jeg. Det eneste jeg vet er at jeg var pokker så fornøyd, var uthvilt på dagen og feiret med hele familien og alle våre venner. Og, som det ble sagt lenger opp: med "fokus på det som virkelig betyr noe: kjærlighet, familien, oss."

Gjest Gjest_Ida_*
Skrevet

Altså, jeg skjønner ikke vitsen med å gifte seg om en ikke gjør det tradisjonelt? En stor del av å se fin ut er at det må være en ramme rundt, hvis ikke kan du jo like godt kle deg ut foran speilet på loftet. Hva slags komplekser er det dere jenter har? Er dere redde for å stå i sentrum en dag? Det er kanskje den beste dagen i livet deres vi snakker om her!!! Er det bare gunstige skattordninger dere er ute etter? Jeg skjønner det bare ikke...

Gjest Helen Parr
Skrevet
Altså, jeg skjønner ikke vitsen med å gifte seg om en ikke gjør det tradisjonelt? En stor del av å se fin ut er at det må være en ramme rundt, hvis ikke kan du jo like godt kle deg ut foran speilet på loftet. Hva slags komplekser er det dere jenter har? Er dere redde for å stå i sentrum en dag? Det er kanskje den beste dagen i livet deres vi snakker om her!!! Er det bare gunstige skattordninger dere er ute etter? Jeg skjønner det bare ikke...

Den største delen av det med å inngå ekteskap er vel forbundet med det som skjer etter bryllupsdagen? Enten det er skattemessig motivert eller man ønsker å ha en juridisk ramme rundt forholdet sitt?

Skrevet

Tuller du eller? :overrasket:

Den største delen av det med å inngå ekteskap er vel forbundet med det som skjer etter bryllupsdagen? Enten det er skattemessig motivert eller man ønsker å ha en juridisk ramme rundt forholdet sitt?

:fnise:

Skulle nesten tro at svært mange av de som gifter seg ikke aner hva ekteskap innebærer i det hele tatt. Foruten hvit brudekjole og gaver på bryllupsdagen.

Skrevet

Jeg er av typen som nesten besvimer hvis mange ser på meg, så det blir nok et lite bryllup på meg også. Egentlig kunne jeg faktisk ha ønsket meg et skikkelig prinsessebryllup som jeg har drømt om siden jeg var liten, men det tør jeg nok ikke.. Fin, elegant kjole, stor kirke og festen på en gammel herregård inngår i drømmen..;)

Men.. For vår del blir det nok en kort vielse med de nærmeste til stede, og deretter middag på restaurant. Så blir det en passe uformell fest for venner dagen etter om vi ønsker det.. Samboer'n har ikke fridd enda, så jeg har god nok tid til å tenke.. ;)

Gjest *Mim*
Skrevet

Alle må da få ha det bryllupet de selv har lyst til.

Bryllup på lokalet, kirkebryllup, ambassadebryllup, eksotisk bryllup eller gammeldags bondebryllup - det ene er verken dårligere eller bedre enn det andre. Det viktigste er at to som er glade i hverandre får hverandre. :hjerte:

Gjest Gjest_Nyskjerrig_*
Skrevet

Skrev ikke du for en stund siden at du vile forlate han pga han ville starte firma med en kompis? Og nå snakker du om brylupp? har situasjonen pluttselig snudd så fort?

Skrevet
Er jeg rar?? :fnise:

Jeg ønsker ikke gifte meg i kirken på hjemplassen min. Å holde bryllupsfesten min på folkets hus. Jeg orker ikke hele slekta, hvite duker, timelange taler.

Jeg ønsker ikke gifte meg på tradisjonelt vis.

Jeg ville syns det var rart at min far jeg ikke har særlig kontakt med skal komme i mitt bryllup og fortelle fine ting om meg, når han ikke kjenner meg.

Jeg ønsker ikke lange taler med pjatt fordi det er forventet.

Jeg ønsker ikke så mye arbeid at man er utslitt når dagen kommer. At gjestene er sure fordi de ikke har fått snakket med deg hele kvelden. Jeg orker ikke 5 timer med taler for å begynne med kakespising kl 24 på natta. Jeg syns slike bryllup er kjedelig.

Min samboer ønsker heller ikke et stort bryllup, han har ikke behov for å stå i fokus en hel dag.

Jeg ønsker å gifte meg i utlandet. På beachen, hvor vi har vår ferieleilighet. Jeg ønsker å invitere ned familie og venner til en ukes ferie der nede. Jeg ønsker en stor fest på en flott resturant med god mat og live musikk.

Jeg ønsker å ta med gjestene mine ut på båt og badetur dagen etter. Grille på beachen og bare være sammen med alle. Mingle og skravle, få kvalitetstid med alle.

Jeg ønsker ikke hysteri. Jeg ser så mange kvinner går heeelt opp i det. Krangler med svigermor og mor fordi de ikke er enige. Verden ramler sammen om de ikke får tak i den og den duken, eller de og de blomstrene. Så mye styr og sååå mye penger, for en dag.

All ære til de som orker.

Jeg er helt enig med deg, Lissi. Dessuten hørtes scenarioet ditt utrolig koselig og romantisk ut. :hjerte:

Hverken jeg eller sambo er glad i masse oppmerksomhet. Vi orker heller ikke tanken på masse taler, sang, styr og stress.

Helt enig! Vi skal rømme til utlandet :rødme:

Derfor gjør vi også som deg, Snorkefrøken. Jeg kvinnet meg opp og spurte mannen et enkelt spørsmål i dag (vi er forlova og har vært det lenge), og vi kommer til å gjøre som deg og din tilkomne. Vi stikker av til utlandet juli. :rødme:

Skrevet
Jeg er helt enig med deg, Lissi. Dessuten hørtes scenarioet ditt utrolig koselig og romantisk ut. :hjerte:

Hverken jeg eller sambo er glad i masse oppmerksomhet. Vi orker heller ikke tanken på masse taler, sang, styr og stress.

Derfor gjør vi også som deg, Snorkefrøken. Jeg kvinnet meg opp og spurte mannen et enkelt spørsmål i dag (vi er forlova og har vært det lenge), og vi kommer til å gjøre som deg og din tilkomne. Vi stikker av til utlandet juli. :rødme:

Gratulere :rødme:

Så koselig med et positivt svar her inne!! Jeg bare fortalte i min tråd om hvordan jeg ønsker å gjøre det. All ære til de som orker og klarer å stelle i stand et digert tradisjonelt bryllup og har penger til det:)

Jeg ønsker bare gjøre det koselig og enkelt.

Kan jeg spørre hvor dere ønsker å gifte dere?? :)

Skrevet

Planen er å reise til St. Lucia i karibien. :-D

Jeg har på forhånd fått tilbud på tur, og har sjekket opp i muligheten for å få stelt alt i stand. Det er en del (spesielt amerikanere) som gifter seg i karibien, så det er en del som driver bryllupsplanlegging profesjonelt der.

Jeg ser frem til at det bare blir oss to, så tar vi med foreldrene hans og min mor og stefar på en bedre middag senere.

Skrevet
Planen er å reise til St. Lucia i karibien. :-D

Jeg har på forhånd fått tilbud på tur, og har sjekket opp i muligheten for å få stelt alt i stand. Det er en del (spesielt amerikanere) som gifter seg i karibien, så det er en del som driver bryllupsplanlegging profesjonelt der.

Jeg ser frem til at det bare blir oss to, så tar vi med foreldrene hans og min mor og stefar på en bedre middag senere.

Høres flott og utrolig romantisk;) Rapport ønskes når du kommer hjem!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...