Gå til innhold

Thailand med StarTour


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg har bestilt charterferie til Thailand med StarTour. Er første gang jeg reiser med dem og første gang jeg reiser til Thailand.

Har noen andre her erfaring med Thailand gjennom StarTour? Har fått veldig liten informasjon hittil bortsett fra at vi må innom Al Ain (i de Forente Arabiske Emirater) på vei tilbake fra Thailand. Er det direktefly fra Oslo til Thailand? Vi ankommer Thailand i 4-5tiden på natten og har bestilt transport men er det like lett som når man drar til kanariøyene, at det står guider på flyplassen med skilt som forteller oss hvilken buss vi skal på? Har faktisk sendt mail til StarTour med disse spørsmål men jeg har ikke fått svar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_P_*

Heisan

Vi har reist med Ving tidligere til Thailand, og har nå bestilt ny tur til Thailand; og denne gangen med StarTour. Jeg har oppfattet det sånn at flyet går direkte til Phuket uten mellomlanding på turen til Thailand, mens det på hjemtur vil bli en times stopp i De arabiske emirater.

Er det foresten Phuket du skal til? For jeg vet ikke noe om andre flyplasser, men når vi kom ut av ankomsthallen, sto det Vingverter klare med plakater med bussnr. Så også at det sto verter fra andre reiseselskap der også. Ute på parkeringsplasser står bussene med skilt i vinduet, merket reiseselskap og bussnr. Altså vanskelig å ta feil...

Så i Phuket var det i alle fall som på andre charterreiser.

Husk vaksine, og å pakke med deg minimalt, i Thailand er alt kjempebillig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Tusen takk for svar, gjest P :) Ja det blir Phuket ja! Bra det er velkomstguider der som kan guide oss til bussen... Hvor får jeg tak i vaksiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksiner får du ved helsestasjon og hvis du bor i større by - på reiseklinikker. Har aldri reist dit med star tour selv - men så en reklame for at de opererer med markedets beste benplass på fly til Thailand når man flyr økonomi.. Det er da alltids noe :) Men tror ikke du skal bekymre deg for om hvorvidt du finner reiselederne, da thailenderne er veeeeeldig hjelpsomme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_P_*

Dette er en oversikt over hvilke vaksiner du bør ha.

Hepatitt A-vaksine: 380 kroner.

Difteri- og stivkrampe: 190 kroner.

Poliovaksine: 115 kroner.

Drikkevaksinen Echoral: 430 kroner.

Dette er cirkapriser, og som du ser, er det ganske dyrt å vaksinere seg.

Det er dyrt å ta disse vaksinene, men om du husker å revaksinere deg innen 6 mnd beskytter vaksinene deg i henholdsvis 10-20 år (husker i farta ikke hvilken vaksine som varer i 10 eller i 20 år)

Drikkevaksinen gir deg 30% beskyttelse mot turistmagesyke, noe som det er 50% sjanse for at du får. Så denne er vel verd sine penger. Synd om man skal bli syk hele ferien bare fordi man skal spare litt penger.

Stek det , skrell det eller glem det er en grei huskeregel, men om maten er rykende varm, skal det mye til for at man blir syk. Vi har spist alt mulig rart, også iskrem og isbiter, og vi ble ikke syke. De fleste barer og restauranter får isbiter fra fabrikk, så er det hull i isbitene er de trygge å ha i brusen...

Vi har også spist salat og andre rå grønnsaker, men her bør man være litt forsiktig. Der det er mange thaier som spiser, så er det også tryggere for oss turister å spise. Man kan like gjerne bli syk av mat på luksushotell som fra mat tilbredt på motorsykelvogner, så vær ikke redd for å smake på mat kjøpt fra gata. Men igjen; spis kun mat som er nystekt og rykende varm!

Å himmel, nå får jeg lyst tilbake til Thailand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hepatittvaksinen må du ta igjen innen ett år og da varer den evig. Difteri,stivkrampe og polio må du ta hvert 10. år. Har nettopp vært og fylt på de to siste...skal til Thailand 1.juni=) HURRA!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...