Gå til innhold

Malaysia


cili81

Anbefalte innlegg

Vi skal til Malaysia til høsten..

3 dager i KL, 3 dager i jungelen Taman Negara, og 10 dager på Langkawi..

Noen reisetips fra folk som har vært her før???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Vi skal til Malaysia til høsten..

3 dager i KL, 3 dager i jungelen Taman Negara, og 10 dager på Langkawi..

Noen reisetips fra folk som har vært her før???

Hva slags tips er du ute etter?

KL er en ok by, ikke en veldig spesiell by. Helt grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags tips er du ute etter?

KL er en ok by, ikke en veldig spesiell by. Helt grei.

Nei, alt mulig.... ting vi ikke bør gå glipp av... steder vi burde besøke når vi først er der... ting som er skuffende.... bra markeder..

vi har bare 3 dager i KL, så vil gjerne få sett det som er å se... uten å virre rundt og ikke vite hva som er verdt å se..

og på langkawi.. er det noen spesielle utflukter vi bør være med på??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nei, alt mulig.... ting vi ikke bør gå glipp av... steder vi burde besøke når vi først er der... ting som er skuffende.... bra markeder..

vi har bare 3 dager i KL, så vil gjerne få sett det som er å se... uten å virre rundt og ikke vite hva som er verdt å se..

og på langkawi.. er det noen spesielle utflukter vi bør være med på??

1: Hindu-grotten utenfor sentrum

2: Petrona towers

3: Spise god mat

Når det gjelder Langkawi er det nok personer her inne som har vært der oftere enn meg. Et tips er å IKKE dra til noen Water Falls, med norske øyne blir du garantert skuffet. Ellers er det bading og snorkling som gjelder på Langkawi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med Gjest! Ikke besøk noen Water Fall på Langkawi. Ellers, så vil jeg anbefale dere å leie en bil. Øya er ikke så stor, og det er forholdsvis lite trafikk der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har vært i Kuala Lumpur noen ganger nå og jeg liker byen bedre og bedre. Første gang jeg dro dit (i 1997) så tenkte jeg at dette var en by jeg aldri kom til å reise tilbake til. Men på grunn av diverse ting har jeg reist tilbake flere ganger...både på jobb og på ferie. Sjekk mitt reisebrev på http://gardkarlsen.com/malaysia_kuala_lumpur.htm for å få et inntrykk. Sist jeg reiste dit bodde jeg på toppen av Traders hotel. Med utsikt mot parken får man direkte utsikt til Petronas Twin towers og de er imponerende. På baren på toppen av Traders får man også utsikt mot KL Tower. Vil ellers anbefale baren 7ate9 som ligger ved Ascott hotellet ikke langt fra KLCC Suria.

Har også vært på Langkawi og her er reisebrevet derfra http://gardkarlsen.com/Malaysia_Langkawi.htm

Håper dette gir deg litt info om hva du kan forvente deg. Jeg ville forøvrig heller tatt et par dager ekstra i KL og kuttet ned et par dager på Langkawi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor skal dere bo i Taman Negara? Vi bodde på hotellet, det som er inni nasjonalparken, husker ikke navnet. Der var det mat inkludert, så vi spiste der. Ikke lurt :( Ikke noe spesiell mat i det hele tatt, og drikken vi kjøpte til kostet mer enn et helt måltid på andre siden av elva. Og på andre siden av elva var maten veldig god!

Gled deg, vi hadde akkurat samme reiserute som dere og hadde det veldig fint! Taman Negara var høydepunktet for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes Langkawi var supert.

Vi bodde på Sheraton Langkawi beach resort. Kjøtre scooter rundt øya. En dag spiste vi et meget bra måltid på et hotell ytterst på Tanjung Rhu. Det var fantastisk, ørnene kretset over oss hele tiden.

Seven wells er verdt et besøk, selv om det er en laaang og slitsom tur opp dit i trapper.

De andre fossefallene var bortkastet tid å besøke!

Underwater world var greit.

Oppe på Mat Cincang var det flott, men turen opp i taubane var en prøvelse. (Jeg har nemlig høydeskrekk! :tristbla: )

Ønsker deg en god tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skal dere bo i Taman Negara? Vi bodde på hotellet, det som er inni nasjonalparken, husker ikke navnet. Der var det mat inkludert, så vi spiste der. Ikke lurt :( Ikke noe spesiell mat i det hele tatt, og drikken vi kjøpte til kostet mer enn et helt måltid på andre siden av elva. Og på andre siden av elva var maten veldig god!

Gled deg, vi hadde akkurat samme reiserute som dere og hadde det veldig fint! Taman Negara var høydepunktet for meg :)

Vi skal bo på Mutiara Taman Negara.... tror det er noe slags hyttegreier?? http://www.mutiarahotels.com/mutiara_tmnnegara/index.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest vil også på tur
Vi skal til Malaysia til høsten..

3 dager i KL, 3 dager i jungelen Taman Negara, og 10 dager på Langkawi..

Noen reisetips fra folk som har vært her før???

Hva betaler dere for en sånn tur? Og når på høsten reiser dere? Er det problemer med regntid i høstmånedene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Begynnelsen av høsten er en fin tid å reise på. Det kan komme en og annen monsun inn, men dette er sjelden langvarig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...