Gjest Duchess Skrevet 13. mai 2003 #1 Skrevet 13. mai 2003 Var til legen i dag og skulle ta ut kobberspiralen..... Etter nøye granskning konstaterer legen at hun ikke finner spiralen min. Hun sier den enten kan ha borra seg inn i magen, eller detti ut av seg selv. Hun sa jeg burde kjent trådene, mens gynekologen som satte den inn sa jeg ikke skal kjenne de. Så nå må jeg på røntgen, for å se hvor faenskapen har blitt av. Men hvordan går det an at èn lege sier man skal kjenne trådene, mens en annen sier totalt motsatt ? Hvem pokker kan man stole på i dette helsevesenet ?
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2003 #2 Skrevet 13. mai 2003 Høres merkelig ut. Det er jo rart hvis du skal kjenne trådene hele tiden, det kan jo ikke være særlig behagelig. Går ut fra at du sannsynligvis hadde merket det hvis den har falt ut...
Gjest Duchess Skrevet 13. mai 2003 #3 Skrevet 13. mai 2003 Neida, jeg trengte visst ikke ha merka det om den falt ut.... Jeg merka trådene like etter at den ble satt inn for 8 mnd siden, men etter ei kort stund fant jeg ikke trådene lengre. Jeg ringte gynekologen som satte den inn og spurte om jeg skulle kjenne de, men han sa at han har klipt trådene så korte at jeg ikke skal kjenne de. Men en lege som romsterer og graver og herjer og styrer på kryss og tvers for å finne spiralen, bør da likevel finne den, OG få fjerna den ? Og når denne legedamen påstår jeg skulle kjent trådene, da begynner man jo å lure på hvem i helvete man kan stole på ! :evil:
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2003 #4 Skrevet 13. mai 2003 Vel, vanligvis klippes vel trådene så korte at de ikke kan kjennes under samleie. I så fall høres det rart ut at du skal kjenne de. Synes også det høres rart ut ja, at den bare har forsvunnet...skjønner ikke at det går an jeg.
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2003 #5 Skrevet 13. mai 2003 Vet om en episode hvor spiralen antagelig hade bårret seg inn i tarmsystemet, ganske rart egentlig! Men spiralen var hvertfall sporløst borte. Dette er jo svært sjelden, men det skjer tydeligvis.
waco Skrevet 14. mai 2003 #6 Skrevet 14. mai 2003 Åssen veit dere at den ikke har sklidd ut av seg sjæl?
Leo Skrevet 14. mai 2003 #7 Skrevet 14. mai 2003 Det er ingen som veit det! Det er liksom det spørsmålet dreier seg om... Beklager, klarte ikke å dy meg...
Gjest Anonymous Skrevet 14. mai 2003 #8 Skrevet 14. mai 2003 Den er nok ute av kroppen forlengst. De skal klippe trådene, cirka en til to cm utenfor livmoren. Så de skal altså vises for legen. Har aldri hørt at spiralen har forsvunnet opp i kroppen - det ville du merket - dessuten - det er ganske vanlig at den ramler ut. Men du må altså til røngten - vel, da er vel alt mulig..? :o
Tusenfryd Skrevet 14. mai 2003 #9 Skrevet 14. mai 2003 Så ubehagelig... og du kunne jo utmerket godt ha blitt gravid også, siden du da ikke vet vet hvor lenge den har vært ute? Også kunne de ikke bruke vanlig ultralyd? Trodde de fleste som drev med gyn. hadde det jeg. Men du må ha riktig lykke til! Det går nok bra, skal du se.
Noravind Skrevet 14. mai 2003 #10 Skrevet 14. mai 2003 Ååååå....dette høres ikke særlig kjekt ut. En ting er jo at spiralen har forsvunne, en annen ting er at du kunne jo blitt ufrivillig gravid. Man bruker jo spiral for å unngå dette... Jeg ble selv litt småbekymret nå. Skal nemlig selv til legen i dag å diskutere hvilken prevensjon jeg skal prøve. P-pillene gir meg kanskje verre migrene, så derfor tenkte jeg å prøve spiral. Men nå ble jeg litt usikker da! Har nå aldri hørt om at den forsvinner inn i kroppen. Tror nesten den må ha glidd ut jeg. Merkelige saker...
tuji Skrevet 14. mai 2003 #11 Skrevet 14. mai 2003 Spiralen kan vel ikke forsvinne opp i tarmsystemet, det er jo i magen, og har ingen ting med det "andre" systemet å gjøre!
Gjest Duchess Skrevet 14. mai 2003 #12 Skrevet 14. mai 2003 Joda den kunne ha borra seg inn i magen ifølge legedama, men da ville jeg sannsynligvis hatt ganske sterke magesmerter.Og den kunne også fint ha detti ut uten at jeg merka det. Denne damen var lege, ikke gynekolog. Ringte røntgen i dag, og det er visst ultralyd hun har bestilt til meg, ikke røntgen. Men det var da røntgen legen sa til meg. Jeg tror den fortsatt er der jeg, for gynekologen som satte den inn sa at den ikke kunne ramle ut,men det var nå litt rart at legen i går ikke fant den uansett hvor mye hun gravde og romsterte inni der... Det er neiggu ikke lett å vite hva man skal tro når legene sier totalt motsatte ting !
Gjest Diva Skrevet 14. mai 2003 #13 Skrevet 14. mai 2003 Ach! Legene kaller alt røntgen foran pasientene.... har jeg inntrykk av i allefall. De tror vel ikke vi skjønner forskjellen (?) :o Håper det går bra i allefall og at den er på plass :D Stor klem fra Diva
ivanka Skrevet 14. mai 2003 #14 Skrevet 14. mai 2003 ugh. det hørtes skikkelig skummelt ut. grøss. du får ha lykke til!
waco Skrevet 14. mai 2003 #15 Skrevet 14. mai 2003 Når teknologien blir modent for det utstyres nok spiral med sender, slik at man kan finne den igjen ved å taste en pin kode på nokiamobilen. Waco
Gjest Anonymous Skrevet 14. mai 2003 #16 Skrevet 14. mai 2003 Når teknologien blir modent for det utstyres nok spiral med sender, slik at man kan finne den igjen ved å taste en pin kode på nokiamobilen. Waco morsom...
Gjest Duchess Skrevet 14. mai 2003 #17 Skrevet 14. mai 2003 Du som er så fiks, kan ikke du finne opp en slik en før tirsdag da Waco, så slipper jeg ultralyd vettu :blunke: Men hva hvis spiralen faktisk ER langt der oppe et sted da, hvordan pokker skal gynekologen min få tak i den for å få den ut da, når legen ikke klarte det ? Vil helst unngå å vrenge hele stasen for å få ut faenskapen... :o
jordbær Skrevet 14. mai 2003 #18 Skrevet 14. mai 2003 *snit snitt* Du kan komme til meg. Jeg har skarpell og sysaker. Gjør det gratis! men uten narkose/bedøvelse
Gjest Zalomine Skrevet 14. mai 2003 #20 Skrevet 14. mai 2003 La oss vite om de finner den da i alle fall. Dette hørtes jo merkelig ut....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå