Gå til innhold

Veps i leiligheten


Morea

Anbefalte innlegg

Har min første sommer i leiligheten min som ligger i høy førsteetasje. Plen utenfor.

Eneste problemet er at det er ganske mange veps på plenen og veggen utenfor (uten at jeg har sett noe bol), og de har en tendens til å komme inn. Jeg har en eneste fobi her i verden og det er veps.

Tør ikke å slå de ihel for eksempel. :sjenert:

Så er det noen som har noen gode triks som ikke innebærer en diger netting foran vinduene eller å måtte lukke dem nå som det er så varmt og pent??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt samme problem.

Men jeg fant løsningen!! :jepp:

Sett et stort fat med søtt syltetøy (bringebær, jordbær) og litt most banan på plenen vekke fra døren. Da ble det full konsentrasjon på det fatet, og ikke på å komme inn!!

Et lite tips og, er at det ikke er lurt å ha på parfyme visst du skal være ute om sommeren i skog, terreng eller soling på plenen, for da kommer alt krypende og finner deg meget attraktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hytta har vi netting foran vinduene. Ikke så vakkert egentlig, men det fungerer. Men vet ikke hvor kjekt det er, å ha i leiligheten.

Har litt lyst å gjøre det selv her hvor jeg bor, for det kommer så mangen edderkopper inn vinduet mitt :fnise: Er det noe jeg hater så er det de ekle tingene der.. (må støvsuge dem istedenfor å drepe pga jeg er så redd for å være i dem eller at de begynner å leve igjen i servietten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...