Gjest jobbsøker Skrevet 7. mai 2008 #1 Skrevet 7. mai 2008 Hei. Vet ikke om noen av dere har sett eller søkt eller kjenner til den "flink med folk" kampanjen som DnB Nor har hatt nå. De trenger nye rådgivere og søker etter det i disse dager. Jeg har søkt og fått beskjed om at jeg er videre til evne testene, det utføres online og består av en numerisk analyse test og er verbal analyse test. Men aner ikke hva det går ut på egentlig. Har ikke sett på de enda, for når jeg åpner de så må jeg fullføre de. Noen som vet hva de går ut på? Andre som har søkt på disse jobbene? Hva slags bakgrunn har dere da? Vet dere egentlig noe mer om jobben? Hva er lønnsnivået ol?
Gjest Gjest Skrevet 7. mai 2008 #2 Skrevet 7. mai 2008 Jeg har ikke prøvd testen selv, men kjenner noen som har vært igjenom den. I følge disse personen var testen veldig vanskelig og de strøk på testen. Det var mange og vanskelige spørsmål på veldig kort tid. DnBNOR er ute etter dyktige folk og de bruker nok denne testen til å finne riktige personer til stillingene. Jeg er selv ansatt i DnBNOR og vil si at det er en veldig bra arbeidsgiver. Bakgrunnen min er økonomiutdanning. Lønnsnivået er heller ikke så ille. For kunderådgivere er startlønnen litt over 300.000,- (går i tillegg opp en del etter årets lønnsoppgjør). Finansrådgiverne ligger noen lønnstrinn over dette. Er du dyktig, vil du stige raskt oppover lønnsstigen. Lykke til med testen. Fortell gjerne om hvordan det gikk.
Gjest TS Skrevet 8. mai 2008 #3 Skrevet 8. mai 2008 Hei. Har ikke tatt testen enda, var noe med pc min den ikke likte så skal ta den i kveld. Men var inne på siden til de som har lagd testen og tok en "prøve" test der, og om det er sånn som det så er jeg ikke så veldig bekymret... 300.000 ++ i start lønn, uff det var jo ikke så mye. Får håpe at arbeidserfaring og utdannelse teller endel da.. Skal si i fra hvordan testen gikk jeg;-)
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2008 #4 Skrevet 8. mai 2008 Hei. Har ikke tatt testen enda, var noe med pc min den ikke likte så skal ta den i kveld. Men var inne på siden til de som har lagd testen og tok en "prøve" test der, og om det er sånn som det så er jeg ikke så veldig bekymret... 300.000 ++ i start lønn, uff det var jo ikke så mye. Får håpe at arbeidserfaring og utdannelse teller endel da.. Skal si i fra hvordan testen gikk jeg;-) Jeg synes ikke startlønna er så ille. Hvis du ønsker en av de fete lønningsposene er i utgangspunktet ikke det å jobbe i bank det rette. Det finnes selvfølgelig en del jobber innen bank/finans der du kan tjene virkelig godt, men en vanlig jobb som kunderådgiver/finansrådgiver i bankfilial har ikke spesielt høy lønn. Jeg kjenner til mange som har opptil flere tiår bak seg i bank og tjener en plass mellom 300.000,- og 350.000,-. Har du en link til den "prøve" test du tok. Hadde vært kjekt å se på den.
Gjest Gjest_Sunny_* Skrevet 8. mai 2008 #5 Skrevet 8. mai 2008 Hvor fant du disse testene? Har du link?
Gjest TS Skrevet 9. mai 2008 #6 Skrevet 9. mai 2008 Her kan du finne tilsvarende tester test De testene jeg tok ligger neppe ute, men er jo samme greia Jeg vet man ikke blir rik i bank, men om det er snakk om nesten halvere lønna jeg har i dag + gi fra meg goder som firmabil m.m. så blir jeg jo litt usikker. Men har snakket med noen som har tilsvarende stillinger og de har fra 400.000 og oppover, så vi får se
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå