Gjest Gjest_Tonje_* Skrevet 6. mai 2008 #1 Skrevet 6. mai 2008 Hei! Jeg hadde naturlig brunt hår som jeg har farget knall rødt i et par år. etter det har jeg farget det brunt ca. tre ganger. Nå er det brunt men med enda litt rødkjær i. det er litt lyse brunt med rødskjær. Jeg vil nå ha en forandring, blondt hår. har alltid farget håret selv og har ikke tenkt å gå til frisøren. bør jeg farge det eller bleike det. mange sier at det er bedre å stripe hele håret. er det sant? Trenger tips om hårfarge merket og litt sånt. jeg vil ikke ha det bimbo hvitt eller gult. men mest mulig naturlig blir gla for all informasjon jeg får Mvh Tonje
Gjest Grafica Skrevet 6. mai 2008 #3 Skrevet 6. mai 2008 Gå til frisør. Om du har så lite erfaring med farge, skal du ikke gå igang og bleke det hjemme, hvertfall ikke om du har rødskjær i det. Da ender du bare opp med oransje hår...
cili81 Skrevet 6. mai 2008 #4 Skrevet 6. mai 2008 Hehe deffo frisørbesøk... brunt hår blir fort orangefarget.... og jeg vil tippe du har litt rødt i ditt brune hår ettersom du farger det rødt selv? Du hadde neppe passet den rødfarge tonen dersom du ikke har noe rødt i din naturlige farge.. det rødskjæret blir altfra pissegult til oransje ved hjemmefarging.....
Gjest Gjest_tonje_* Skrevet 6. mai 2008 #5 Skrevet 6. mai 2008 takk for svar:) hvet dere om en annen hårfarge jeg kunne passet? jeg har lys hud å fregner....
Gjest Grafica Skrevet 6. mai 2008 #6 Skrevet 6. mai 2008 Umulig for oss å svare på det. Om du ikke er vant tl hjemmefarging og ikke vet hva som passer til deg, så gå til frisør. Selv farger og bleker jeg mitt hjemme, men for det første har jeg hjelp i samboeren, for det andre har jeg gjort det i såpass mange år og vet hva som passer til meg og hvordan håret mitt reagerer på bleking og farge.
Gjest Gjest_Tonje_* Skrevet 6. mai 2008 #7 Skrevet 6. mai 2008 jeg har ikke tenkt til å gå til frisøren. Kjenner mange så har jort det å ikke blitt fornøyd, og ¨å er det så dyrt. har alltid farget håret hjemme selv og ALLTID blitt fornøyd. har veldig lyst på blondt hår... jeg har nå brun/rødt hår lys hud fregner og blå øyne. kjenner andre som ser ut som meg. som har bleiket det. vill ikke se ut som en bimbo eller ha håret hvitt tenker å stripe det mye.. i forskjellige lyse toner noen tips o.l???
Gjest Lacuna Skrevet 6. mai 2008 #8 Skrevet 6. mai 2008 (endret) Hvitt er vel ikke den største risikoen. Men med den kombinasjonen av farger du allerede har i håret, er du bortimot garantert å enten få skikkelig gult eller knalloransje hår, gjerne med skjolder og mørke partier. Det er lurere å gå til frisøren først som sist. Når du må gå dit for å rette opp i feilskjærene, kan du fort måtte ut med et par tusen. Endret 6. mai 2008 av Lacuna
Gjest Kirsten Skrevet 6. mai 2008 #9 Skrevet 6. mai 2008 Hvitt er vel ikke den største risikoen. Men med den kombinasjonen av farger du allerede har i håret, er du bortimot garantert å enten få skikkelig gult eller knalloransje hår, gjerne med skjolder og mørke partier. Det er lurere å gå til frisøren først som sist. Når du må gå dit for å rette opp i feilskjærene, kan du fort måtte ut med et par tusen. Ja, gå nå endelig til frisøren. Jeg gjorde noe lignende for litt siden. Det tok to omganger med blond striping, med et par/tre ukers mellomrom. Nå er fargen jevn og ikke veldig blond. akkurat passe. Gjør du det hjemme kan jeg nesten garantere at håret ditt kommer til å se veldig billig ut og/eller bli slitt og ødelagt.
Mezzorina Skrevet 6. mai 2008 #10 Skrevet 6. mai 2008 Hei! Jeg hadde naturlig brunt hår som jeg har farget knall rødt i et par år. etter det har jeg farget det brunt ca. tre ganger. Nå er det brunt men med enda litt rødkjær i. det er litt lyse brunt med rødskjær. Jeg vil nå ha en forandring, blondt hår. har alltid farget håret selv og har ikke tenkt å gå til frisøren. bør jeg farge det eller bleike det. mange sier at det er bedre å stripe hele håret. er det sant? Trenger tips om hårfarge merket og litt sånt. jeg vil ikke ha det bimbo hvitt eller gult. men mest mulig naturlig blir gla for all informasjon jeg får Mvh Tonje Alright! Syns du skal prøve deg jeg selv siden du ikke vil til frisør! Men husk at mange ganger kan det bli dyrere til slutt enn om du hadde gått til frisør:) Men prøv deg ikke på avfarging for det blir katastrofe! Kjøp Depend bleking å så kjøper du i tillegg en farge du har over det hele etter blekingen, denne fargen kan det være du må ha i 2 ganger for at det skal bli bra. Jeg har gjort dette selv flere ganger når jeg har villet bli blond. Good luck
Gjest Gjest_tonje_* Skrevet 7. mai 2008 #11 Skrevet 7. mai 2008 Takk for svaret Mezzorina. Avfarging sliter mye på håret, det har jeg ikke tenkt å prøve. har aldri hørt om depend bleking... hvor kan jeg få tak i det? å kan du gi meg et tips til dn fargen jeg må ha oppå. skal jeg bleke hele eller stripe det??? jeg vil ikke hvitt hår...!
zilje_k Skrevet 7. mai 2008 #13 Skrevet 7. mai 2008 Jeg er frisør og burde derfor egentlig ikke lese denne tråden.. uff og uff... Har hatt så altfor mange mislykka hjemmefarvinger jeg har prøvd å rette opp i. Blir alltid 10 ganger så mye jobb.. men men..
Gjest Lacuna Skrevet 7. mai 2008 #14 Skrevet 7. mai 2008 Jeg er frisør og burde derfor egentlig ikke lese denne tråden.. uff og uff... Har hatt så altfor mange mislykka hjemmefarvinger jeg har prøvd å rette opp i. Blir alltid 10 ganger så mye jobb.. men men.. Det er jo sånn dere tjener penger. På å fikse opp i andres miserer. Jeg har altfor stor respekt for avfarging og bleking til å våge meg på sånne ting selv.
zilje_k Skrevet 7. mai 2008 #15 Skrevet 7. mai 2008 Det er jo sånn dere tjener penger. På å fikse opp i andres miserer. Jeg har altfor stor respekt for avfarging og bleking til å våge meg på sånne ting selv. Det er klart vi gjør det. Men for det første er det mye bedre at vi får gjøre det fra begynnelsen av. Resultatet blir bedre, mindre slitt hår og det blir nødvendigvis ikke så dyrt. Og for det andre syns jeg ikke det er veldig morsomt å få inn en kunde som føler seg helt forferdelig når de kommer inn, og det er ikke alltid lett for oss å få det pent etter første behandling hvis de har drivi med hjemmefarving, og som har tom lommebok når de går ut igjen..
Gjest Lilleulv Skrevet 7. mai 2008 #16 Skrevet 7. mai 2008 (endret) Etter min erfaring med å ha gjort dette hos frisør, tror jeg jammen meg jeg heller ville gjort det selv neste gang faktisk. ville da enten kjøpt striper, eller kjøpt lyseste lysfarging og latt den sitte i frem til jul... eller noe Endret 7. mai 2008 av Lilleulv
Gjest Gjest_Tonje_* Skrevet 8. mai 2008 #17 Skrevet 8. mai 2008 Det er klart vi gjør det. Men for det første er det mye bedre at vi får gjøre det fra begynnelsen av. Resultatet blir bedre, mindre slitt hår og det blir nødvendigvis ikke så dyrt. Og for det andre syns jeg ikke det er veldig morsomt å få inn en kunde som føler seg helt forferdelig når de kommer inn, og det er ikke alltid lett for oss å få det pent etter første behandling hvis de har drivi med hjemmefarving, og som har tom lommebok når de går ut igjen.. hvor er du frisør? og hva tar dere for farge brunt hår blondt??? hviss det er i njærheten kan j jeg jøre dt hos deg
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2010 #18 Skrevet 14. mars 2010 Hei sann jeg har veldig lyst til farge håret mitt blondt, jeg har ganske mørk brunfarge . burde jeg stripde det eller bleike det??
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 14. mars 2010 #19 Skrevet 14. mars 2010 når du skal gå fra mørk til lyst er det best å stripe det!!Hvertfall hvis du skal gjøre det selv.. hettestriper er enklest og blir mer naturlig.. Jeg vil anbefale deg å gjøre det gradvis.. altså stripe det en gang og la det gå en uke med mye kur for å så ta en til...
DDuck Skrevet 14. mars 2010 #20 Skrevet 14. mars 2010 Jeg er også frisør og bør heller ikke lese slike tråder Blir overgitt over hvor mange "gode råd" folk kommer med til tider. Men for all del TS eller andre, om dere føler dere kan gjøre det like bra uten produkter som blir brukt i salongen eller kunnskap så gleder jeg meg til å lese "hjelp!! håret mitt er flekkete orange/rødt og knekker ved roten der det er hvitt"-tråden dere kommer til å lage etter forsøket
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå