Sarah_83 Skrevet 6. mai 2008 #1 Skrevet 6. mai 2008 Hei. Hva slags spørsmål får man på et jobbintervju? Hvilke gode svar kan man gi?
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2008 #2 Skrevet 6. mai 2008 Hei. Hva slags spørsmål får man på et jobbintervju? Hvilke gode svar kan man gi? Kommer jo ann på hva slags jobb du skal på intervju til.. Standard spm er positive og negative sider med deg selv. hvorfor de skal velge DEG, hvorfor søkte du denne jobben, du kan bli bedt om å fortelle litt om deg selv, litt om dine interesser, erfaringer...
Sarah_83 Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. mai 2008 Kommer jo ann på hva slags jobb du skal på intervju til.. Som førskolelærer eller ped.leder. Noen erfaringer med jobbintervju her som dere kan dele? Har aldri vært på intervju før og snart ferdig utdannet. 1mnd igjen
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2008 #4 Skrevet 6. mai 2008 Kommer jo ann på hva slags jobb du skal på intervju til.. Standard spm er positive og negative sider med deg selv. hvorfor de skal velge DEG, hvorfor søkte du denne jobben, du kan bli bedt om å fortelle litt om deg selv, litt om dine interesser, erfaringer... Kan være lurt å sjekke opp litt bakgrunns info om bedriften før du drar, sånn at du har litt å komme med-som igjen viser at du er interessert. Vær positiv i tonen, hold øyenkontakt med den som har intervjuet, pass på å ikke avbryte, vær deg selv mest mulig. Når det kommer til spm om negative sider ved deg kan det lønne seg å trekke fram sider som er negative, men som samtidig kan være positive. Eks: jeg er sta..skal alltid nå målene mine! Sier du at du ikke kommer på noe negattivt viser det bare liten selvinnsikt og er negativt i seg selv. Husk å gi et fast håndtrykk Forbered gjerne noen spørsmål som du stiller underveis...det viser at du er veldig interessert og at du har tenkt igjennom jobben. Dersom det passer inn i samtalen kan du gjerne skryte litt av bedriften-men ikke overdriv! Da virker det bare falskt.. Lykke til!!
captiva Skrevet 6. mai 2008 #5 Skrevet 6. mai 2008 Du får gjerne noen caser og spm om hvordan du ville løst de ulike situasjonene. Hvordan du ser på samarbeid og konflikter blandt personalet. Hva du kan bidra med for et godt miljø i bhg. Positive/negative sider ved deg selv. Hva du synes er viktig i forhold til: Barna,foreldresamarbeid,personalsamarbeid. Hvorfor de skal velge akkurat deg. Det jeg kom på i farta som jeg har blitt spurt om på de intervjuene på ped leder stilling som jeg har vært.
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2008 #6 Skrevet 6. mai 2008 Som førskolelærer eller ped.leder. Noen erfaringer med jobbintervju her som dere kan dele? Har aldri vært på intervju før og snart ferdig utdannet. 1mnd igjen Så gøy! Lykke til, sikkert kjempe gøy å komme igang med jobb etter endte studier! Du kan jo fortelle litt om hvorfor du valgte denne utdannelsen (det er jo relevant), si det med litt innlevelse og stjerner i øynene så veit de at du brenner for yrket. Fortell hva du drømmer om karrieremessig (hvordan du ser for deg arbeidet ditt). Fortell gjerne om erfaringer du har med barn, eventuelt også praksis på skolen og hvordan du syntes det var. At du har gledet deg masse til å komme ut i jobb. Anbefaler deg å begynne å søke fortest mulig, med en gang skolen er ferdig kommer sikkert veldig mange til å være ferdige med studier og arbeidsgiverene mottar mange søknader. Nå er det sikkert færre som har begynt søkeprossessen og du har mer muligheter
Sarah_83 Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. mai 2008 Takk til dere som har svart. Det er supert så jeg kan forbrede meg litt. Gleder meg masse til å begynne å jobbe nå, men gruer meg litt til jobbintervjuene Flere erfaringer tas veldig gjere i mot.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå